Honda má nízký výkon a vysoku spotřebou paliva, McLaren očekává velké zlepšení

Alonso, Fernando | foto: McLaren

Jenson Button věří, že s uvolňováním výkonu motoru Hondy dojde k efektu sněhové koule a výkon celého balíku bude s klesající spotřebou paliva výrazně narůstat.

Honda si stále kvůli spolehlivosti nemůže dovolit jezdit na plný výkon, v Malajsii dosahovala o 125 koní méně než Mercedes, byť by se mu mohla teoreticky vyrovnat. Na limit se nemohou dostat zejména kvůli odlišnému řešení hřídeli MGU-K, s níž mají při zátěži stále problémy. To však v Japonsku mohou vyřešit, aniž by na to museli čerpat vývojové žetony - jde totiž o úpravu, která vede primárně ke zvýšení spolehlivosti.

"Jakmile budeme moci dosahovat vyššího výkonu a nebudeme ho muset ubírat, pak snad najdeme více výkonnosti v oblasti výkonu a času na kolo, než jsme očekávali," doufá Button před Velkou cenou Číny, kde by si měl McLaren vyzkoušet další vylepšení aerodynamiky i pohonné jednotky.

"Existuje jeden motor, který má více výkonu než ostatní [Mercedes], pak je další, jenž mu je v tom blízko [Ferrari] a ještě jeden, který za ním docela dost zaostává [Renault]..  a pak jsme my [s Hondou]," popisuje britský jezdec momentální rozložení výkonnosti pohonných jednotek.

"Největším problémem je, že při výkonnostním deficitu dochází k efektu sněhové koule. Nemůžeme používat stejné množství paliva. Trávíme více času na plném plynu než Mercedes, takže ho spotřebováváme více. To znamená, že jezdíte ještě pomaleji," vysvětluje Button problémy s vysokou spotřebou méně výkonnějšího motoru.


McLaren musí jezdit stále na nižší výkon, s jeho uvolňováním se zlepší i palivová efektivita
(foto: Pirelli)

"Jde o velmi obtížnou situaci, ale my jsme to věděli, když se s tím začínalo a bylo to navrhováno, takže si opravdu na to moc stěžovat nemůžeme," pokračuje jezdec McLarenu, jenž v Číně očekává kvůli dlouhým rovinkám a nižším teplotám náročný závod a méně výrazný pokrok.

O palivové efektivitě promluvil také závodní ředitel Eric Boullier: "Když dosahujete vyšší efektivitu, pak je vaším prvním cílem dosahovat vyššího výkonu a dobré aerodynamické efektivity - to je jediný způsob, jak zajistit, abyste měli nízkou spotřebu paliva. Samotnou efektivitou je také motor. Od Austrálie jsme už dosáhli obrovských zisků a nyní máme opět normální spotřebu paliva."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy