V Bahrajnu se opět hovořilo o změně formátu motorů kvůli jejich vysoké ceně. Podle Bernieho Ecclestona se musí F1 "naléhavě" vrátit k V8 motorům a zbavit se současných V6. Po jednáních ale dodal, že by akceptoval zachování současných pohonných jednotek, pokud dojde ke snížení nákladů.
Od roku 2017 se plánuje další změna - přechod na silnější pohonné jednotky o výkonu 1000 koní, jejich formát by se ale měnit neměl: zůstanou zachovány současné V6. Ty v současné době ale zákazníky stojí ročně až 18 milionů liber (690 mil. Kč), což u menších týmů tvoří významnou část jejich rozpočtů.
"Pro nás jako pro zákaznický tým jsou u motorů nejdůležitějším faktorem jejich náklady. Motory kdysi hodně zvyšovaly náklady a mnoho let se nám dařilo tomu unikat. Ale nyní jsme žel zpět tam, kde jsme byli kdysi, což není moc citlivé," stěžuje si šéfka Sauberu, který používá pohonné jednotky Ferrari.
Náklady na vývoj
Podle ní je také špatné to, že zákazníci musí výrobcům hradit i vývoj motorů, které by automobilky u svých týmů stejně nasadily: "Jako zákazník plně chápu to, že výrobce potřebuje ukázat svou jádrovou technologii a nejnovější technologii, měly by ale zůstávat na cenově dostupné úrovni."
Ceny za motory v F1 dosahují závratných sum, menší týmy sotva přežívají
(foto: Sauber Motorsport AG)
"Nemyslím si, že bychom měli být využívání k tomu, abychom financovali jejich výzkum a vývoj, protože by ten motor stejně vyrobili. Nikdy se nedočkáte toho, že by Mercedes používal motor Ferrari či naopak," dodává Kaltenbornová pro Autosport.