De la Rosa: Ferrari letos ještě nic nevzdává!

de la Rosa, Pedro | foto: Scuderia Ferrari

Testovací pilot Ferrari oceňuje příležitost svézt se se současným monopostem, což si užil minulý týden v Silverstone, a hovoří o ambicích svého týmu v letošním šampionátu.

Ferrari se nevzdává
Španěl tuto možnost dostal první den, kdy s Ferrari testoval pro Pirelli: "Bylo to fantastické být zpět ve voze, byl to takový nápor. Šlo vlastně o důležitou příležitost ovládat skutečný vůz z pohledu korelace výsledků ze simulátoru a z trati, abychom viděli, zda je veškerá práce odváděná na simulátorů správná."

Letošní vozy se hodně liší od těch minulých: klesl přítlak, pneumatiky mají nižší přilnavost, zatímco nové pohonn jednotky poskytují dvakrát vyšší krouticí moment: "Ovladatelnost vozu, dávkování výkonu - tolik věcí se liší od té doby, kdy jsem naposledy závodil. Proto je tak důležité v těchto dnech pro testovací piloty jako jsem já hodně pracovat na simulátoru."

"V Silverstone jsme se toho hodně naučili, prošli jsme náš určný vývojový program. Závod od závodu se zlepšujeme a nic letos nevzdáváme, i když už myslíme i na rok 2015," popisuje situaci svého týmu De la Rosa. Ferrari v šampionátu ale patří až třetí místo, přičemž na suverénní Mercedes ztrácí už 206 bodů.

Na Hockenheimu potřebujete z auta dostat vše
Před závodním víkendem v Německu testovací pilot Ferrari uvádí: "Hockenheim je velmi všestranná trať, kde potřebujete z auta dostat vše. Potřebujete výkon, správné vývažení mezi přední a zadní nápravou a také dobrý přítlak, protože i když nejde o dlouhou trať, tak obsahuje všechny typy zatáček."


Video: Pedro de la Rosa o své práci u Ferrari a jeho vyhlídkách (zdroj: Scuderia Ferrari)

"Například v prvním sektoru potřebujete velmi silnou přední část kvůli zatáčce č. 1, protože když se tam jinak potýkáte s nedotáčivostí, nemůžete sešlápnout plyna hodně ztrácíte na výjezdu. Dobrá trakce je klíčová v zatáčkách č. 2 a 5., protože po nich přicházejí dvě nejdelší rovinky dráhy, zatímco vláseknka v zatáčce č. 6 představuje perfektní příležitost pro předjetí.

Co se týče posledního sektoru, potřebujete zkrátka hodně přítlaku. Jde o část trati s největším počtem zatáček, kde vyniká dobré auto po stránce aerodynamické a mechanické," dodává De la Rosa.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy