Prohlášení týmů po závodě v Německu: Mercedes přiznává, že risk se safety carem nevyšel

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

Rosberg doma zvítězil. Jak hodnotí své výkony na Hockenheimu jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Nico Rosberg, 1.
Wow, to byl skvělý den po všech těch skvělých věcech, co se mi v předchozím týdnu přihodily! Doufal jsem ve výhru a vyšlo to. Stříbrné šípy byly dominantní, takže děkuji týmu za fantastické auto. Před závodem jsem se obával, že bez FRICu bude náskok menší, ale i tak jsme byli nejrychlejší. Jel jsem na dvě zastávky, což bylo náročné zvládnout, protože pneumatiky téměř odešly. Jsem šťastný. Děkuji za podporu, fanoušci byli úžasní. Už se těším na Maďarsko.

Lewis Hamilton, 3.
Užil jsem si hodně legrace. Dělal jsem, co jsem mohl. Těžké se probíjelo bezpečně polem a s Jensonem jsem měl menší kolizi. Myslel jsem si, že mi nechává prostor, což už nedávno několikrát udělal - šlo ale o mé špatné vyhodnocení. Těžko se předjíždělo, takže jsem šťastný, že jsem dnes získal nějaké body.

Paddy Lowe, výkonný technický ředitel
Fantastická jízda od Nica, po včerejší kvalifikaci odjel skvělý závod. Hodně jsme se soustředili na Lewise, abychom mu pomohli s problémy během závodu, ještě jsme je všechny nestačil analyzovat. Přišel o vyvážení, museli jsme mu přenastavit auto kvůli poškozenému přednímu křídlu. Ke konci jsme zariskovali se safety-carem, ale nevyšlo to. Williams se velmi těžko předjíždí, jak jsme viděli.


WILLIAMS

Valtteri Bottas, 2.
Jsem opravdu šťastný, že jsem potřetí za sebou na pódiu. Nebylo to jednoduché a vyžadovalo to vazbu od všech inženýrů. Děkuji fanouškům. Pozoroval jsem mnoho finských vlajek, takže vám děkuji!

Felipe Massa, nedokončil
Byl jsem vepředu, zatáčel jsem před ním (Magnussenem v McLarenu, pozn.red). Pokud má někdo dávat pozor, je to auto vzadu. Neviděl jsem zatím tu nehodu v televizi, ale běžně musí brzdit to auto vzadu. Do té zatáčky se tři auta bok po boku nevejdou, já jsem ustoupil, abych nebyl vedle svého týmového kolegy. Obvykle je to někdo z GP2, kdo zaviní incident.

Je strašidelnější sledovat to než být součástí nehody. Jsem v pořádku, nic se mi nestalo. Jen jsem strašně zklamaný, další závod, ve kterém mě vyřadilo jiné auto. Jsem prostě vážně zklamaný.

Rob Smedley, šéfinženýr
Cíl vidělo jen jedno auto, takže nejsme tak spokojeni, jak jsme mohli být. Valtteri však odvedl skvělou práci a kluci na boxové zídce byli úžasní. Udrželi jsme nervy, když bylo třeba. Strategie byla odlišná, ale udrželi jsme si jistotu a když bylo třeba, Valtteri na to šlápl. Přeskočili jsme v tabulce Ferrari, což je odměna za naše neustálé zlepšování. Jen potřebujeme štěstí pro Felipeho, cílem je mít oba vozy na pódiu.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 4.
Začali jsme s Fernandem tak, jak to skončilo v Silverstone. Bylo to maximum, co jsme dnes mohli dokázat. Na začátku jsem doufal, že dokážeme více. Zpočátku jsem měl štěstí, díky Kimimu jsem měl DRS, zvolil jsem vnější stopu. Alonsa jsem trochu setřásl, ale pak nás znovu dojel, což nebylo úplně dle našeho plánu. Je hezké zažívat takovou velkou podporu od fanoušků

Daniel Ricciardo, 6.
Byla to legrace, jeden z nejzábavnějších závodů. Doufám, že je Felipe OK. Musel jsem je objet zvnějšku. Pak jsem rádiem vyzýval, ať něco vymyslí, abychom se dostali zpět dopředu. S Alonsem to až do konce byla bitva, kterou jsem si opravdu užíval. Byl jsem na tvrdších pneumatikách, on měl čerstvější měkčí, takže to nevyšlo.

Christian Horner, šéf týmu
Čtvré a páté místo je absolutní maximum, kterého jsme mohli dosáhnout, zvlášť potom, co se stalo v první zatáčce. Daniel odvedl skvělou práci, že se incidentu vyhnul. Potom Sebastian ukázal skvělou jízdu a Fernando byl naším hlavním soupeřem. Strategie vyšla a porazili jsme ho celkem pohodlně, Daniel to měl také blízko poté, co se probojoval polem. Na Mercedes stále hodně ztrácíme, ale tvrdě na tom pracujeme. Byl to vzrušující závod.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 5.
Při souboji s Ricciardem jsem měl velkou výhodu v podobě čerstvých pneumatik. Trošku jsme tam na Kimiho udělali "sendvič". Zkoušel jsem to 3 nebo 4 kola,  pak jsem využil svou příležitost. Pneumatiky se těžko zvládaly. Ke konci jsme přešli na 3 zastávkovou strategii, pneumatiky rychle odcházely, bylo to náročné. V Maďarsku to bude taky těžké, protože tam bývá horko.

Kimi Räikkönen, 11.
Mysleli jsme, že je to správná strategie, ale dvakrát do mě narazili a skončil jsem mezi dvěma vozy a poškodil si křídlo. Konec odletěl a to nepomohlo. Zničilo to levou přední pneumatiku. Pneu byly ok, kromě té levé přední. Musel jsem zajet do boxů dřív, než jsem chtěl a ztratil kvůli tomu i výkon. Bylo to ok, ale když jste zmáčknut mezi dvě auta, nemáte kam uhnout. 

Marco Mattiacci, šéf týmu
Byl to pro oba piloty těžce vybojovaný závod a tým ukázal velký pokrok při výkendu, kdy jsme udělali maximum. Fernando předvedl fantastický výkon a viděli jsme povzbudivé znamení u Kimiho, ale bohužel to nevyústilo v lepší výsledek. Známe slabiny našeho vozu a pracujeme na zlepšení, které by se dalo použít i v dalších projektech. Soustředíme se nyní na Maďarsko. Bude to další příležitost pro zlepšení.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 7.
Sedmé místo znamená dalších šest bodů. Myslím, že jsme dnes získali maximum. Vepředu nikdo neubyl. Proto musíme být spokojeni. Víc jsme s tímto autem dokázat nemohli. Cílem musí být další body. Měl jsem dnes pár technických problémů, auto nebylo v pořádku, snažili jsme se vyřešit potíže přenastavením senzorů. Fungovalo to. Zpočátku jsem ale nemohl nic dělat, protože software byl blokován. Potom jsem měl za sebou Jensona a musel mít na paměti pneumatiky i šetření paliva. Rozhodně to nebylo nudné.

Sergio Pérez, 10.
Doufal jsem ve víc, ale pneumatiky jsem neudržel a trápil jsem se s vyvážením. Bylo to zvláštní. Trať se oproti pátku změnila a trápilo nás opotřebeních předních pneumatik. A i díky nižším teplotám bylo auto hůř ovladatelné. Je dobré, že jsme i tak získali bod, ale potřebujeme víc, abychom dál bojovali v šampionátu.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Čekali jsme, že budeme silnější, ale nižší teploty nám nempomohly a naši piloti se trápili, aby ukázali rychlost jako v pátek. Sergio se necítil pohodlně a brzy bylo jasné, že bude muset stavět třikrát. Nico zvládl dvouzastávkou strategii a dojel sedmý. Vzhledem k náročnosti nemůžeme být s výsledkem nespokojeni (sedm bodů). Zůstáváme pátí v tabulce a to ukazuje, že jsme dokázali získat body i v závodě, kde se piloti trápili s vyvážením. Nyní se těšíme na Budapešť, kde bude zřejmě teplo.

 

McLAREN

Jenson Button, 8.
Jen tak tak jsem se vyhnul na začátku incidentu. Mohla to být legrace, ke konci to však bylo zklamání. Zajeli jsme moc brzy ke druhé zastávce, byli jsme ve strategii příliš agresivní. Lewis pak najel do mého zadního kola, k tomu nemám co říct. My jsme závodili, nemám ho proč pouštět.

Kevin Magnussen, 9.
První nehoda mě stála spoustu času, dostal jsem smyk. Musel jsem do boxů a měnil pneumatiky. Nebyla to ta nejlepší věc pro začátek závodu. Auto se ale pak ovládalo velmi dobře, udržoval jsem zadní pneumatiky při životě, takže to nakonec dopadlo celkem pozitivně pozitivní. Jsem spokojený s tím, že jsem dojel na body. Snad to bude v Maďarsku lepší. K nehodě se nechci vyjadřovat, musím se nejdříve podívat na video.

Eric Boullier, závodní ředitel
Jsme pochopitelně velmi zklamaní. Tohle měl být den, kdy jsme získali spoustu bodů a místo toho odjíždíme se ztrátou na hlavní soupeře, což je opravdu frustrující. Kevin měl smůlu při incidentu v první zatáčce, měl dobrý start a tlačil na Bottas, Massa byl na vnějšku a asi Kevina neviděl a on neměl kam uhnout. Kevin nemůže být viněn, takže je k vzteku, že to zničilo naše šance na místo v první čtveřici.

Přesto, Kevin zasluhuje pochvalu za skvělý výkon a jízdu. Bylo by jednoduché ztratit soustředění, když jste najednou vzadu, ale Kevin to zvládl skvěle a odměnou jsou dva body, napracoval se dnes na ně.

Jenson jel také dobře a ukázal bojového ducha, i když mu štěstí nepřálo. Byl na agresivní strategii a po čase bylo zřejmé, že to neuspěje. I přes skvělé bránění ztrácel místa a nemohl zastavit ostatní. Pracovali jsme tvrdě, abychom se dostali do situace, kdy budeme běžně sbírat body, takže je to zklamání. Za týden pojedeme v Maďarsku a uděláme maximum pro zisk bodů před letní pauzou.

 

LOTUS

Pastor Maldonado, 12.
Byl to těžký závod od začátku, musel jsem se vyhnout kolizi, ale rychlost byla konzistentní. Udělal jsem co jsem mohl, abych udržel pneumatiky, opotřebení bylo celkem vysoké, ale zvládli jsme dvě zastávky. Pomohly nám nižší teploty. Plán byl jet na tři zastávky, ale mohli jsme změnit plán, vyšlo to.

Romain Grosjean, nedokončil
Neměl jsem lehký start, trápil jsem se s teplotou měkké sady pneu za safety carem, ale rychlost byla celkem dobrá. Tratil jsem výkon kvůli chladícímu systému, takže mi bylo řečeno, abych auto zastavil. Je to škoda a vypadalo to, že můžeme získat body, protože jsem jel jinou strategii než soupeři. Někdy to tak prostě v motorsportu chodí.

Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Ukazuje se skvělý týmový duch. Přišli jsme o naše zavěšení (systém FRIC) a znamená do výzvu adaptovat auto na nové nastavení. I přesto jsme měli dobré strategie a zvládali pneuamatiky. Pastor jel dobře a měl smůlu, že nezískal body, Romail jel také skvěle, ale nedali jsme mu dnes spolehlivé auto. Pro Budapešť plánujeme novinky a doufáme, že tam budeme mít lepší výkonnost.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 13.
Měl jsem dobrý závod až do chvíle, kdy jsem dostal penalizaci pět sekund v boxech, což mě stálo šanci získat body. Měl jsem potom super-měkkou směs a ty jsou v provozu náchylné. Brzy se opotřebila levá přední a musel jsem zase do boxů, abych dojel do cíle. Myslím, že jsme mohli získat body, vypadalo to dobře, takže je to škoda.

Daniil Kvjat, nedokončil
Je to škoda, zvlášť, když to šlo včera tak dobře. Můj první stint byl ok až do kontaktu s Pérezem, což mě stálo místa. Myslím, že jsem se o pneu nestaral dost dobře (během druhého stintu), když jsem se snažil získat pozice a stíhal vozy přede mnou. Poslední stint byl co se rychlosti týče dobrý, ale najednou jsem ztratil výkon a uviděl kouř a později plameny. Začalo tam být horko, tak jsem zaparkoval a vyskočil co nejrychleji. Není to příjemná situace, ale bojím se spíš o auto. Doufám, že to bude v opřádku a soustředím se nyní na Hungaroring.

Franz Tost, šéf týmu
Daniilův závod byl ovlivněn kolizí s Pérezem a museli jsme ho zavolat pro výměnu pneumatiky, ale pravá strana byla poškozena, což mělo vliv na aerodynamiku. Nebyl schopen udržet si rychlost. Bohužel jsme nemohli dokončit závod kvůli motoru, závadu stále prošetřujeme. Jean-Eric ukázal dobrý výkon, zvlásť na začátku při předjetí Grosjeana. 

V zatáčce. 6. byl čtyřmi koly mimo trať a byl komisaři potrestán. Na super měkké sadě ho trápilo opotřebení levé přední pneumatiky a to ho zpomalilo. Je to pochopitelně zklamání a po osmém místě v kvalifikaci jsme čekali body. Máme před sebou kus práce a doufáme v Maďarsku v lepší výsledek.

 

SAUBER

Esteban Gutiérrez, 14.
Celý tým odvedl dobrou práci. Od pátku jsme auto zlepšili, ale čtrnácté místo není uspokojivé. Bojoval jsem od začátku až do konce. Chybí nám rychlost. Nemohl jsem dělat víc. Musíme se dál snažit.

Adrian Sutil, nedokončil
Byl to vzrušující závod plný soubojů. Byla to zábava a nejprve jsem byl schopen držet krok s ostatními. Pozitivní znamení. Najednou jsem ztratil výkon a myslel jsem, že se vypl motor. V poslední zatáčce jsem měl podobný problém, roztočil jsem se a motor zhasl. Je to frustrující, ale musíme se s tím poprat.

Moniša Kaltenbornová, šéfa týmu
Závod ukázal, že se naše konkurenceschopnost zlepšila. Stále to však není uspokojující. Měli jsme šanci získat body a je škoda, že jsme kvůli incidentům tuto příležitost nevyužili. Nejprve špatná procedura závodníka, což vyústilo v hodiny a musíme zjistit, co se stalo. Byly však i pozitivní aspekty a musíme využít znalosti a také příležitost, které se naskytnou.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 15.
Měl na startu problém a propadl jsem se na konec, ale dostal jsem se před Kobajašiho a Maxe po pár kolech a byl jsem za to rád. Potom to šlo dobře. Udržel jsem všechny za sebou a byl jsem rychlejší než ti za mnou, takže jedinou nevýhodou bylo, že jsem nebyl dost rychlý dostihnout Saubery. Jak víme, musíme na tom zapracovat. Závod byl tedy podle očekávání. Vyvážení se kvůli nižším teplotám změnilo, ale jinak to bylo ok a je to dobrý výsledek.

Max Chilton, 17.
Měl jsem dobrý start a vyhnul se kolizi v první zatáčce, ale potom můj závod nebyl moc dobrý. Změnili jsme strategii, abych se dotal před Kobajašiho, ale nefungovalo to. Dal jsem do toho vše, ale auto nestačilo, takže musíme na pár věcech před Maďarskem zapracovat. Vypadá to, že jsme všude ztráceli s těmi změnami, které jsme udělalali před tímto závodem, takže v tom krátkém čase musíme znovu najít půdu pod nohama.

John Booth, šéf týmu
Po obtížném startu musíme být spokojeni, že jsme dostali z vozu podobný výkon jako v předchozích závodech. Po problému na startu, kterému ještě musíme porozumět, byl Jules schopen postoupit vpřed (díky safety caru) a od té doby si jel sám na sebe. Bohužel Max měl pomalejší zastávku a to ho stálo místo ve prospěch Kobajašiho a od té doby se za ním zasekl. Musíme získat další desetiny, abychom se posunuli kupředu. 


CATERHAM

Kamuj Kobajaši, 16.
Na startu jsem se zvládl vyhnout Bianchimu, který odstartoval pomalu, ale byl jsem při nájezdu do první zatáčky za Chiltonem. Po safety caru mě předjel Bianchi a já se na to snažil šlápnout do první zastávky a dobrá práce v boxech mi pomohla se dostat před Chiltona a to jsem si udržel až do 32 kola.

Vyvážení vozu bylo ok, trošku nedotáčivé, méně na super-měkké sadě, na které jsem startoval, ale neměl jsem rychlost stíhat vozy přede mnou. Když jsme do boxů zajeli podruhé, díky dobré zastávce jsem navýšil náskok na Chiltona a mohl jsem na to nemusel tlačit. Udržoval jsem odstup a když se Sutil dostal do hodin, zajeli jsme do boxů potřetí. Šestnácté místo dnes bylo maximum - neměli jsme rychlost dostihnout Bianchiho. Nyní se těšíme na Maďarsko.

Marcus Ericsson, 18.
Začal jsem v boxové uličce, takže bylo jasné, že se dnes budu trápit. Pomohl nám pochopitelně safety car, ale dostal jsem penalizaci a musel jsem celou dobu hrát hru na stíhanou. Moje první zastávka byla v osmnáctém kole a po výměně jsem začal dostávat modré vlajky a začal jsem ztrácet ještě víc a nemohl nic dělat. Moje časy byly dobré vzhledem k rychlosti, takže jsem na to dál tlačil, až do druhé zastávky v kole 41, tou dobou bylo hotovo.

V posledním stintu jsme měl super-měkkou sadu a mohl na to šlápnout až do konce, zmenšil jsem ztrátu na Marussii před námi, ale pět kol před koncem byly pneumatiky opotřebeny, takže jsem Chiltona nemohl dojet a skončil jsem osmnáctý.

Cedrik Staudohar, šéf podpory Renaultu
Měli jsme čistý závod a motor jel na maximum a jsme rádi, že oba vozy viděly cíl, jedno před Marussií. Chceme si tuto formu udržet do Maďarska.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 40 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy