Týmy potřebují testovat 18" pneumatiky v ročním předstihu

Pirelli | foto: Lotus F1 Team

Technický ředitel stáje Ferrari – James Allison si myslí, že je velice důležité, aby týmy Formule 1 byly informovány v dostatečném časovém předstihu před zavedením nových 18“ pneumatik.

Minulý měsíc dodavatel pneumatik Pirelli testoval nové, větší obutí během testů na okruhu Silverstone a to na voze Lotus E22. Italský výrobce uvedl, že by byl v případě zájmu poskytnout 18ti palcové pneumatiky i dříve než v předpokládaném roce 2017.

Allison však uvádí, že zavedení větších ráfků a pneumatik musí být plánováno velmi pečlivě a zejména v dostatečném časovém předstihu a to alespoň rok před ostrým nasazením, tak aby měly týmy dostatek času na úpravy a rozvoj svých vozů.

„Jedna z věcí, která je pro nás všechny nesmírně důležitá je ta, že máme vozy detailně vyzkoušené v aerodynamickém tunelu a pneumatiky jsou pro aerodynamiku jedním z nejdůležitějších faktorů,“ řekl Allison. „Prvořadý vliv na celkový přítlak má skutečný tvar pneumatiky a pro práci v tunelu a CFD je zásadně důležité simulovat všechny změny. To znamená, že pokud mluvíme o změně pneumatik pro rok 2017, musíme je začít intenzivně testovat již rok dopředu, než je použijeme na trati.“

Allison si rovněž myslí, že zavedení větších kol bude mít významný dopad na technickou stránku věci a může přinést spoustu nových technických nápadů a inovací. „Bude to v podstatě zajímavý projekt, protože pneumatiky budou mít velmi odlišné vlastnosti od těch stávajících. Prostor, který vznikne změnou velikosti ráfků a pneumatik umožní spravedlivě všem ve startovním poli využít šanci pro výzkum a vývoj a to je jen dobře pro tento sport,“ dodal Allison.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 27 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy