Lewis Hamilton se včera po vítězství dostal do vedení v šampionátu poté, co jeho týmový kolega musel závod brzy vzdát (o příčinách jsme psali zde). V případě Mercedesu šlo o již letošní čtvrté odstoupení kvůli selhání techniky.
"Nechceme, aby šampionát rozhodlo to, že jednoho pilota zklame auto. Musíme se znovu soustředit, dát hlavy dohromady a dále se zaměřovat a pracovat na tom, abychom zabránili odstoupením, problémům se spolehlivostí," uvádí sportovní ředitel Toto Wolff.
Technický ředitel Paddy Lowe k tomu zklamaně říká: "Dělá mi to starosti po celý rok. Mám pocit, že je to celkem vyrovnané v tom, jak jsme je zklamali. Doufejme, že to bylo naposledy."
Hamilton i Rosberg zaznamenali shodně po dvou mechanických odstoupeních v letošní sezóně, Brit však přišel o body také v důsledku dvou technických selhání v kvalifikacích. V šampionátu ale pět závodů před koncem vede o tři body, když včera dokázal na Rosberga získat plný počet 25 bodů a otočit stav ve svůj prospěch.
Nico Rosberg musel v Singapuru startovat kvůli technickým problémům z boxové uličky, po první zastávce ale musel stejně odstoupit (foto: Daimler AG)
Jak to zvládá Nico? "Nebyl vůbec zničený. Můžete ho pozorovat, jak sedí se svou ženou. Velmi profesionální. Je velmi klidný. Celý tým je velmi klidný, zachoval chladnou hlavu při snaze vyřešit problém a resetovat systém tak dobře, jak jen mohl.
Řekl jsem mu, že mi to je moc líto, že jsme ho zklamali a že to děláme obousměrně. Musíte být zkrátka otevření a mít v týmu filozofii, že kdokoliv to pokazí, také si to musí vzít na triko.
Máme skvělý tým pro spolehlivost. Tato skupina lidí je spolehlivosti opravdu oddaná a já jsem na ní skutečně hrdý. O to je tedy divnější, že máme nadále tyto potíže. Musí to pevně uchopit do svých rukou. Chvíli to potrvá, než přestaneme doplácet na tato odstoupení," dodává Wolff.