Schůzka Charlieho Whitinga s týmy dnes trvala 3 hodiny a 40 minut, stala se tak letos nejdelší. Diskuse probíhala kolem omezení radiokomunikace, která týmy podráždila. "Otázek bylo více než odpovědí," uvedl jeden z manažerů týmu.
Počáteční rozčarování z nařízení přiznala spousta inženýrů, podle nichž je nesmyslné, a týmy volaly po dalším objasnění. Whiting dnes slíbil, že si argumenty týmu promyslí a v pátek do 10 hodin jim dá na vědomí konečné rozhodnutí FIA.
Významným argumentem, který by mohl přispět k odkladu nařízení na příští rok, je to, že ne všechny vozy jsou na volantech vybaveny většími displeji (psali jsme o nich zde), ze kterých by piloti mohli odečítat potřebné informace týkající se nastavení motoru, spojky a dalších záležitostí, aniž by během náročného závodu došlo k poškození techniky.
Red Bull a sice narychlo chystá integraci nových displejů do svých volantů od Velké ceny Spojených států, Williams ale uvedl, že je letos nasadit a připravit si pro ně software už nestihne. S menšími displeji nastupují také Force India a Lotus.
Volant Mercedesu vybavený velkým grafickým displejem PCU-8D (foto: Daimler AG)