Jak se u Red Bullu připravují na GP Ruska?

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

V půlce října se můžeme těšit na kompletně novou trať v kalendáři Formule 1. Red Bull se na ní už velice dobře připravil.

Každá nová trať představuje pro všechny týmy vždy velkou výzvu. Naposledy se jelo na úplně nové trati v rámci GP USA v Austinu 2012. Díky závodu v ruském Soči nás letos čeká další novinka, když tedy pomineme závod v Rakousku, který nebyl pro některé ostřílené borce tak úsplně novou tratí, protože se ve srovnání s rokem 2003, kdy se tam F1 jela posledně, vůbec nezměnil, jen zázemí. 

Ke GP Ruska bude mít každý tým a každý jedec asi trochu jiný přístup, ale cíl budou mít všichni stejný - co nejrycheji trať co možná nejvíce poznat. U Red Bullu například již v předstihu používají data přímo od architekta okruhu, Hermanna Tilkeho, aby poznali základní charakteristiky okruhu. "Můžeme z toho pak udělat model do našeho simulátoru a použít obrázky a videa, která máme, abychom vytvořili kromě jiného i tribuny a okolí," říká šéf závodních inženýrů u Red Bullu, Andy Damerum.


Soustředěný Andy Damerum letos v Maďarsku
(foto: Red Bull Racing)

"Okoli slouží jako vizuální pomoc jezdcům. Když pak přijedete na novou závodní dráhu, tak jste už hodně dobře připraveni. Díky simulacím už můžeme pro auto na tuto trať připravit nejlepší setup. Máme tolik možností, jak se na novou trať připravit." Také v otázce pneumatik mají jasno o spoustě věcí již s předstihem. "Víme už, jaké dva typy budou k dispozici."

No my to víme také - do Ruska Pirelli přiveze měkkou a středně tvrdou směs. I tak ale pro týmy zůstává mnoho otázek nezodpovězených. "Dokud na závodní trati nebudeme stát, tak nebudeme vědět, jak hrubý je asfalt. To zjistíme až po prvním volném tréninku. Pak uvidíme, jaké to tam opravdu je a jaké jsou tam výzvy," pokračuje Damerum. Tým Red Bull se tak bude snažit být na místě o den dříve, než je obvyklé.

Přebytečný čas se budou snažit využít pro co nejlepší poznání 5,872 kilometrů dlouhé trati, která má sedm levých a dvanáct pravých zatáček. "Chceme se se vším seznámit, například také s garážemi. V protikladu s Japonskem, kde budeme předtím, bude pro každého z nás v Soči vše nové. Máte svoje vlastní představy o trati z virtuálního světa. Ale nikdo z nás tam předtím nebyl. Proto jsou očekávání a vzrušení na nové trati určitě velká, když tam přijedete."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy