Motory 2017: Ferrari chce 2,2litrové V8 bi-turbo bez MGU-H a standardizované přeplňování

Motory | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na začátku února se bude znovu jednat o budoucím formátu motorů, které budou od roku 2017 pohánět vozy F1. Jaké jsou návrhy?

Ke schůzce FIA zastupovanou prezidentem Jeanem Todtem a ředitelem závodů Charliem Whitingem s výrobci motorů má dojít 6. února 2015. Cílem je zvýšit výkon na 1000 koní, zlepšit jejich zvuk a zlevnit je.

Návrhy Mercedesu, Hondy a Ferrari
Mercedes by v budoucnosti rád stavěl na současných pohonných jednotkách, což je vzhledem k jejich technologickému náskoku logické. Změny by s sebou přinesly další zvýšení nákladů, hybridní motory podle nich mají budoucnost. Německý výrobce je ochoten přistoupit na zvýšení limitu průtoku i množství paliva pro závod, což by umožnilo dostat se s výkonem přes 1000 koní.

Honda je připravená k novým jednáním a navrhuje ještě extrémnější řešení - například čtyři elektromotory v každém náboji kola.

Ferrari by se ale dle Auto Motor und Sport raději vrátilo zpět k 2,2litrovým bi-turbo V8 motorům, které by točili 17 tisíc otáček za minutu. Nechce v nich MGU-H, naopak je pro standardní KERS a turbo. Tento směr by spíše vyhovoval také Red Bullu s Renaultem. Podle Mercedesu by si měl ale každý turbo dělat sám, je to ostatně oblast, ve které mají v Brixworthu náskok.

Cena
Cena motorů by neměla překročit 280 milionů korun (10 mil. Euro) ročně - nad tím zase kroutí nosem všichni výrobci, protože na nich chtějí pochopitelně vydělávat, jenže při takovém limitu by pro to moc prostoru neměli. Ecclestone jim ale hrozí, že pokud se nedohodnou na rozumné ceně, pak si prosadí vlastní představu.


F1 diskutuje o další změně motorů, ale jejich výrobci a Ecclestone mají
rozdílné představy (foto: Petr Hlawiczka)

Změny se mají dotknout i samotných monopostů, které by měly mít kromě vyššího výkonu díky širším pneumatikám také vyšší přilnavost, aby jejich řízení bylo opět náročnější. "Piloti by při jízdě měli znovu zadržovat dech," zdůrazňuje Lauda (více zde).

Problémem jsou ale opět náklady. Velké týmy mají odlišné představy než malé stáje, na jejichž stranu se FIA přiklání. Charlie Whiting má za úkol dát do 6. února 2015 dohromady plán o devíti bodech.

Některé z nich se ale větším týmům vůbec nezamlouvají, například návrh na společné IT, omezení počtu vylepšení na čtyři ročně, omezení přepravovaného nákladu na závody, více společných dílů nebo externí aerodynamické tunely, které by si mohli pronajímat pouze na 10hodinové bloky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 59 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy