Prohlášení týmů po kvalifikaci na Hungaroringu: Ferrari těžko hledá slova

Rosberg, Nico | foto: Mercedes AMG F1 Team

HUNGARORING - PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI; Jak piloti a zástupci týmů hodnotí výkony předvedené v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska?

MERCEDES

Nico Rosberg, 1.
Těžko se vyhodnocovalo, kolik rizika zvolit, kdy v Q3 brzdit, bylo velmi mokro. Pak to bylo snazší, protože trať znovu osýchala. Preferoval bych ale souboj s Lewisem. To by mi dodalo maximum adrenalinu.

Lewis Hamilton, 21.
Budeme muset vyměnit motor a převodovku, ale s takovou penalizací to je dobré - více vzadu už být nemůžeme. Hodně věcí se mi teď honí hlavou, musím se ale snažit vše obrátit do zítřka v to pozitivní. Myslím, že se to dostává za hranici smůly, jde o něco jiného. Musíme si zkrátka vést lépe.

Toto Wolff, sportovní výkonný ředitel
S únikem paliva jsme se ještě nesetkali, auto jsme neanalyzovali jsme auto. Pro Lewise to je tak špatné, protože bitva o šampionát je velmi těsná. Po celý víkend tady byl hodně silný. Jsem kvůli němu zničený.

Není to tak, že bychom byli nespolehliví. Jde o nové auto, novou technologii - je super rychlé a my musíme ty problémy vyřešit. Jsem si jistý, že budeme mít nejen rychlý vůz, ale i spolehlivý.

Nico předvedl výborný výkon, mám z něj radost. Věděl , že jeho největší soupeř je mimo a předvedl několik rychlých kol za obtížných podmínek.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 2.
Myslím, že nám povaha této trati přirozeně sedí o něco více: méně rovinek. V historii jsme tady ale měli vždycky rychlé auto, takže jsme Mercedesu o něco blíže, Rosbergovo poslední kolo bylo nicméně velmi dobré.

Ztráta byla o něco větší, než jsme doufali. Pokud uděláte všechno perfektně a Nico trochu zaváhá, pak můžete uspět. V Q3 to byla trochu promíchané, se suchými podmínkami to tedy ke konci bylo optimální.

Daniel Ricciardo, 4.
Auto se o víkendu chová hodně dobře. V Q1 a v Q2 to s námi vypadalo dobře, ale když v Q3 přišel déšť, nemohli jsme dostatečně rychle zahřát pneumatiky pro zajetí jednoho měřeného kola, takže jsem trochu zklamaný, že nejsem na roštu výše. Bylo by to příjemné stát v první řadě, ale čtvrté místo není katastrofou. Na tomto okruhu se těžko předjíždí, zítra tedy budeme muset jet na co nejméně zastávek.

Christian Horner, šéf týmu
První a druhá řada, tedy druhé a čtvrté místo, je skvělým výkonem týmu Oba piloti odvedli výbornou práci. Sebastian dostal z auta vše, co šlo, a opravdu se zdá být o tomto víkendu ve skvělé formě. Daniel také předvedl velmi dobrý výkon, když získal 4. pozici na roštu. Snad tyto silné pozice zítra dokážeme v závodě využít.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 5.
Byla to trochu nešťastná situace pro Kimiho - viděli jsme Hamiltona a Maldonada mimo, mysleli si, že v v pohodě před Caterhamy a Marussiemi postoupíme. V Q3 přišel déšť, Magnussen boural a my jsme museli zachovat chladnou hlavu.

Před závodem máme dobrou výchozí pozici. Může pršet či být sucho, máme slušnou šanci. Já jsem s pátým místem spokojený. Ztrácíme na Red Bull, na některých okruzích jsme lepší, jinde horší, a tady jsou před námi. Jsme ale v mixu, budeme se snažit dostat před ně.

Kimi Räikkönen, 17.
Mysleli jsme si, že to je v pohodě, když nevyjedeme. Třikrát jsem se týmu ptal, jestli si jsou 100% jisti - a výsledek vidíte. Bylo to těžké získat přilnavost na tvrdých pneumatikách, měkké byly lepší. Ale tak už to dopadlo.

Marco Mattiacci, šéf týmu
Bez komentáře [v odpovědi na to, proč Kimi nevyjel podruhé v Q1].

Pat Fry, šéf vývoje šasi
Smíšené pocity, když jsou naši piloti rozděleni téměř dvanácti místy na startu. V první části, když skončil Maldonado a Hamilton, nechali jsme oba vozy v garáži, spoléhali jsme na časy na středně-tvrdé sadě. S Fernandem to fungovalo, bohužel Kimiho nachytal vývoj trati. Je to zklamání, že se nedostal dál, protože měl lepší víkend.

Zítra bude atakovat, na okruhu, kde se nepředjíždí lehce a jste často zaseknuti v provozu. Naše závodní rychlost je ale dobrá a uděláme maximum, abychom to otočili. S Fernandem se věci zlepšovali a dostal se pohodlně do Q3. Nakonec začalo pršet a hned jsme vyjeli na trat, ale nebylo možné dokončit kolo.

Trať rychle oschla, ale báli jsme se, aby nezačalo znovu pršet a vyjeli dřív, než bylo v plánu a Fernando dojel pátý. Zítra má pršet a to znamená, že je ještě těžší něco předvídat, ale ať už to bude jakkoliv, musíme zkusit dostat Kimiho na body a získat dobré umístění s Fernandem.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 3.
Byli jsme trochu překvapeni, Red Bull je tady rychlý, i Ferrari. Trať pro nás není nejlepší, ale dokázali jsme dobře pracovat jako tým, přivezli jsme nějaká vylepšení, která fungovala. Dneska to byl pro nás dobrý den, z třetího místa mám zítra velmi dobrou šanci.

Felipe Massa, 6.
Byla to velmi těžká kvalifikace, obzvlášť kvůli počasí. Největším problémem bylo, že jsem se v Q3 setkal s provozem, musel jsem v tom kole předjet možná pět aut, takže jsem nemohl dát dohromady čas. Byla to škoda, ale pokusíme se v zítřejším závodě o co nejlepší výkon.

Rob Smedley, ředitel výkonnosti
Byla to těžká, proměnlivá kvalifikace s mnoha rozhodnutími, která se běžně nečiní, ale tým reagoval velmi dobře, jak můžete vidět z toho, že jsme s Red Bullem jediným týmem, který má své vozy vpředu.

Valtteri dal dohromady opravdu dobré kolo. Felipe ve svém o něco přišel, což je nešťastné, protože by byl jinak více vpředu. Pokud jde o naší pozici v šampionátu, jsem spokojený. Zítra před sebou máme opravdu velký závod, abychom za sebou udrželi Ferrari a pokusili se stáhnout ztrátu na Red Bull, což je rozhodně možné.

 

MCLAREN

Jenson Button, 7.
Do kvalifikace se zdálo, jako by na mě pršelo celý víkend! Odpoledne se pak auto chovalo mnohem lépe, než v předchozích částech, což bylo velmi pozitivní. Myslím, že to lze příčit přístupů kluků v garáži, kteří se nikdy nevzdávají. Celý víkend jsme si hráli s nastavením. Teď je lepší, potřebujeme toho ale stále více.

V Q2 jsme měli slušnou rychlost a myslím, že jsme si vedli dobře a zajeli sedmý čas, jen několik setinek za šestým. Sedmé místo je to, kde momentálně jsme. Nevím, jaké bude zítra počasí. Za sucha je naše tempo při dlouhé jízdě OK, ale všichni kluci přede mnou jsou velmi rychlí, takže uvidíme, co dokážeme. Jsem na čisté straně roštu, budu tedy doufat v dobrý start.

Kevin Magnussen, 10.
Bylo moc mokro, nečekal jsem to. Po havárii jsem ale v pořádku, fyzicky se cítím v pohodě. Bylo to v první zatáčce mnohem mokřejší, než v té poslední, kde jsem měl plnou přilnavost. Vůbec jsem netušil, kde mám brzdit.

Je to škoda, mohli jsme mít další slušnou kvalifikace, musíme se s tím vyrovnat. Snad se nám podaří odjet silný závod. Desáté místo – mohlo být hůř, není to ta největší hrůza, ale jsem kvůli té chybě zklamaný.

Eric Boullier, závodní ředitel
I když to je povzbuzením, že Jenson získal dobré sedmé místo na roštu, tak jsme přesto velmi zklamáni z toho, že Kevin skončil svou poslední část v bariérách z pneumatik. Podmínky na trati obzvlášť v té zatáčce překvapily všechny a Kevin byl bezmocný v tom, aby se vyhnul zablokování kol a nárazu do zdi.

Dobrou zprávou samozřejmě je, že je v pořádku. Špatnou to, že jeho šasi a převodovka jsou celkem dost poškozené, a obojí budeme muset večer vyměnit. Výsledkem žel je to, že bude muset startovat z boxové uličky. Vím ale, že Kevin na to bude po celou dobu tlačit.

Celý víkend až do kvalifikace byl pro Jensona náročný, všechno ale začalo v Q2 a v Q3 vycházet, kdy to je nejvíce zapotřebí. Je trochu frustrující, že jsme nebyli schopni porazit oba Williamsy, na což si myslím, že jsme dnes měli potenciál. Je však v dobré pozici, aby zítra získal slušnou porci mistrovských bodů.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 9.
Byla to dobrá kvalifikace. Tým odvedl přes noc skvělou práci, aby mi dnes poskytl auto, které se chovalo mnohem lépe než včera, takže dobrá práce - všem děkuji za výborné úsilí. Je to povzbuzením před zítřkem, musíme se držet při zemi a dále se soustředit. Dám do toho svých 100 procent a mým cílem je dojet co nejvýše a získat slušný počet bodů.

Daniil Kvjat, 10.
Mohl to pro mě dnes být snadný postup do Q3, ale žel jsem zablokoval záď a dostal smyk. Jsem sám frustrovaný ze své chyby. Věřím ale, že se z toho poučím. Hodím to teď za sebe a budu se soustředit na zítřek. Na této trati se moc lehce nepředjíždí, uděláme ale maximum po startu z 11. místa, což zas není tak špatná výchozí pozice.

Ricardo Penteado, šéf podpory Renaultu
Podmínky během kvalifikace byly neuvěřitelně intenzivní. Spotřeba paliva se měnila, jak trať osychala nebo mokla, takže jsme museli být na pozoru. JEV odvedl skvělou práci, zatímco Daniil měl smůlu, když dostal smyk ve svém nejrychlejším kole, které by stačilo na to, abychom se mezi nejlepších deset dostali i s dalším vozem. Z pohledu pohonné jednotky jsme neměli žádné potíže a těšíme se, že to zítra přetavíme ve velmi dobrý výkon.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 9.
Vzhledem k naší výkonností dnes dopoledne v posledním tréninku si myslím, že celý tým předvedl velké úsilí, abychom odpoledne prošli do Q3. Vítr nás hodně postihoval, ale naštěstí se směr před kvalifikací změnil a zdá se, že nám to pomohlo.

Pak to bylo o zachování chladné hlavy, odjet dobrá a čistá kola a co nejvíce tlačit na auto. Pokud jde o závod, pak jsem optimistou, protože naše výkonnost při dlouhých jízdách včera vypadala docela konkurenceschopně.

Cítím, že můžeme bojovat o body. Aby to vyšlo v náš prospěch a porazili jsme své soupeře, potřebujeme pro zítřek flexibilní strategii, protože se tady jako obvykle těžce předjíždí.

Sergio Pérez, 13.
Byla to náročná část, hlavním problémem byl únik hydrauliky, který postihl můj vůz v Q2. Znamenalo to, že jsem odjel jen jedno kolo před tím, než jsem musel zaparkovat v garáži. Bez toho si myslím, že jsme měli potenciál na postup do Q3, obzvlášť proto, že jsme učinili dopoledne krok vpřed s vyvážením.

Je to škoda, že jsme na této trati nevyužili svůj potenciál, protože se na ní tak těžce předjíždí. Znamená to, že se budeme muset zítra posunout dopředu prostřednictvím strategie. O závodu stále smýšlím pozitivně, protože naše rychlost v pátek během dlouhých jízd vypadala velmi dobře.

Vijay Mallya, šéf týmu
Mám radost z toho, že Force India postoupila s Nicem do Q3, kde skončila na 9. místě. Checo tam mohl být taky, nebýt problému s hydraulikou na jeho vozu, což ukončilo jeho boj uprostřed Q2. Je to frustrující, ale snad to zítra díky inteligentní strategie doženeme.

Měli bychom mít rychlost na to, abychom si to mohli rozdat s vozy před námi. Očekává se horko a management pneumatik bude znovu prioritou. Také je možné, že se zítra objeví dešťové přeháňky.

 

SAUBER

Adrian Sutil, 12.
Byla to vzrušující kvalifikace. Dvanácté místo je zatím mým nejlepším výsledkem sezóny. Byli jsme dneska celkem konkurenceschopní, proto je jízda mnohem větší zábavou. I když to bylo těžké přizpůsobit tomu svůj jezdecký styl, protože jsme dopoledne změnili nastavení.

Nebylo lehké dát dohromady perfektní kolo. Nakonec bylo důležitější zachovat chladnou hlavu. Můj inženýr a já jsme výborně spolupracovali. Výsledek je velmi důležitý vzhledem k naší současné situaci. Jsem spokojený s dnešním ohromným úsilím týmu.

Esteban Gutiérrez, 14.
Celkově to byl pro nás pozitivní den. Myslím, že celý tým o víkendu odvádí velmi dobrou práci. V pátek jsme hodně zkoumali nastavení a podařilo se nám dát dnes všechno dohromady. Musíme pokračovat v tomto směru, protože se nám podařilo najít několik deseti a přiblížit se týmům před námi.

Adrian nakonec zajel velmi dobré kolo. V mém posledním jsem měl žluté vlajky, takže jsem svou jízdu musel přerušit a hned zamířit do boxů. Zítra to bude kvůli počasí zajímavé. Může jí o těžký závod.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Pozitivní výsledek kvalifikace, která je na této trati obzvlášť důležitá, protože se na ní těžce předjíždí. Celý tým odvedl solidní práci, která nás před závodem dostala do dobré pozice. Může zítra otevřít příležitost zabodovat.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 15.
Je to velmi těžké, mysleli jsme si, že postoupíme do Q3. Odpoledne to nebylo možné. Auto je velmi nekonzistentní, obtížně ovladatelné. Tým se snaží o co nejlepší, poskytnout nám to nejlepší nastavení. Je to pro nás všechny velmi těžké pochopit.

Pastor Maldonado, 22.
Všechno na autě fungovalo dobře až do předposlední zatáčky. Samozřejmě jde o velké zklamání, obzvlášť proto, že jsme si dnes mysleli, že bychom se dnes mohli dostat do Q3. Byli jsme v dobré pozici pro útok a být mimo elitní desítku je dneska tak frustrující.

Zítra přijde těžká výzva, ale jako vždy budeme tvrdě pracovat, abychom vyřešili dnešní potíže a maximalizovali v závodě potenciál. Máme k dispozici hodně nových pneumatik a stát se tady na Hungaroringu může cokoliv, budeme na to tlačit.

Alan Permane, ředitel traťových činností
Pastorovo auto zastavilo na začátku Q1 kvůli problému s úložištěm energie pohonné jednotky, což mu znemožnilo se kvalifikovat. Příčiny vyšetřujeme. Romain na to v Q2 hodně tlačil a skončil na roštu 15. Není to pro nás skvělý den.

U přidělených pneumatik tady jedna směs funguje dobře a druhá bude méně oblíbená. Týmy tedy budou hledat, jak omezit čas strávený na středně-tvrdé směsi, jde o výkonnostní rozdíl. Máme svobodnou volbu, kterou směs použijeme na startu, takže přes noc prozkoumáme všechny strategické možnosti.

Své výkonnostní aspirace nemůžeme stavět na počasí, ale E22 rozhodně předvedlo relativně výbornou výkonnost za vlhkých podmínek. Zítra může zapršet, ale žel meteorologové to předpovídají až po závodě. Bez ohledu na počasí uděláme vše, co je v našich silách, abychom získali ten nejlepší možný výsledek.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 16.
Jsem opravdu, opravdu spokojený s tím, že budu startovat z 16. pozice poté, co jsem znovu a za sucha - bez nějakých obtížných podmínek - postoupil do Q2. Víkend jsme nezačali nejlépe, ale dnes jsme to napravili.

