V Číně začínají nejlépe Mercedesy, Vettel na Hamiltona ztrácí přes sekundu

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

ČÍNA - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink před Velkou cenou Číny byl v režii Mercedesů, které měly jasně navrch nad svými soupeři včetně Ferrari. Nejrychlejší byl Lewis Hamilton, půl sekundy na něj ztrácel Nico Rosberg, o další půl sekundu zpět se pak seřadili Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen.

Do úvodního dějství zasáhl z testovacích jezdců u Lotusu Jolyon Palmer, na boxové zídce odpočíval Romain Grosjean. Na trať vyrazil jako první ve 4 hod našeho času Roberto Merhi s Manorem, který letos ujel nejméně kilometrů ze všech.

První měřené kolo po 13 min předvedl Rosberg - 1:41,052 min (loni byl v 1. tréninku nejrychlejší Alonso - 1:39,783 min). U Toro Rosso si na vibrace stěžoval Verstappen, jeho inženýr Pujolar ho vyzval, aby vše nejdříve zahřál.

Po půlhodině se dostal mimo trať v zatáčce č. 1 Maldonado stěžující si na "masivní přetáčivost uprostřed zatáčky." Smyk ale bez poškození díky širokým únikovým zónám zvládl. Poté prudce probrzdil kola Hamilton.


McLareny zvládly první trénink bez větších problémů (foto: Honda Racing F1)

V polovině vylepšil Rosberg na čele svůj čas na 1:39,574 min, krátce nato jej překonal Hamilton - 1:39,033 min. Vzhledem k jiskrám od podlahy se zdálo, že Mercedesy jezdí s vysokým množstvím paliva, popř. nízkou světlou výškou - podobně jako Alonsův McLaren.

Trať se rychle zlepšovala - podle Williamsu, který sledoval počínání soupeřů pře jejich druhých jízdách, se oproti počátku zlepšila o 7 desetin sekundy. V závěru toho využil třetí Vettel, který z náskoku Mercedesu ukrojil 4 desetiny.

Nejblíže Mercedesům byla obě Ferrari s půlsekundovou ztrátou. Na páté místo se dostal Nasr se Sauberem, až za ním byly oba Red Bully. Williamsy testující nové zadní zavěšení pro zlepšení trakce zaostávaly více, Massa si ale v měřeném kole stěžoval na to, že jeho motor "nepracuje řádně."

Celkem dobře si vedly McLareny - Button obsadil 13. příčku, Alonso 17. Tým poháněný Hondou kvůli dlouhé rovince nečekal zlepšení, dle časů ale opět dosáhl pokroku. Nováček Palmer na Maldonada ztratil 6 desetin sekundy.

Maximální rychlosti: 1. Ericsson - 337,4 km/h; 2. Vettel - 336,4 km/h; 3. Nasr - 335,6 km/h; 4. Massa - 332,8 km/h; 5. Räikkönen - 332,0 km/h; 6. Maldonado - 331,1 km/h; 7. Rosberg - 330,4; 8. Bottas - 330,0 km/h; 9. Palmer - 329,9 km/h; 10. Hülkenberg - 328,9 km/h.

Přehled všech kol: PDF.

GP Číny (Shanghai International Circuit)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:39,033
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,541
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari+ 1,124
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari+ 1,628
5. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team+ 1,979
6. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing+ 1,996
7. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing+ 2,064
8. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso+ 2,079
9. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing+ 2,270
10. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing+ 2,271
11. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team+ 2,302
12. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso+ 2,542
13. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda+ 2,812
14. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team+ 2,885
15. 30 Jolyon PALMER gbrLotus F1 Team+ 2,934
16. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team+ 3,108
17. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda+ 3,128
18. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 3,151
19. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team+ 6,346
20. 98 Roberto MERHI espManor Marussia F1 Team+ 7,410

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 13 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy