RED BULL
Daniel Ricciardo, 1.
Je to skvělé. Měli jsme opravdu dobrou rychlost, vítězství je opravdu, opravdu skvělé. Bylo to těžké, když vedete. Inženýr mi 11 kol před koncem ptal, zda to vydržím, já mu řekl že jo. Hondě dobrých věcí jsem se naučil, agresivnější jízdu – ale nechci hovořit o sobě.
Bylo to hezké vyhrát za jiných okolností. Neviděl jsem toho moc ze souboje Mercedesů, jen křídlo Hamiltona, Nico dostával nějaké otázky na tiskovce, ale já jsem nic neviděl. Soustředím se na pozitiva našeho závodu, je to krása!
Sebastian Vettel, 5.
Bylo to rušné probít se skrz. Alonso a Magnussen neměli tak čerstvé pneumatiky. Bitva byla velmi zajímavá, po celé dráze. To je to, co děláme – bojujeme velmi tvrdě, někdy až příliš. Kluci odvedli velmi dobrou práci. Proč vypískali Nica? Nevím, možná kvůli tomu kontaktu s Lewisem jak říkáte, netuším.
Christian Horner, šéf týmu
Měl to být závod, ve kterém jsme měli jen omezit škody. Podařilo se nám ale nalézt to správné vyvážení a Daniel dokázal získat důvěru ve voze, s nímž zajížděl rychlé časy na kolo. Nakonec jsme těžili s drobného kontaktu Mercedesu, ale pokud jde o tempo, moc jsme dnes za nimi nezaostávali. Incident mezi oběma Mercedesy vznikl tím, že dva kluci bojují o šampionát. Oba šli po stejném kousku asfaltu.
MERCEDES
Nico Rosberg, 2. místo
Měl jsem dobrý nájezd a snažil jsem se to vzít z vnějšku. Žel zkrátka došlo ke kontaktu. Narušilo to závody nás obou. Z týmového pohledu to je zklamání. Musím se na to podívat znovu, pak to budu komentovat.
Chápu, proč na mě diváci bučeli, respektuji jejich názor. Šlo však o menšinu diváků, většinou britských. Pro nás jako tým jde samozřejmě o špatný den. Nevím, co řekli šéfové, jestli bych se měl omlouvat – ještě jsem to neviděl, nechci zabíhat do detailů. Po takovém těžkém okamžiku si musíme sednout a projít to. Paddy a Toto vedou tým, Niki je v zákulisí jako konzultant, bude to tedy na nich.
Lewis Hamilton, nedokončil
Při jízdě jsem skutečně nechápal, co se stalo. Teď jsem se díval na opakovaný záznam, opravdu tomu nerozumím. Je to zklamání z pohledu týmu i mých kluků, kteří tak tvrdě pracují v garáži. Není to skvělý pocit. To, že vedení viní Nica, z mého pohledu nic neznamená.
Ztratil jsem 40 bodů [přítlaku], nemohl jsem dohnat ani Grosjeana, Sutil mi ujížděl, ani safety car by mi nepomohl. Už mám o jeden motor méně než Nico, chtěl jsem ušetřit motor. Není to mou prací, abych to řešil s Nicem. Tým by to měl řídit, šéfové – Toto a Paddy.
Toto Wolff, výkonný šéf týmu
Nepřijatelný závod. Ve druhém kole se naši piloti srazí, absolutně nepřijatelné, neuvěřitelné. Pravidlo číslo jedna zní – nekolidovat s týmovým kolegou. Jestli měl Nico štěstí, že nebyl penalizován, to nevím...
Niki Lauda, nevýkonný ředitel
V 16:45 bude schůzka, tohle je ale nepřijatelné. Pokud se tyto věci stanou ke konci závodu, když bojují o vítězství, pak o tom můžete diskutovat, ale ve druhém kole, když předáte vítězství Red Bullu... Myslel jsem si, že jsou dostatečně chytří, aby to věděli, ale nyní je jasné, že ne.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 3.
Tým odvádí velmi dobrou práci, rozhodně se ubíráme správným směrem. Stále se honíme za vyšším stupínkem, ale pokud jde o tuto sezónu, míříme správným směrem. Letos to bude těžké, musíme mít štěstí, protože Mercedesy jsou velmi rychlé na takové trati, totéž platí pro Red Bull. Stále máme před sebou práci, ale jdeme správným směrem.
