Zpráva Renaultu z Číny: Identické poruchy motoru u Kvjata a Verstappena

Renault | foto: Renault Sport F1

Velká cena Číny byla pro Renault velkým zklamáním, na bodech dojel pouze jeden ze čtyř vozů, dva museli odstoupit kvůli technickým problémům. I když je podle něj nyní ovladatelnost nejlepší za poslední dva roky, přesto došlo k přenesení některých problémů z první specifikace motorů i na tu novou. Co se o příčinách včerejšího mizerného výsledku můžeme dozvědět z oficiální zprávy francouzského výrobce?

Klíčové body závodu
- Daniel Riccardo měl velmi pomalý start, když se ze sedmého místa propadl na sedmnácté na konci prvního kola. Přes dobrou závodní rychlost uvízl v provozu a jeho postup vpřed byl obtížný. Po dvouzastávkovém závodě skončil devátý.

- Daniil Kvjat odstoupil v 16. kole po selhání motoru s vnitřním spalováním (ICE).

- Max Verstappen z Toro Rosso předvedl další bojovný výkon a během závodu předjel několik aut. Vypadalo to, že Holanďan skončí osmý, jenže pouhá dvě kola před cílem náhle zastavil na rovince podél boxů s problémem motoru s vnitřním spalováním.

- Týmový kolega Carlos Sainz zažil dobrý start, ale ve druhém kol dostal smyk a propadl se v pořadí. Kvůli hlášenému problému s převodovkou uprostřed závodu zůstal dočasně bez pohonu a silný provoz mu ztížil prosazení se v poli. Španěl dojel do cíle na 14. místě.


Start se Danielovi Ricciardovi nepovedl, propadl se o 10 míst (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Rémi Taffin, provozní ředitel: Identický problém u Daniila i Maxe
Měli jsme v Číně několik problémů a neposkytli jsme jezdcům vybavení, které potřebují. V kvalifikaci jsme si u Daniila zadělali na problém se systémem vozu, takže jsme mu preventivně vyměnili motor s vnitřním spalováním.

Pak jsme měli v závodě dvě nepředvídané poruchy. Momentálně věříme, že Daniil [Kvjat] a Max [Verstappen] zažili ten stejný problém s ICE. Na dynamometru jsme provozovali stejnou specifikaci a na dráze jsme ujeli několik stovek mílí bez jakýchkoliv problémů, proto musíme pochopit, proč.

Pro příští týden máme naplánovány testy na dynamometru, abychom v Bahrajnu byli zpět.

Cyril Abiteboul, generální ředitel: Ovladatelnost nejlepší, odstoupení naší chybou
Jako společnost zvedáme ruce, když jde o náš problém - a dnes to byl tento případ. Čína nám nevyhovovala z pohledu výkonnosti, což jsme čekali, jenže jsme zažili také potíže se spolehlivostí, což jsme nečekali.


Max Verstappen předvedl vyspělý výkon a předjel několik soupeřů, v dojezdu na osmém
místě mu žel zabránila porucha motoru (foto: Scuderia Toro Rosso)

Představení nových pohonných jednotek u vozů dříve, než se čekalo, vedlo žel k tomu, že se některé problémy z první specifikace přenesly. Vytvořilo to další výzvu k zvládnutí, my jsme však věřili, že to máme pod kontrolou.

Už jsme hovořili s Red Bullem a Toro Rosso a není moc co dodat kromě toho, že musíme prošetřit příčiny poruch a co nejdříve přijít s protiopatřeními pro 100% spolehlivost. Protože zbývá jen pět dní, víme, že Sákhír pro nás bude dalším testem.

My však na potíže zareagujeme, stejně jako to bylo v situaci s ovladatelností, kterou jsme zažili v Melbourne. Nyní je po dvou závodech na té nejlepší úrovni v éře V6. Čím se to stává náročnějším, tím je naše motivace vyšší.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy