Změny pro větší bezpečnost: FIA reaguje na Bianchiho nehodu

Whiting, Charlie | foto: FIA

Vážná nehoda Julese Bianchiho během minulého závodu v Japonsku pochopitelně zvedla vlnu reakcí. Dnes se sešli zástupci FIA s týmy, aby probrali změny v bezpečnosti jezdců na trati.

Podle FIA Bianchi před zatáčkou č.7 v Suzuce , kde se odstraňoval Sauber Adriana Sutila, zpomalil, avšak zároveň dodávají, že nikdo nezpomalil dostatečně. Zpomalení je v současné chvíli na úsudku pilotů a Charlie Whiting by nyní chtěl zavést povinný rychlostní limit. 

"Musíme se poučit a chceme to s tými a jezdci prodiskutovat, abychom se ujistili, že najdeme správné řešení. Myslím, že jsme přišli na to, že by závodníci neměli rozhodovat o tom, jak moc zpomalí. Bylo by lepší zavést systém, který jasně stanoví, jak moc v určitých podmínkách musíte zpomalit. Na tom budeme pracovat, na snaze o zavedení jakéhosi rychlostního limitu, určitou jasně stanovenou kontrolou rychlosti."

Něco, co v současné chvíli funguje za safety carem, by tedy bylo rozšířeno i v případě, kdy budou vyvěšeny žluté vlajky a rychlost by byla automaticky omezována. Padl také návrh na určité kryty odtahových vozidel.

Graem Lowdon, šéf týmu Marussia, který ve svém domácím závodě pojede jen s jedním vozem, byl také dotázán na telemetrii z vozu mladého Francouze před onou nehodou.

"Nemohu jít do detailů a myslím, že něco takového vyžaduje řádné prošetření. Skvělé na vozech formule 1 je, že poskytují obrovské množství dat a můžeme věci analyzovat a poučit se z nich. Podle mého názoru však podobná nehoda nevyžaduje pohled zpět, protože mnohem cennější je pohled dopředu."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy