Allison o přípravách Ferrari na Rusko: Spolehlivosti motorů věnujeme významnou péči

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří o přípravě svého týmu na Velkou cenu Ruska, která se o víkendu pojede na zbrusu novém okruhu v Soči.

"Je to vždy výzva zamířit na nový okruh a snadno se dá podcenit, kolik poznatků si vozíte na existující okruh, protože jste na něm dříve závodili. Proto si vyrazit na zcela novou trať žádá od týmu vytrvalost, aby zajistil všechny základy," uvádí Allison.

Ferrari již něco málo o nové trati ze svých simulací ví: "Známe ta hlavní fakta o Soči a měli jsme příležitost tam jezdit v našich off-line počítačových simulacích a také v simulátoru s pilotem, abychom si vyzkoušeli a poznali jeho vlastnosti," pokračuje.

Ruská trať obsahuje poměrně dlouhá a rychlé rovinky a několik pomalých zatáček: "Dominantní zatáčkou ale je opravdu celkem agresivní, rychlá dlouhá, plynulá levotočivá zatáčka hned za startovní/cílovou rovinkou.

Už jen při zběžném pohledu si všimnete, že půjde o trať, kde půjde o kompromisy mezi tím, co chcete na rovinkách a tím, co si přejete pro sérii pomalých zatáček. Ty volají po přítlaku, rovinky jsou zase opačné," komentuje technický ředitel Scuderie, podle něhož se v počátcích závodního víkendu prosadí ti schopnější jezdci.


Fernando Alonso měl v Suzuce smůlu, kvůli technickým problémům vypadl
hned v úvodu (foto: Scuderia Ferrari)

"Obecně vzato talentovanější piloti, kteří mají větší duševní kapacitu, začínají zajíždět konkurenceschopná kola o víkendu dříve, než ostatní. Ale ve Formuli 1 mají všichni piloti talent na to, aby se trať naučili a byli již v podstatě ve formě, až přijde kvalifikace. Efekt nového okruhu se tedy projeví jen v prvním či ještě ve druhém tréninku," vysvětluje Allison.

Pirelli s sebou do Ruska veze měkkou a středně-tvrdou směs, rozhodovat ale bude zejména spolehlivost pohonných jednotek (viz zde). Jak Kimi Räikkönen, tak i Fernando Alonso již využili po pěti kusech ze všech komponentů svých pohonných jednotek - za nasazení kterékoliv další nové součástky jim tedy již bude hrozit trest.


James Allison o výzvách zbrusu nového okruhu (zdroj: Youtube/Scuderia Ferrari)

"Nyní se nacházíme v poslední čtvrtině sezóny a více se začne u všech týmů projevovat spolehlivostní složka pravidel pro rok 2014. Musíme ji věnovat významnou péči, abychom zajistili fungování na naší absolutně nejvyšší úrovni," dodává Allison.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy