Stáj z Grove sezónu 2013 zakončila na devátém místě s 5 body, loni ale vyskočila na třetí příčku před Ferrari i McLaren poté, co nasbírala bodů 64krát více. Někteří tento úspěch připisují skvělému motoru Mercedesu a kusu štěstí, podle technického ředitele se ale zlepšil i tým.
"Ano, měli jsme výbornou pohonnou jednotku. Ale v roce 2013 jsme měli také stejný motor, jako kluci, kteří vyhráli šampionát konstruktérů, takže si myslím, že jsme se hodně posunuli kupředu," vysvětluje Symonds.
"Bojujeme teď s velkými kluky. Bojujeme s těmi, kdo utrácejí dvakrát více peněz než my - a to další posun vpřed hodně, hodně ztěžuje. Pokud ale vezmeme plně na vědomí všechny ty věci, které nám v roce 2014 přinesly úspěch, pokud je dále zlepšíme, plně jim porozumíme a trochu se ve všech těchto oblastech posuneme, pak si pozici minimálně udržíme, pokud se tedy neposuneme dále," myslí si technický ředitel Williamsu.
Soupeři ale nespí a tvrdě pracují i výrobci konkurenčních pohonných jednotek. "Pro Renault a Ferrari bude zimním vítězstvím, pokud se jim podaří získat 70 koní navíc," píše Autosport. Jenže dle zákulisních informací se zlepší i Mercedes - alespoň o 50 koní. V tom případě bychom se dle jednoho inženýra z týmu odebírající Renaulty mohli těšit na další "naprosto dominantní" sezónu, v níž by o titul bojovali pouze dva jezdci se Stříbrnými šípy.
Cílem Williamsu je další zlepšení - podaří se mu získat alespoň druhou příčku?
(foto: Williams F1 Team)
McLaren vstupuje do nové sezóny s Hondou, kterou můžou trápit problémy se spolehlivostí, byť by se naplnily optimistické scénáře a výkonnostně by na tom byla lépe než Renault či Ferrari, které prochází velkou restrukturalizací a které připustilo, že start sezóny 2015 ve vývoji opět zaspalo.
Otázkou tedy je, co dokáže Williams - podaří se mu zlepšit aerodynamiku a mechanické vlastnosti monopostu FW37 natolik, aby dokázal překonat Mercedes poté, co od něj odešly některé klíčové osobnosti (např. Bob Bell a Jock Clear)? Nebo porazí Force Indii a Lotus se stejným motorem a polepší si alespoň na druhou příčku?