Pouze 5. místo - Proč šlo podle Smedleyho v Singapuru o nejlepší závod Williamsu?

Massa, Felipe | foto: Williams F1 Team

S Williamsem dojel do cíle na bodech pouze Felipe Massa, a to až na pátém místě. Valtteri Bottas skončil mimo body. Proč šlo i přesto podle šéfa výkonnosti vozidla - Roba Smedleyho - o jejich letos nejlepší závod?

V pátek tým zažíval velké problémy s teplotou pneumatik a ve druhém tréninku obsadili dokonce až 17. a 18. příčku. Podle Massy tým zareagoval jako "velký tým" při řešení svých potíží a podle Smedleyho šlo dokonce o nejlepší provozní výkon týmu od té doby, co v dubnu přišel z Ferrari.

"[Technický ředitel] Pat [Symonds] mi po závodu řekl, že podle něho šlo o nejlepší fungování Williamsu v závodě za 14 - 15 měsíců, co je zde, a já jeho si to myslím také," komentuje Smedley průběh závodního víkendu v Singapuru.

"Nebylo to jen o tom, co jsme udělali v závodě. Celý víkend byl hodně o vztahu, který máme, o vědě, kterou aplikujeme, a zkušenostech, které dokážeme uplatit, abychom řekli: 'Dobrá, myslíme si, že tohle je problém,' a v podstatě jsme uprostřed 2. tréninku věděli, v čem problém spočívá. Podívali jsme se na to a vyřešili to," pokračuje ředitel výkonnosti Williamsu.

"Dali jsme hlavy dohromady a vrátili jsme se v mnohem lepší pozici v sobotu. Byli jsme zpět tam, kde jsme měli být - ne-li ještě výše. Nemyslím si, že jsme očekávali v kvalifikaci či v závodu takovou rychlost. To připadá na vrub opravdu skvělé týmové práce, která  byla vykonána.

Fungujeme neustále lépe a lépe. Ironií je, že jsme zaznamenali jeden z našich nejhorších výsledků za dlouhé období, co fungujeme lépe, než tomu tak bylo při mém příchodu. Jestli chce tento tým vyhrát mistrovství světa, musí fungovat lépe než kdokoliv jiný v boxové uličce. Šli jsme do toho s propracovaným plánem, uskutečnili jsme ho a dostali se před rychlejší auta," uvádí spokojeně Smedley.


Valtteri Bottas se po problémech s řízením v závěru na sjetých gumách propadl těsně za body (foto: Williams F1 Team)

Bottasův Williams skončil po "divných" potížích s řízením těsně za body. Tým je hodlá vyřešit a chválí mladého Fin za to, že dokázal přimět pneumatiky k tomu, aby vydržely dlouhý stint: "Chudák odjel 27 kol či kolik s volantem, který měl zkrátka obrovskou míru tření.

Popisoval to tak, jako kdyby zatočil kolo a ono by zkrátka bylo rovně, samozarovnávací krouticí moment nebyl dostatečný pro to, aby se volant srovnal zpět do rovné pozice. Je to velmi zvláštní, budeme se na to tedy muset podívat. Nemohl získat dobrý cit pro auto," popisuje Smedley Bottasovy problémy.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy