Honda je kvůli změně pravidel naštvaná, s McLarenem vznáší dotaz na FIA

Honda | foto: Honda Racing F1

Hondu rozzlobila dodatečná úprava motorových pravidel, které FIA na poslední chvíli schválila. Umožňuje to její konkurenci vyvíjet pohonné jednotky i během sezóny, jí se to však netýká.

Japonská automobilka se letos po 6 letech vrací do Formule 1 jako dodavatel motorů, zatím bude pohánět pouze McLaren. FIA nedávno uznala mezeru v pravidlech, proto ostatním výrobcům umožní vývoj motorů během sezóny až do libovolného data homologace toho nového - do té doby musí nastupovat s tím loňským - více si o praktických dopadech této změny můžete přečíst zde.

Jeden z vysoce postavených zdrojů v F1 uvedl, že Honda je kvůli poslednímu vývoji pravidel týkajících se motorů "naštvaná." S McLarenem proto kontaktovala Mezinárodní automobilovou federaci, více se ale k této záležitosti zatím odmítá vyjádřit.

Smyslem pravidel bylo zmrazit vývoj motorů během sezóny kvůli úspoře nákladů, Ferrari a Renault ale usilovali o rozmrazení, aby mohli stáhnout náskok Mercedesu, který postavil dominantní pohonnou jednotku.

FIA Hondě sdělila, že svůj motor musí definitivně homologovat do 28. února, zatímco Ferrari, Mercedes a Renault mohou vesele pokračovat v jeho vývoji během sezóny, budou-li si to přát.  Ta začíná Velkou cenou Austrálie 15. března.


Detail nové pohonné jednotky Hondy, další snímky a video zde (foto: Honda Racing F1)

Protože jde v případě japonského výrobce o motor nový, podle FIA to bude jen "férové a spravedlivé," pokud se přidrží stejného termínu, kterému loni čelili jeho konkurenti. Jenže podle Hondy je to znevýhodňuje, a proto se příští týden sejde s FIA, aby současnou situaci prodiskutovali.

Stejně jako v pravidlech chybí jakákoliv zmínka o homologaci motorů pro rok 2015, nepíše se tam nic ani o homologaci nově vstupujících výrobců. Šéf Red Bullu Christian Horner si ale myslí, že uvolnění pravidel "až takový rozdíl nezpůsobí."

Honda má možnost podat protest proti Ferrari, které objevilo mezeru v pravidlech, jež zapříčinila změnu ve výkladu pravidel FIA. Ostatní výrobci zatím kauzu nechtějí komentovat, dnes ale v Ženevě budou přítomni u jednání o budoucí podobě motorů a Formule 1.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 66 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy