Kvalifikace 2014: Jak by dopadl šampionát, kdyby se bodovaly jako závody?

Pirelli | foto: Pirelli

V dnešním ohlédnutí se za sezónou 2014 se zaměříme na kvalifikační "kdyby:" jak by dopadl šampionát, kdyby se bodovaly stejně jako závody (tj. včetně dvojnásobku v posledním Abú Zabí)?

Titul by dle tohoto teoretického hodnocení získal s velkým náskokem 82 bodů Nico Rosberg před svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem.

Z bronzové pozice by se radoval Valtteri Bottas - nejlepší kvalifikant ze zbytku světa za Mercedesy - před Danielem Ricciardem. Při rovnosti bodů a počtu druhých míst (oba shodně 2) by rozhodoval vyšší počet třetích míst u Fina (6 vs. 4). U McLarenu by předčil Magnussen o 12 bodů Buttona.

Z pohledu týmů by se na čelních pozicích nezměnilo nic - dominantní Mercedes drží z tohoto pohledu první příčku s náskokem 406 bodů, zatímco šampionát ve skutečnosti ovládl o něco méně drtivě - o 296 bodů před Red Bullem, Williamsem, Ferrari a McLarenem.

Šestá by ovšem neskončila Force India, ale Toro Rosso, které v kvalifikacích podávalo lepší výkony. Rovněž Sauber by byl před Marussií, která se ani jednou nedostala do Q3 - u švýcarského týmu se to podařilo v Austinu Sutilovi.

Poslední tabulka ukazuje, jakou průměrnou pozici si v kvalifikaci piloti vyjeli bez ohledu na případné penalizace a dodatečné posuny na roštu. Rosbergův výsledek je vynikající (1,7), Ricciardo je v tomto ohledu před Bottasem a konzistentní Alonso s nekonkurenceschopným Ferrari před Massou i Vettelem.

Největší průměrný časový rozdíl mezi týmovými kolegy byl u Marussie a Caterhamu, kde jednou zasáhli do závodu Lotterer a Stevens (kvůli jednorázové účasti jsem je z přehledu vypustil).

Naopak nejvyrovnanější duel jsme letos pozorovali u Toro Rosso, kde byl Vergne průměrně o 5 tisícin sekundy rychlejší - přesto v F1 končí a v této statistice poražený Kvjat postupuje výše - do Red Bullu, kde bude závodit po boku Ricciarda.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 30 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy