"V roce 1966 byla výzva v F1 úplně odlišná. Honda tehdy byla ohromně inovativní, ambiciózní. O několik let později jsem zažil první vítězství Hondy v 11 velkých cenách. Později jsem se spojil s Hondou.
V roce 1988 jsme zahájili nejúspěšnější sezónu v historii motorsportu - z 16 závodů jsme jich 15 vyhráli. Byl to ohromný úspěch, kterému předcházela velmi úzká spolupráce s Hondou při vývoji turbomotoru, který jsme využívali s tak velkým úspěchem," připomíná šéf McLarenu na úvod dnešní tiskové konference v Tokyu.
"Když jsme se v roce 2013 spojili a začali znovu budovat fenomenální vztah, jenž zahrnuje výzvu v podobě kulturních rozdílů, vytvoření důvěry lidské úrovni, mezi inženýry. Celá věc se začala vracet - jaké to je spolupracovat s Hondou. Jde o velmi odhodlanou společnost.
Výzva roku 2015 je zkrátka obrovská. Naši soupeři mají jeden rok náskok, což výzvu zvýrazňuje. Pravidla pro pohonné jednotky nebyla nikdy tak složitá. Nejen pro motor, ale i pro ERS systém - oba spolu musí komunikovat a fungovat, aby produkovali optimální výkonnost. To představuje výzvu pro společnosti s odlišným kulturním zázemím. Tomu se věnujeme již 2 roky," pokračuje Dennis.
První závod se blíží, tlak stoupá a Dennis věří, že McLaren s Hondou uspěje (foto: Mclaren)
"Blíží se první velká cena, tlak se zvyšuje, očekávání jsou vysoká - u fanoušků, pilotů, sponzorů a médií, vše je intenzivnější. My jsme připraveni. Uspějeme, protože historie ukazuje, že Honda vždy uspěla. Hodláme znovu vytvořit tak silné partnerství, jako v minulosti. Pevně věřím, že společně vyhrajeme mistrovství světa, ne v příliš vzdálené budoucnosti.
První výzvou bude vyhrát velkou cenou. V krátkodobém horizontu půjde o to, abychom byli v Austrálii a získali co nejlepší výsledek," dodává výkonné ředitel McLarenu.