FIA oficiálně zakazuje FRIC

FIA | foto: FIA

Na schůzce Technické pracovní skupiny s ředitelem závodů, Charlie Whitingem, bylo dohodnuto, že hydraulicky ovládaný systém FRIC bude s okamžitou platností oficiálně zakázán. Každé hydraulické spojení elementů zavěšení mezi přední a zadní nápravou anebo do kříže povede k diskvalifikaci.

Až doposud byl FRIC zakázán jen neoficiálně. FIA týmy před GP Německa důrazně varovala, že nasazení systému FRIC může být postiženo. Kdo by nasadil hydraulicky propojený podvozek, tak riskoval udání od jiného týmu a možný tvrdý postih. Tuto pomůcku, se kterou přišel poprvé Lotus [tehdy tým Renault] v roce 2008 si nikdo použít netroufl.

Pak byly dva závody nejistoty. Teoreticky se některý z týmů mohl obrátit na sportovní komisaře s prosbou o jejich názor na danou problematiku. To se ale nesalo a týmy FRIC dobrovolně z vozů sundaly. Na rozložení sil se v podstatě nic nezměnilo. Teď už je ale jasno.

Na schůzce Technické pracovní skupiny a závodního ředitele bylo Charliem Whitingem technickým šéfům jednotlivých týmů vysvětleno, že v případě objevení hydraulického spojení mezi předním a zadním zavěšením nebo i do kříže budou automaticky upozorněni sportovní komisaři a že to není v souladu s článkem 3.15 Sportovních pravidel. FIA navíc nebude zajímat, jestli se to děje hydraulicky nebo mechanicky přes stabilizátor. 


Jedním z týmů, který na zákaz FRIC zavěšení doplatil nejvíce, je očividně Lotus
(foto: Lotus F1 Team)

Co se tedy mění? Když bude teď objeveno nějaké auto s FRICem, tak bude automaticky označeno za ilegální. Při GP Německa a GP Maďarska by musel být vznesen někým protest a bylo by na rozhodnutí sportovních komisařů, jak celou situaci vyřeší. Pak by se k situaci musela vyjadřovat i FIA.

Jistě zajímavou technickou zvěstí je, že Ferrari plánuje nasadit speciálně natřené výfukové potrubí, které by jim mělo pomoci konzervovat více tepla a sním spojené energie ve výfukovém traktu. Homologace pohonné jednotky umožňuje podobný zásah, zakázány jsou pouze jakékoliv mechanické změny na výfucích.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy