Red Bull zvažuje různé verze nosu, chce přejít na kratší?

Kvjat, Daniil | foto: Red Bull Content Pool

Red Bull naznačil, že by mohl přejít na krátký nos ve stylu toho, který má Williams pro tuto sezonu. Opět se tedy ukazuje, že týmy F1 hledají nejlepší možné řešení tohoto problému.

Změna v pravidlech týkající se předních nosů představená před touto sezonou představuje pro týmy opravdu velkou výzvu. Musí totiž vymyslet, jak nejlépe nahradit ztracený přítlak a maximalizovat průtok vzduchu kolem auta. Stále více se zdá, že by nejlepším řešením mohl být krátký styl nosu, se kterým poprvé přišel Williams. S tímto řešením je ale velmi obtížné projít nárazovými testy FIA.

Samozřejmě i Red Bull vyhodnocuje rozdílná řešení a teď připustil, že je dost dobře možné, že i oni přejdou na řešení po vzoru Williamsu. "Z několika rozdílných nosů, které jsme zkoušeli, je to to, které se nám momentálně líbí nejvíce," řekl technický ředitel týmu, Rob Marshall, ohledně dlouhého nosu, se kterým tým jezdil na testech v Jerezu. "Není pochyb o tom, že v budoucnu budou rozdílná řešení a jsem si jistý, že jiné týmy připraví rozdílné nosy, křídla a kdoví co ještě. To, co jste mohli vidět první den prvního testu není tím, s čím obvykle jezdíme později."

Marshall dodal, že povinné zimní crash testy ovlivnily to, jaký nos jsme mohli vidět na voze během prvního testu, protože se Red Bull rozhodl začít s homologačním procesem hodně pozdě. "Měli jsme množství různých možností a program nárazových testů jsme začali teprve před nedávnem. Měli jsme nějaké problémy a potřebovali jsme zkusit některá jednodušší [řešení] a některá složitější [řešení]."

"Popravdě řečeno, [do Jerezu to] bylo těsné, ale ne kvůli tomu, že by náš program crash testů šel špatně - vlastně šel dobře - ale proto, že jsme, jako obvykle, začali s návrhem auta hodně pozdě,"pokračuje Marshall.

Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, věří, že to, že jeho tým dokázal vyrazit s krátkým dosem už od prvního výjezdu, je důkazem kvality návrhu nového FW37. "Je to o vyvážení dobrých aerodynamických řešení a těch, které dobře projdou crash testy. Cítili jsme, že aerodynamického hlediska byl lepší krátký nos, ale samozřejmě pro jednodušší projití nárazovými testy by byl dlouhý nos mnohem snadnější.

Museli jsme to tedy vyvážit. Se řešením, které máme, jsem velmi spokojen. Bylo dobré. Nebylo lehké s ním projít nárazovými testy, ale myslím, že máme jeden z kratších nosů, což ukazuje kvalitu návrhu."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy