Mercedesy začínají ve Spa nejlépe: Rosberg poráží Hamiltona, Alonso třetí

Rosberg, Nico | foto: Mercedes AMG F1 Team

SPA - 1. TRÉNINK; Nejlépe do prvního tréninku vstoupily po letní přestávce Mercedesy. Nico Rosberg v něm byl nejrychlejší, Lewisovi Hamiltonovi scházela desetina sekundu, o další desetinu zpět zůstal Fernando Alonso s Ferrari.

První trénink v belgických Ardenách začal při zamračeném počasí, teplotě vzduchu 12 °C a trati 17 °C. Debutovali v něm dva noví piloti: André Lotterer, který u Caterhamu nahradil Kamuje Kobajašiho, a Alexander Rossi, jenž nakonec s Marussii nebude závodit místo Maxe Chiltona - jeden překvapivý obrat za druhým! Kromě nich se za Sauber svezl testovací pilot Giedo van der Garde místo Estebana Gutiérreze.

Týmy přivezly záplavu novinek, zejména přední i zadní křídla pro nižší úroveň přítlaku než obvykle. Ferrari nasadilo štíhlé přední křídlo a lépe stíněné výfuky pro zachování energie plynů a zrychlení jejich proudění.

Lotterer na svém voze testuje novinky včetně nového vozu, Ericsson zůstává u starší konfigurace monopostu CT05. Všichni piloti ihned vyrazili k instalačním kolům a do 8 min byli zpět, na chvíli se rozhostilo ticho, které po 15 min přerušil Button s McLarenem. Ten doufá, že by se mu ve Spa mohlo více dařit kvůli jeho důrazu spíše na výkon motoru spíše než na aerodynamiku.


Fernando Alonso vyráží ke své první jízdě v Belgii (foto: Scuderia Ferrari)

Vettel ve Spa použije pátý motor (jak jsou na tom ostatní - viz zde) a Red Bull přemýšlí, že ten šestý nasadí již v Monze, kde by si také odpykal svou první penalizaci: odsun o 10 míst zpět na startovním roštu. Nechtějí, aby k tomu došlo v Singapuru nebo v Japonsku, kde očekávají, že budou hodně vysoko. Německý šampion může využít ještě tři motory starší specifikace, ty jsou však méně výkonnější a nelze s nimi využít nově vyvinuté palivo Total.

První měřené kolo předvádí Button - 1:54,221. Ihned se ale svými prvními pokusy dostávají Magnussen (1:53,405), Hamilton (1:53,555) i Rosberg (1:52,143). Van der Garde hlásí pokles výkonnosti, kterou se Caterhamu až do konce nepodařilo dostat zpět. "Výkon stále není dobrý, v určitých místech dochází k zaváhání" zní z rádia Holanďana. McLareny, Mercedesy, Red Bully i Williamsy projíždějí Eau Rouge naplno.

Jezdci se zlepšovali a před další pauzou po 30 min, kdy piloti vracejí úvodní sadu tvrdší směsi pneumatik, byl na čele Rosberg (1:51,724) před Alonsem (1:51,937) a Bottasem (1:53,172). Čas chyběl pouze u Maldonada, jehož trápily technické problémy. Rossi zaostává o 8,6 sekundy.


Jenson Button ve Spa nastupuje v upomínce na svého otce opět v růžové přilbě (foto: McLaren)

V polovině se do první devítky dostal Grosjean (1:53,597), před ním i nadále zůstávali Hamilton (1:53,555), Hülkenberg (1:53,486), Pérez (1:53,481), Vettel (1:53,369), Magnussen (1:53,283), Bottas (1:53,172), Alonso (1:51,937) a Rosberg (1:51,724). Ericsson se roztáčí v La Source, ale bez poškození pokračuje. Grosjean si stěžuje na problémy se zadními pneumatikami, tytéž postihují i Maldonada.

Po 50 min vylepšují piloti Mercedesu své časy: do čela se na chvíli posouvá Hamilton (1:51,674), který udělal dříve ve svém ostrém pokusu chybu v poslední šikaně, o chvilku později si ale první příčku bere zpět Rosberg (1:51,577). Lewisovi jeho inženýr hlási: "Nico našel spoustu času v poslední šikaně, ale to si asi uvědomuješ."


Caterham sliboval nový nos, v podstatě však jen upravil panel "cudnosti"
(foto: Caterham F1 Team)

Daří se i McLarenům: Button (1:52,404) a Magnussen (1:52,922) po hodině postupují na 4. a 5. pozici za třetího Alonsa. Jenson vzápětí zablokoval kolo a hodně probrzdil. "DRS klapka zůstala otevřená. Nemohl jsem ji zavřít," vysvětluje Brit.

V La Source dostává smyk i Räikkönen a hlásí problémy s přehříváním svého ERS systému. Patří mu pátá příčka a na svého týmového kolegu Alonsa ztrácí sekundu. Po chvilce ticha se poslední čtvrt hodiny bylo opět na co koukat - na dráhu vyrazilo 21 vozů - kvůli problému s řazením nahoru scházel jen Vettel.

Chvilku hrůzy prožil v posledních kolech Hamilton, kterému se rozkmitala záď v Eau Rouge. Naštěstí vše zvládl a vyhnul se havárii. Bottas se snažil v závěru dostat dopředu, vylepšil své časy v prvních dvou sektorech, ten třetí mu ale nevyšel, a tak zůstal na konci první desítky. Její čelo opanovaly Mercedesy před Alonsem, Buttonem a Räikkönenem.


Počty ujetých kol

Mírným zklamáním jsou zatím Williamsy, které doufaly ve vítězství, zaujal i Lotterer, který při svém debutu s Caterhamem. skončil před týmovým kolegou Ericssonem.


Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti

Přehled všech časů: zde (PDF).

GP Belgie (Circuit of Spa Francorchamps)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:51,577
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:51,674
3. 14 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari1:51,805
4. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Mercedes1:52,404
5. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:52,818
6. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:52,903
7. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren Mercedes1:52,922
8. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:52,937
9. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:52,972
10. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team1:53,172
11. 1 Sebastian VETTEL deuInfiniti Red Bull Racing1:53,369
12. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:53,594
13. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:53,597
14. 99 Adrian SUTIL deuSauber F1 Team1:53,703
15. 19 Felipe MASSA braWilliams F1 Team1:53,968
16. 25 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso1:54,189
17. 36 Giedo VAN DER GARDE nldSauber F1 Team1:54,335
18. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:55,336
19. 17 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team1:55,782
20. 42 Alexander ROSSI usaMarussia F1 Team1:57,232
21. 45 André LOTTERER deuCaterham F1 Team1:57,886
22. 9 Marcus ERICSSON sweCaterham F1 Team1:57,977

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy