Max Verstappen ujel s vozem F1 svých prvních 400 km, na Toro Rosso zapůsobil

Verstappen, Max | foto: Scuderia Toro Rosso

Max Verstappen má za sebou svůj první pořádný test s vozem F1, odehrál se dnes na okruhu Adria Raceway v Itálii. Jezdil s Toro Rosso STR7 z roku 2012.

Holanďan předtím jezdil s monopostem F1 jenom v rámci promo akce v ulicích Rotterdamu a také při jízdách v přímce na Rockinghamu, dnes tedy šlo o první pořádný test. Za jeden den stihl ujet celkem 148 okruhů, což značně převyšuje vzdálenost 300 kilometrů, která je potřebná pro udělení superlicence od FIA. V závěru roku tedy může vyrazit do nějakého volného tréninku.

Jak hodnotí test jeho tým? "Trať byla po ránu ještě vlhká po nočním dešti, takže první jízdy Verstappena byly na přechodných pneumatikách. V průběhu dne se ale podmínky zlepšily dostatečně na to, aby přezul na suché gumy. Vyzkoušel si jak dlouhé tak i krátké jízdy, během dne došlo na nácvik i jiných dovedností jako zastávky v boxech a starty."

"Na svůj první opravdový test s vozem F1 na dráze jsem se moc těšil a opravdu jsem si ho užil. Byla to skvělá šance vyzkoušet si spolupráci s Xevim, který bude mým závodním inženýrem v příštím roce, stejně tak jako vyzkoušet si všechna tlačítka na volantu. Myslím, že to šlo dobře a už se nemohu dočkat, až se do vozu vrátím," říká Max Verstappen.


Kvůli omezenému testování mohl Max jezdit jenom s vozem z roku 2012
(zdroj: Scuderia Toro Rosso)

Sportovní ředitel, Steve Nielsen, dále komentoval jeho počínání slovy: "Max předvedl zdatný výkon - měli jsme dojem, že jezdí někdo, kdo už s vozem F1 jezdí dlouho a ne nováček. Za celý den neudělal ani jednu chybu. Za volantem si věřil, když jsme mu něco řekli, vše si pamatoval. Celkově mohu říct, že si vedl velmi dobře během svého prvního dne."

Jeho závodní inženýr, Xevi Pujolar, dodává: "Max začal na přechodných pneumatikách, postupně zrychloval a neudělal žádnou chybu. Prošli jsme spoustu postupů, které jsou obvyklé během závodního víkendu. Byl soustředěný a precizní, učil se rychle, moc se ani neptal. Jakmile jsme nasadili slicky, na auto si zvykl a zrychlil. Zkoušeli jsme ho vysílat s různým množstvím paliva, jezdil v závodním i kvalifikačním módu. Na první den to bylo velmi působivé."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy