Po loňském propadáku, kdy Ferrari nevyhrálo ani jeden závod a mezi konstruktéry skončilo až čtvrté, bylo minulý týden v Jerezu během tří ze čtyř dnů testování nejrychlejší ze všech. "Výkonnost nového vozu mě povzbudila, i když jedna věc je zajet rychlé kolo a druhé odjet celý závod," drží se prezident Ferrari při zemi. "Mám v práci kluků velkou důvěru, jsem na ní hrdý."
O něco hůře na tom byl tým se spolehlivostí - Ferrari ujelo 1545 km, o 750 km méně než Mercedes, jenž loni mistrovství světa ovládl. Větší vzdálenost zvládlo Toro Rosso (1563 km) i Sauber (1691 km), který pohánějí motory z Maranella (více najdete v tomto shrnutí).
"Uvidíme, až začne světový šampionát v Austrálii. Nečekám zázraky, ale pozorovat pokrok je důležité. Při testu v Barceloně očekávám konečný důkaz toho, co jsme doposud udělali," uvádí Marchionne podle La Gazzetta dello Sport před dalšími předsezónními testy, které začnou ve Španělsku 19. února. Po nich se týmy sejdou na stejném místě naposledy ještě jednou o týden později, 15. března v Melbourne se už bude závodit.
nového Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Marchionne minulý rok převzal prezidentský post Ferrari po Lucovi di Montezemolovi, šéfa týmu Marca Mattiacci nato nahradil Mauriziem Arrivabenem. Tým prošel velkou restrukturalizací, která se dotkla i pilotů - Fernando Alonso odešel k McLarenu, v Maranellu jej nahradil čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel. Po jeho boku bude pokračoval Kimi Räikkönen.