Felipe Massa, 13. místo
Bohužel se mi do podlahy zasekly odlomky z Hamiltonova vozu a moje auto to zpomalilo asi o dvě sekundy na kolo. Neodstranilo se to až do druhé zastávky a potom jsem byl nejrychlejší na trati, ale to už bylo pozdě. Jsem zklamaný, že něco takového zkazilo můj závod a doufám, že v Monze budu mít větší štěstí.
Rob Smedley, šéf výkonnosti vozu
Valtteri zajel skvělý výsledek. Jel zkušeně a předjížděl, když to bylo potřeba díky šasi a motoru. Strategie fungovala perfektně, vyplatilo se držet se plánů. Felipe měl neuvěřitelnou smůlu, nabral úlomky z vozu Hamiltona, a to po 20 kol, což ho stálo celkem asi 40 sekund. Dojet o víkendu (který nebyl nejjednodušší) s vozem na pódiu je dobrý výsledek. Těšíme se na Monzu.
FERRARI
Kimi Räikkönen, 4. místo
Čistý závod, bez potíží jako v minulosti, kdy se vždy něco přihodilo. První takový v letošním roce. To pomohlo. Mohli jsme jet náš závod a výsledek byl o něco lepší. V posledních závodech jsem měl lepší pocit, ale vždy se něco v kvalifikaci nebo závodě přihodilo. Teď jsem na to mohl šlápnout - měl jsem menší potíže s řízením, ale to jsem čekal. Jistě, musíme se zlepšit, ale pocit jsem měl už delší dobu lepší, ale vnější okolnosti vždy nějak zasáhly. Snad to nyní už bude lepší, bylo by to jednodušší a výsledky lepší.
Nemohl jsem s Valtterim příliš bojovat, na rovinkách jsou příliš rychlí. Jednou mě už málem dostal, ale udržel jsem ho za sebou, potom už jsem neměl šanci. Chybí nám rychlost. Mají více koňských sil a energii, to je náš větší problém. Ale zlepšili jsme to - je to lepší než na začátku roku.
Fernando Alonso, 8. místo
Dnes jsem začal špatně - auto se nenastartovalo a museli jsme využít novou baterii. Je to škoda, protože jsme měli dobrou rychlost. S penalizací a na okruhu, kde je třeba vysoká maximální rychlost, což je naše slabina, jsme věděli, že nemáme moc šancí, ale dělali jsme maximum. Bohužel na konci bylo sporné závodění a poškodil jsem přední křídlo při kontaktu s Vettelem, důležité však je, že jsem viděl cíl.
Vím, že komisaři prozkoumali, co se stalo, ale nemyslím, že je to tak důležité, když bojujete o šesté a sedmé místo. Musíme se nyní připravit na Monzu. I když je to trať, která nám nebude sedět, je to náš domácí závod. Budeme mít podporu a chceme zde lepší výsledek. Doufejme, že se to povede.
Marco Mattiacci, šéf týmu
Na konci víkendu, kde byli hlavní zprávou mladí jezdci, chci pogratulovat Raffaelovi Marciellovi k výhře v GP2 a Julesovi Bianchimu za dobrou kvalifikaci.
Co se závodu týče, mám radost z Kimiho, byl blízko pódiu a získal nejlepší letošní výsledek, což nám umožnilo udržet si třetí místo v tabulce konstruktérů. Bohužel, Fernandův závod byl ovlivněn problémem na startu. Bez toho věřím, že bylo na dosah pódium. Víme, že jsme promeškali velkou příležitost, ale poučíme se z toho.
Příští závod bude náročné kvůli silné stránce Mercedesu, kterou je maximální rychlost jejich motoru. Budeme se bránit, protože se zlepšujeme.
McLAREN
Kevin Magnussen, 6.
Byla to těžká bitva v závěru, 6. a 7. místo je pro nás dobré, posunuli jsme se o jednu příčku mezi konstruktéry. Víkend jsem si užil i přes penalizaci po závodě.
Jenson Button, 7.
To byla dobrá zábava v posledním kole. Trochu jsem ztratil v souboji v zatáčce č. 9 v souboji s Kevinem, pak se přede mne dostal Fernando… byla to dobrá bitva, škoda těch kontaktů sem tam. S jízdou jsem dnes neměl žádné problémy.
Eric Boullier, závodní ředitel
Než řeknu cokoliv jiného, chci poděkovat F1, která dnes v Belgii ukázala perfektní show. Jenson a Kevin na to šlápli a bylo skvělé je vidět bojovat s Ferrari a Red Bully. Jeli oba skvěle. Nyní nás čeká Monza, další historický okruh s nastavením na nízký přílak a kde budeme doufat v další body.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 9. místo
Nějak jsem se vyhnul šíleným bitvám, protože můj závod byl přímý. Jel jsem naplno a dosáhl maxima. Ve druhém stintu jsem trošku zratil čas, musel jsem předjet dva McLareny a ničil si pneumatiky, což mě stálo čas. Poslední kola jsem byl pod tlakem od Kvjata, který mě rychle dojížděl, ale zvládl jsem ho udržet za sebou a získal body, což je nejdůležitější.
Nico Hülkenberg, 11. místo
Je to smůla, že jsme nedosáhli za body, ale hádám, že jsme zaplatili za včerejší chyby a museli jsme to napravovat. Můj start nebyl skvělý ale byl jsem schopen v prvním kole získat pár pozic. Potom jsem měl dobrou rychlost, ale bylo těžké ji ukázat, protože jsem se zasekl v provozu.
Byl tam vláček vozů ve střeu pole a každý užíval DRS a tak bylo těžké předjíždět. Myslím, že tam jsme ztratili čas a zabránilo to zisku bodů. Dojížděl jsem Kvjata a bylo to těžké, možná mi chybělo kolo, abych se před něj dostal.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Vzledem k potížím v kvalifikace je dobré výsledek napravit a získat body. Douzastávkový závod Nica a Sergia šel podle plánu a bez větších potíží, ale start mimo první desítku znamenal, že jsme museli zabojovat.
Oba piloty brzdil provoz a vláček vozů a bylo těžké ukázat plnou rychlost. Segrio zajel skvělý závod a získal body, zatímco Nico byl velmi blízko bodu. Jsme stále v silné pozici v šampionátu a doufám, že nám Monza přinese lepší příležitosti ukázat potenciál a dostat oba vozy na body.
TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 10. místo
Bylo to dobrý, těžký závod, zvlášť na konci, kdy jsem se musel bránit Hülkenbergovi. To bylo zábavné, musel jsem zároveň šetřit pneumatiky a bojovat o desáté místo. Vyvážení bylo dobré a jsem rád, že bylo sucho. Celkově pozitivní víkend, stále se zlepšujeme. Už se těším na další závod v Monze.
Jean-Eric Vergne, 12. místo
Start nebyl nejlepší. Na rovince mě auta předjížděli a nemohl jsem se bránit. Je to frustrující sedět v provozu, pneumatiky nevydrželi a chyběla rychlost. Musíme projít data a uvidíme, co se dá udělat pro Monzu. Nejsme daleko od bodů, ale musíme pár věcí vyřešit a mít čistý víkend v naší domácí Velké ceně.
Franz Tost, šéf týmu
Gratuluji Ricciardovi k dalšímu vítězství. Byl to vzrušující závod, dobrá práce. A k našemu výkonu: Danill získal bod. Bohužel naše rychlost nebyla na úrovní, abychom bojovali s tými před námi. Oba piloti odvedli dobrou práci a dali do toho vše. Odjíždíme s bodem a těšíme se na domácí závod v Monze.
SAUBER
Adrian Sutil, 14. místo
Byl to vzrušující závod, ale 14 místo dnes bylo maximum. Bohužel jsem se zasekl za Felipem (Massou). Když jsem zajel do boxů, on tam vjel také. Na některých místech jsem byl rychlejší, ale na rovinkách byl příliš rychlý. Jeho motor je příliš silný a nemohl jsem ho předjet. Potom jsme se rozhodli jet na tři zastávky, což byla nakonec správná volba. Lépe jsem se cítil na měkké sadě. Jsem s víkendem spokojen, tým odvedl dobrou a bezchybnou práci.
Esteban Gutiérrez, 15. místo
Byl to náročný závod. Strategie byla atakovat od začátku. Bohužel to nešlo dle představ, ale alespoň jsem získal pár míst během prvního stintu. Během závodu jsem se trápil na střední sadě. Tento aspekt věci zkomplikoval a dostal nás do náročné pozice. Rychlost nebyla na to dojet na bodech. Musíme dál pracovat, abychom se co nejdřív dostali do první desítky.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Tým odvedl bezchybnou práci. I tak je ale zklamání vidět na trati, kde je nejvyšší rychlost důležitá, že nám chybí rychlost. Bude pro nás důležité dále se zlepšovat v oblasti šaci tak, jako jsme to ukázali v posledních závodech.
MARUSSIA
Max Chilton, 16. místo
Je dobré dokončit víkend šestnáctý, když jsem získal tři pozice a dojel před Caterhamy. Od Maďarska jsme se zlepšili a máme dobrou rychlost, takže jsme dnes mohli bojovat. Nyní chceme udržet deváté místo v poháru konstruktérů. Jsem s vývojem závodu spokojen, zvlášť s předjetím Ericssona na konci.
Jules Bianchi, 18. místo
Není moc co říci až na to, že tento závod nevyšel. Je to opravdu zklamání po pozitivní kvalifikaci, ale defekt a odstoupení jsou věci, které jsem nemohl ovlivnit. Jsem jinak se závodem spokojen, jel jsem sám, ale byl jsem rád za zmenšování ztráty a práci s pneumatikami. To ukazovalo, jak mohl jinak závod dopadnout. Je škoda, že jsem kvůli převodovce neviděl cíl, ale nemohu být příliš zklamaný a navíc nás teď čeká Monza a myslím, že náš balík je čím dál lepší.
John Booth, šéf týmu
Není to výsledek ve který jsme po včerejšku doufali, přesto to celkově je výsledek pozitivní. Max měl relativně dobrý start, přesto jsme nebyli schopni se dostat napoprvé před Ericssona kvůli zastávce ve stejném kole. Věděli jsme, že nejlepší šance je upravit strategii a to umožnilo Maxovi na konci zaútočit.
Julesův den byl u konce po první zatáčce. Defektem ztratil 50s, přesto se nezvdal a bojoval a jel na stejné rychlosti jako Saubery. Nakonec se jednozastávková strategie vybraná za účelem obrany proti safety caru, nevyplatila a v kombinaci s modrými vlajkami už nebyl schopen dalšího pokroku. Celkově si můžeme vzít některá pozitiva ohledně rychlosti a vyvážení. Těšíme se nyní na Monzu na dalším fantastickém historickém okruhu.
CATERHAM
Marcus Ericsson, 17. místo
Měl jsem dobrý start a měl jsem štěstí v první zatáčce, kde jsem získal pozice. Za Eau Rouge jsem předjel Chiltona v páté zatáčce. Potom jsem s ním dlouho bojoval, tlačil na mě po celý závod a nebylo lehké ho udržet za sebou i když jsem to dlouho zvládal. Pár kol před koncem mě však předjel, což je frustrující, protože by bylo hezké ho porazit.
S výkonností tento víkend mohu být spokojen. Jsem rád za tým a jsem spokojen i se svojí prací, i když musíme nadále tvrdě pracovat a posouvat se.
Andre Lotterer, nedokončil
Neměl jsem bohužel šanci se zapotit. Těšil jsem se a měl jsem dobrý start, ale v sedmnácté zatáčce jsem najednou neměl výkon. Tým a Renault to dnes budou zkoumat a uvidíme, co se stalo. Je to škoda, protože jsem byl s víkendem spokojen - odvedl jsem bez chyb dobrou práci. Bylo by samozřejmě skvělé vidět cíl, ale i tak to bylo úžasné. Jsem šťastný, i když to nevyšlo tak, jak bych si přál. Děkuji Caterhamu za tuto příležitost.
Christijan Albers, šéf týmu
Odvedli jsme solidní práci a zlepšujeme se. Marcus jel dobře a bojoval celých 44 kol. Je škoda, že Andre zajel jen jedno kolo - jeho víkend byl jinak téměř perfektní a poskytl nám dobrou zpětnou vazbu, která pomůže při vývoji vozu.
Máme před sebou další práci a budeme připravovat novinky. Byl to pozitivní start, ale musíme i nadále pokračovat. Věřím, že to tým dělá co může, abychom se zlepšili. Posouváme se správným směrem.
LOTUS
Pastor Maldonado, nedokončil
Očekávali jsme náročný víkend - Spa ani Monza nám nevyhovují - i když jsme dnes vypadali konkurenceschopně a stabilně. Mohlo být reálné bojovat se Saubery a Force Indií. Bohužel jsem najednou neměl výkon a v zrcátkách jsem viděl, že se z motoru kouří a musel jsem odstoupit.
Romain Grosjean, nedokončil
Auto bylo dobré, rychlost byla lepší než jsme očekávali, což je povzbudivé, musel jsem hned na začátku vyměnit nos a nabrali úlomky na trati. Chyběl přítlak a musel jsem odstoupit. Stále se učíme, přesto pro nás i Monza bude nárčoná. Singapur by nám měl seděl víc.
Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Je to opravdu smůla, že museli oba vozy odstoupit. Rychlost jsme měli a tým pracuje tvrdě, aby zlepšil výkonnost. Budeme se před Monzou i nadále snažit o zlepšení. Stále také čekáme na kus štěstí.