De Silvestrová se přidala letos ke švýcarskému týmu jako členská jezdkyně a úspěšně absolvovala dva testy s monopostem C31, aby mohla získat super-licenci, jež by ji umožnila závodit ve Formuli 1.
O své možnosti jezdit se Sauberem a případně nastoupit do některého z volných tréninků před velkou cenou (hovořilo se o Austinu) však přišla kvůli neshodám mezi týmem a jejím managementem. Ty se týkají - jak jinak - peněz, resp. financování její smlouvy. De Silvestrová však i přesto nadále zůstává členskou pilotkou stáje z Hinwilu.
"Z naší strany jsme se ji od počátku snažili pomoci a zejména já jsem ji pomáhala od prvního dne, kdy vstoupila do našich kanceláří v Hinwilu a kdy vysvětlila, co chce dělat. Velmi otevřeně jsme ji upozornili na rizika a ona to přijala.
Je tak motivovaná a odhodlaná, což je velmi působivé. Když sleduji její dosavadní závodní kariéru, tak si myslím, že je momentálně jedinou pilotkou, která by mohla pokročit [k místu v F1]. Musíte však dát dohromady celkový balík a dodat to, co odsouhlasíte.
Takový je svět. Něco se vám osobně může zamlouvat a chcete něco maximálně podporovat, ale já mám také své zodpovědnosti," vysvětluje pro Autosport Moniša Kaltenbornová, šéfka Sauberu, která se stále snaží De Silvestrové pomoci s její budoucností.
Simona de Silvestrová v kokpitu Sauberu (foto: Sauber Motorsport AG)
"Museli jsme udělat určité rozhodnut a stále bych ji ráda co nejvíce podporovala. Ale z důvodu, který jsem řekla, musíme počkat a uvidíme, co budeme moci udělat. Nevím, jestli pro ni něco svedeme, ale myslím si, že to má cenu počkat a přinejmenším vyhodnotit jiné možnosti. Podle mě hodně záleží na jejím managementu, jak na tom jsou a jaké mají plány," dodává šéfka Sauberu.