Zprávy o vstupu Audi nebo Porsche se vracejí každý rok, občas se mluví přímo o mateřském Volkswagenu. Koncern VW už dle spekulací několik let zvažuje vstup do F1. Od té doby, co jsou v F1 hybridní pohonná ústrojí, ještě víc. Pokaždé však návrh na vstup do F1 narazí na odmítavé stanovisko Ferdinanda Piëcha, hlavu rodiny, která stojí za koncernem VW.
O spojení Audi s Red Bullem se začalo mluvit v roce 2008, plány již byly hodně pokročilé a rozpracované. Pak ale přišlo zamítavé stanovisko přímo z Wolfsburgu. Teď toho mají někteří lidé v koncernu litovat. Red Bull totiž vyhrál v letech 2010 až 2013 čtyři tituly v řadě.
Nejnovější spekulace jdoucí paddockem říkají, že u Renaultu opět uvažují o tom, že by v budoucnu měli v F1 svůj vlastní tým. Na první pohled se to může zdát jako utopie, vždyť v Red Bullu mají asi nejlepšího partnera, kterého by si mohli přát. Ovšem byl to Red Bull, který nebyl v minulé sezoně se svým francouzským dodavatelem spokojený. V Paříži se prý už reálně obávají toho, že pokud se jim rychle nepodaří stáhnout ztrátu na Mercedes, tak by si Red Bull mohl začít stavět motory sám a nebo se spojit s někým jiným - například s Audi.
Dočkáme se návratu Stefana Domenicaliho do F1, ovšem tentokrát v barvách některé značky koncernu VW? (foto: Scuderia Ferrari)
Údajně mají u Red Bullu existovat plány na majetkový vstup do Formule 1 a na to, že by se stali jejím promotérem. Z tohoto důvodu by se mohl Red Bull chtít ze série ve střednědobém horizontu stáhnout a svoji stáj by tak mohl nabídnout právě Audi. Ovšem to je třeba brát s velkou rezervou. Smysl by to však dávalo - Red Bull ve sportu vyhrát vše, co mohl. Dalším krokem vzhůru by tak bylo ovládnutí práv na F1 a její přetvoření dle vlastních představ.
To byly ale zvěsti, teď nějaká fakta. Boss Audi, Rupert Stadler, samozřejmě nenajal bývalého šéfa Ferrari, Stefana Domenicaliho, jen proto, aby se staral o italské značky Lamborghini a Ducati, které také spadají do koncernu VW. Domenicali je přece člověk z F1. Stadler si u něj nechal udělat studii možného vstupu do F1 a tu pak vloni v prosinci prezentovali představenstvu.
Návrh se zřejmě setkal s kladnou odezvou. V koncernu VW se ale nic nestane bez schválení Ferdinanda Piëcha. A měl to být právě on, kdo opět vstup Audi do F1 zatrhl a to s ohledem na nejistou budoucnost F1 týkající se motorů a monopostů. Momentálně totiž nikdo neví, co bude. Je také dobře známo, že Piëch se nemá rád s Berniem Ecclestonem. Proč? Jestli je to kvůli tomu, že Ecclestone kdysi zablokoval světový motor podle vize VW nebo kvůli jednáním mezi ecclestonovým Brabhamem a závodní stájí Porsche v 70. letech, to se dozvíme jen těžko.