Red Bull letos Renault několikrát zkritizoval za postavení nekonkurenceschopné pohonné jednotky, která jim neumožnila bojovat s dominantním Mercedesem o titul. Šéf rakouské stáje Christian Horner ale uvítal navázání spolupráce s britskou nezávislou společností Ilmor: "Je to skvělé, že Renault nyní pracují s Ilmorem."
Abiteboulovi se nelíbilo neustálé obviňování Red Bullem. Proto poukázal na to, že část viny nese samotný konstruktér: "Red Bull že má nejlepší šasi? Povídá se o tom, že je příliš citlivé na nastavení a špatně vyvážené a že má velmi úzké okno pro provoz pneumatik."
Samotná spolupráce mezi Renaultem a Red Bullem podle něj stále není ideální: "Není to dobré. Nedaří se nám dostat partnerství na úroveň, na které bych ji chtěl mít z hlediska techniky, marketingu, respektu, vzájemné důvěry, průhlednosti a postavení."
Spolupráci s britskou firmou si Abiteboul pochvaluje více: "Ilmor je silnou společností s rozsáhlými zkušenostmi s podobnými motory, které se používají v jiných sériích." S Renaultem nyní "plní určité úkoly," které se týkají pohonných jednotek pro F1.
Podle Abiteboula není uprostřed Francie jednoduché vytvořit "tak složitý hybridní systém,"
jaký se v současné době používá v F1 (foto: Renault Sport F1)
"To je velmi užitečné v situacích, kdy je nezbytné analyzovat celou sadu řešení." Dalším důvodem je to, že "uprostřed Francie to není jednoduché vytvořit tak složitý hybridní systém. Nesídlíme v anglickém 'Údolí motorsportu,' kde jsou hospody každý večer u piva plné inženýrů odevšad," dodává Abiteboul pro Auto Hebdo.