Rakouský tým toho moc nového v posledních testech v Barceloně nepředstavil. Ne, že by ve vývoji zpomalil, celý balík vylepšení se ale točí kolem nového nosu, který minulý týden neprošel interními nárazovými testy. Proto se rozsáhlá vylepšen na dráze neobjevila.
Inženýři v paddocku se shodují, že krátký nos jako má Mercedes, představuje dle současných předpisů to nejvýhodnější řešení z pohledu proudění vzduchu. Red Bull veškerá svá vylepšení navrhuje kolem svého nového řešení, má s ním ale problémy - zatím nedokázal projít povinnými nárazovými testy.
S kratší verzí se minulý týden naopak podařilo přijít sesterské stáji Toro Rosso, která společně s ním představila kompletně přepracovaný zbytek monopostu. "Auto je tady radikálně odlišné, takže musíme začít znovu. Je téměř zcela nové: aero, chlazení, zavěšení a nos," uvedl jeho technický ředitel James Key (více zde).
Protože ale Red Bull svůj nový nos kvůli neúspěšným nárazovým testům nemohl nasadit, nemělo smysl měnit zbytek auta. Pokud se mu ale před Melbourne podaří náročnými testy projít, bude se podle zdrojů z týmu jednat "o velký krok vpřed."
Red Bull staví aerodynamický balík kolem nového nosu, ten zatím ale neprošel nárazovými testy (foto: Red Bull Racing)
V Jerezu sice Red Bull nezaznamenal nejrychlejší časy při krátkých jízdách, když podobně jako Mercedes nevyužíval super-měkké a měkké pneumatiky. Jeho závodní simulace však byly velmi rychlé - téměř na úrovni Williamsu. Pokud se mu podaří udělat před Melbourne větší pokrok, mohl by být po Mercedesu druhým nejrychlejším týmem.