Po nehodě Bianchiho požadovali včera piloti řádné prošetření a více informací o incidentu. Podle Sergia Péreze je současná situace "nepřijatelná" a žádá vyjetí safety caru, kdykoliv vyjede traktor k odklízení vozidla.
"Vystavujete traťové komisaře a spoustu lidí v ohrožení, proto potřebujeme safety car, když je traktor na trati. Mohou vám selhat brzdy, mnoho faktorů tedy nečekáte, a když tam je traktor, máte velký problém," říká Pérez s tím, že při žlutých vlajkách piloti stejně zpomalují jen minimálně a dále jedou, co to dá.
Felipe Massa požaduje prošetření každého detailu Bianchiho nehody a jeho šéfka Claire Williamsová bude usilovat o zavedení uzavřených kokpitů: "Musíme se podívat na všechny dostupné možnosti."
"Ať už půjde o uzavřený kokpit či nikoliv, tak tyto rozhovory musí v zákulisí probíhat. Bezpečnost je nadřazená všemu, proto musíme najít způsob, jak maximálně ochránit jezdce. Nemyslím si, že by byl vzhled aut důležitý," říká šéfka Williamsu.
Pro uzavřené kokpity je i Alonso, který na startu Velké ceny Belgie 2012 mále přišel o život, když mu kolem hlavy prolétl Lotus Romaina Grosjeana: "Pokud to je realizovatelné, neměli bychom tuto možnost vylučovat."
Romain Grosjean v Belgii před 2 roky těsně minul Alonsovu hlavu
Spousta lidí však varuje před zbrklými akcemi v důsledku Bianchiho nehody. Podle Paddyho Lowa z Mercedesu by jeho případě uzavřený kokpit ani ochranný oblouk před ním nic neřešil: "Pokud by se ochranný oblouk utrhnul, pak by měl kolem hlavy ještě více trosek - a to by mohlo být ještě nebezpečnější."
Týmy se otázkou zavedení uzavřených kokpitů zabývaly již loni, na konec je ale zamítly - o důvodech jsme psali zde. Také 90 % čtenářů F1news.cz je dle našeho průzkumu proti tomuto řešení.