Francouzi byli naposledy v F1 v roce 2006 před zavedením jednotného dodavatele pneumatik. Tím se stal Bridgestone. I ten se však na konci sezony 2010 z F1 stáhl. V té době Michelin uvažoval o svém návratu. Nakonec se ale značka rozhodla nepřihlásit se do tendru, který požadoval pneumatiky s vyšší degradací, což mělo udělat závody méně předvídatelné.
Kontrakt nakonec získalo Pirelli. Podle technického ředitele Michelinu, Nicolase Grouberta, byl požadavek na takové pneumatiky "kontraproduktivní" s propagací značky ve světě. "Jedním z důležitých prvků pneumatik Michelin je vždy jejich velká trvanlivost," řekl serveru 'crash.net' před vstupem do Moto GP v roce 2016 na pozici výhradního dodavatele.
"Pokaždé, když vstupujeme do závodů, tak se snažíme najít nejlepší kompromis mezi trvanlivostí pneumatiky a její přilnavostí. [V Moto GP] uděláme cokoliv pro to, abychom nejrychlejší kola závodů zajeli vždy v posledním kole. To je jeden z důvodů, proč nejsme zpět v F1.
Pneumatiky Michelin zřejmě v F1 jen tak neuvidíme
Moc rádi bychom se vrátili, ale ne za pravidel, která teď platí. A také ne za podmínky, kterou po nás požadují. Pro nás je to [vysoké opotřebení pneumatiky] přesným opakem toho, co chceme ukázat. Bylo by to kontraproduktivní. Takže je bez šance, že bychom to chtěli."