Má první jízda moc dobrá nebyla, protože jsem udělal chybu, ale ta druhá byla perfektní. Znovu jsme tedy v Q2, letos podruhé, což je pro mě a pro tým skvělé. Zítra to nebude jednoduchý závod, ale doufám, že se povede.

Max Chilton, 19.
Dnes jsem pochopitelně výsledkem hodně zklamaný. Po celý víkend se trápíme, před kvalifikací se nám ale auto podařilo vylepšit, takže to je skutečně škoda, že jsme nemohli vidět, co za těchto podmínek dokážeme.

První jízda byla dobrá, ale ve druhé jsem měl elektrický problém, po kterém jsem neměl výkon, takže jsem nemohl zajet své rychlé kolo. Ale vzhledem k tomu, jak se auto v první jízdě chovalo, si myslím, že jsme dnes Kobajašiho mohli dostat a být blíže Julesovi. Závod je tady vždy těžký, obtížně se předjíždí, takže to zítra nebude jednoduché, ale dáme do toho vše.

John Booth, šéf týmu
Znovu to byl den o dvou polovinách. Jules byl s vyvážením rádo spokojený a jeho inženýři v tomto ohledu učinili během třetího tréninku pokrok. Trochu jsme zaškobrtli při výměně zavěšení na konci, což znamenalo, že jsme přišli o čas na měkké sadě, ale aspoň jsme mohli pocítit vyvážení vozu.

V kvalifikaci udělal ve svém prvním kole chybu, ale brilantně se dostal zpět a zajel čas, který stačil na postup do Q2. Samozřejmě je jasné, že nám pomohli kluci, kteří jezdili na tvrdých pneumatikách, ale tohle přesto patří ke strategii Q1 a my jsme ji trefili.

Maxovi se po spolupráci s inženýry podařilo auto před kvalifikací zlepšit a se svou první jízdou byl mnohem spokojenější. Ve druhé měl žel problémy s elektronikou, auto se zaseklo v módu bez výkonu a my jsme to nedokázali opravit přes tlačítka na volantu, takže Max o své kolo přišel.

Celkově můžeme být spokojeni s tím, že jsme to zvládli s Julesem. Je nám líto Maxe. Musíme ty problémy vyřešit, mohli dnes postihnout kterékoliv auto.

 

CATERHAM

Kamuj Kobajaši, 18.
V Q1 jsme vyrazili ke dvěma jízdám na měkké směsi a mé nejrychlejší kolo z té první nás dostalo na 16. místo. Po problémech Mercedesu a Lotusu to vypadalo, že budeme mít šanci bojovat o Q2. Čekali jsme až do posledního možného okamžiku, abychom znovu vyjeli, ale ve druhém letmém kole pneumatiky odešly a já jsme z nich už více dostat nemohl. Auto se během víkendu celkem dost zlepšilo, ale přesto si nemyslím, že bych z něho dneska mohl dostat více.

Marcus Ericsson, 20.
V kvalifikaci bylo vyvážení stále nekonzistentní: od nedotáčivosti po přetáčivost v odlišných zatáčkách. Nemohl jsem zkrátka zajet dobrý čas, protože se neustále měnilo téměř v každé zatáčce a já jsem na to nikde nemohl tlačit,

Je to dost frustrující, protože jsme věděli, že můžeme získat mnohem lepší čas, ale kvůli ovladatelnosti to nebylo možné. Při dlouhých jízdách s velkým množstvím paliva bylo včera ale mnohem lepší.

Jak jsme dnes pozorovali, potíže tady mělo několik týmů, musíme tedy zajistit, abychom zítra měli stejně dobrou spolehlivost, jako po celý víkend, abychom mohli využít jakoukoliv příležitost, která se v závodě objeví.

Cedrik Staudohar, šéf podpory Renaultu
Na Kamujově voze jsme neměli žádné problémy a povedené kolo ho dostalo před zítřkem do dobré pozice. Marcus měl drobný problém s plynem, ale nezdálo se, že to má vliv na výkonnost či ovladatelnost. Uvidíme, co budeme moci udělat zítra - obzvlášť pokud přijde déšť.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy