Podle FIA Bianchi před zatáčkou č.7 v Suzuce , kde se odstraňoval Sauber Adriana Sutila, zpomalil, avšak zároveň dodávají, že nikdo nezpomalil dostatečně. Zpomalení je v současné chvíli na úsudku pilotů a Charlie Whiting by nyní chtěl zavést povinný rychlostní limit.
"Musíme se poučit a chceme to s tými a jezdci prodiskutovat, abychom se ujistili, že najdeme správné řešení. Myslím, že jsme přišli na to, že by závodníci neměli rozhodovat o tom, jak moc zpomalí. Bylo by lepší zavést systém, který jasně stanoví, jak moc v určitých podmínkách musíte zpomalit. Na tom budeme pracovat, na snaze o zavedení jakéhosi rychlostního limitu, určitou jasně stanovenou kontrolou rychlosti."
Něco, co v současné chvíli funguje za safety carem, by tedy bylo rozšířeno i v případě, kdy budou vyvěšeny žluté vlajky a rychlost by byla automaticky omezována. Padl také návrh na určité kryty odtahových vozidel.
Graem Lowdon, šéf týmu Marussia, který ve svém domácím závodě pojede jen s jedním vozem, byl také dotázán na telemetrii z vozu mladého Francouze před onou nehodou.
"Nemohu jít do detailů a myslím, že něco takového vyžaduje řádné prošetření. Skvělé na vozech formule 1 je, že poskytují obrovské množství dat a můžeme věci analyzovat a poučit se z nich. Podle mého názoru však podobná nehoda nevyžaduje pohled zpět, protože mnohem cennější je pohled dopředu."