FIA byla po nehodě Julese Bianchiho pod palbou otázek: Proč nezastavila závod v Japonsku dříve, proč nevyjel na trať dříve safety car? Kimi Räikkönen se však přidal k těm, kteří uvedli, že trať nebyla pro závod nebezpečná a uvedl, že se však nedá nikdy přesně odhadnou chvíle, kdy podmínky začnou být příliš nebezpečné.
"Nemyslel jsem si, že podmínky byly špatné. Samozřejmě začalo víc pršet na přechodné pneumatiky, ale bylo to pořád ok. Nevypadalo to zle, ale to záleží na tom, jak moc vody v daném místě je, jak staré máte pneumatiky a jak se chová váš vůz. Pokud zůstanete v závodní stopě, je to lepší, ale mohu mluvit jen sám za sebe. Bylo to hodně nahnuté pro výměnu pneumatik, což jsme udělali, ale byl tam safety car a žluté vlajky," zamýšlí se Fin.
"Bylo to bezpečné? Je to vůbec někdy bezpečné? Nemůžete říci, že toto kolo je to bezpečné a další už ne. Víme, že podmínky byly obtížné a déšť na opotřebených pneumatikách je vždy náročný. Byly tam žluté vlajky, což znamená, že musíte zpomalit, ale to nic neznamená. Na začátku jsme jeli za safety carem stovkou a dostávali aquplanining. I když zpomalíte, můžete se dostat do potíží. Pokud je tam voda, stejně můžete vyjet mimo trať. Tak to prostě je," popisuje Räikkönen.
FIA se zastal také její bývalý šéf Max Mosley. "To, co se tam stalo, bylo velmi nešťastné. Děsivá nehoda a nemohu za ni vinit ani komisaře, závodního ředitele - nikoho z nich," uvedl v rozhovoru pro Sky Sports.
Podle něj vše proběhlo tak, jak mělo a domnívá se, že za nehodu dost možná může nezpomalení Julese Bianchiho. "Bylo máváno dvojitými žlutými vlajkami a vypadá to, že Bianchi nezpomalil tak, jak možná měl. Proč se to stalo se teprve ukáže."