Co ukrývá Red Bull prostřednictvím maskovacího zbarvení?

Flow-vis | foto: Red Bull Content Pool

Red Bull na sebe hned při představení nového monopostu strhl pozornost především díky černobílému zbarvení určenému pro předsezónní testy. Takový design využívají například automobilky, když chtějí maskovat detaily vozu. Okamžitě tak vyvstala otázka - co se snaží skrýt?

Maskovací zbarvení RB11 vzbudilo velkou pozornost. Faktem je, že Red Bull se nikdy nebál dělat věci trochu jinak, což je také jediné vysvětlení, které poskytl šéf týmu, Christian Horner. Jedná se však o čtyřnásobné mistry světa a tým, který patří v aerodynamice a designu k naprosté špičce. Ani loni neztráceli na Mercedes ani tak kvůli samotnému šasi jako spíše kvůli motoru Renault. 

Jejich nové maskovací zbarvení má podle všeho jediný účel - zabránit fotografům získat kvalitní obrázek nového RB11. Ale proč? BBC se snažilo najít odpovědi.


Poznej rozdíly - RB10 a RB11 (foto: Red Bull)

1) Nos
Nová pravidla pokračují ve snaze o co největší bezpečnost díky nízkým nosům. A týmy se tak snaží přijít s řešením, které by snížilo zhoršení aerodynamiky kvůli nízkým nosům.

Nos Red Bullu má širokou (aktuálně) černou špičku. Karoserie má však na spodní straně Venturiho tvar (tzn. je hodně nízko a směrem vzůhu se rozšiřuje) a tím se zvyšuje přítlak, zatímco na straně je prostor pro další proudění vzduchu směrem k zadní části vozu.

2) S-kanál
V posledních letech Red Bull využíval průduchy (ducts) v nose, aby pomohl proudění vzduchu a tím redukoval tlak, zvýšil přítlak a tím pádem byl vůz rychlejší. Loni byl průduch na spodní straně nosu, letos je rozšířen kolem dvou stran kraje šasi, kde se poté mění z horizontální polohy na vertikální.


S kanál v praxi (foto: Red Bull)

3) Foukaná přední poloosa
Aerodynamický design v přední části vozu se zaměřuje na vytvoření účinného víru vzduchu, který začíná u předního křídla, proudí předním kolem a poté kolem bočnic do zadní části vozu mezi karoserii a zadní kola. Čím větší vír, tím vyšší přítlak a díky tomu vyšší rychlost v zatáčkách. 

Důležitý je správný vztah mezi předním křídlem a koly. Kola vytvářejí efektivní zeď a produkují takzvaný špinavý vzduch, který může narušit hladký proud vzduchu kolem vozu. Aby se tomu zabránilo, využívá se vzduch z brzdových průduchů. Pokud je tento proud vzduchu dostatečně silný, brání tak narušení víru.


Foukaná přední poloosa (foto: Red Bull)

4) Bočnice
Dosáhnutí co nejlepšího toku vzduchu kolem bočnic je klíčové pro celkový přítlak vozu. Součástí bočnic jsou například i chladiče včetně příslušenství. Tyto části podle Adriana Neweyho zůstaly od loňska stejné.

Nicméně i tak si Red Bull s bočnicemi pohrál a přestože se to snaží skrýt, letošní vůz má bočnice s obzvlášť velkým podseknutím. Nesahají k zemi, ale jsou zahnuté dovnitř, aby mohl nad podlahou proudit vzduch. To by jim mělo pomoci získat větší přítlak zadní části vozu.

Co dalšího zatím Red Bull dokázal skrýt? Na to si budeme muset počkat až představí vůz ve svých tradičních barvách.


Bočnice Red Bullu jsou výrazně podseknuté (foto: Red Bull)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy