Během loňské Velké ceny Austrálie, kdy se jel závod za podobných podmínek, byl nejlepší čas víkendu 1:29,375 min (v 3. tréninku na měkké směsi). Toto měřítko bylo málem překonáno letos už v prvním tréninku, kdy vozy po vybalení vyrazily na trať.
Nejrychlejší čas víkendu byl letos 1:26,327 (kvalifikace, měkká směs) - to je o celé tři sekundy lepší, než loňský nejrychlejší čas v třetím tréninku, protože kvalifikace tehdy byla mokrá.
Nejrychlejší čas závodu (1:30,945) tento rok předvedl Lewis Hamilton s Mercedesem na středně-tvrdých pneumatikách. Byl o 1,5 sekundu lepší, než ten nejrychlejší minulý rok - Nico Rosberg ho na měkké směsi zvládl za 1:32,478.
"Vzhledem k tomu, že rozdíl mezi měkkou a středně-tvrdou směsí v Austrálii činil kolem 1,4 sekundy, je snadné vidět výkonnostní pokrok, který byl učiněn díky poslednímu vývoji motorů a zlepšení pneumatik," píše ve své zprávě Pirelli.
Podbarvení u času označuje směs pneumatik
(žlutá = měkká, bílá = středně-tvrdá)
Sportovní ředitel Paul Hembery dodává: "Tato čísla podtrhují to, co jsme očekávali po předsezónních testech: významné snížení časů na kolo u aut, která budou během roku jenom zrychlovat.
Dokonce bychom mohli vidět několik nových rekordů na určitých okruzích. S tímto v mysli jsme představili nově vyvinutou strukturu všech našich zadních pneumatik pro rok 2015, abychom jim poskytli schopnost zvládat extrémní požadavky, jež jsou na ně kladené."