S Whitingem o Räikkönenově nehodě či Alonsově chybě v Silverstone

Whiting, Charlie | foto: circuitoftheamericas.com

Během VC Velké Británie jsme zaznamenali dva momenty, o kterých se hodně debatovalo. Konkrétně jde o nehodu Kimiho Räikkönena a hrubku Fernanda Alonsa při najíždění na startovní rošt. Charlie Whiting odpovídal na otázky na tato témata serveru Auto Motor und Sport.

O: Kimi Räikkönen nezvládl auto, protože najel do díry v trávě. Byla chyba na straně trati v Silverstone?
Charlie Whiting: Je to problém všech závodních tratí. Je nemožné takto velké travnaté plochy udržet ve stejné rovině jako je trať nebo obrubník. V tomto případě by bylo lepší, kdyby Kimi najel na trať trošku rozvážněji. Také vůbec nepomohlo, že soudobé vozy jsou v oblasti podlahy dost tvrdě předepsány pravidly.

O: Nebyla by v této zatáčce lepší stěrková zóna namísto vyasfaltované části? Ta totiž jezdce může povzbudit k tomu, aby neslevovali z plynu?
ChW: Ne, asfalt je v těchto místech ze známých důvodů. Slouží k větší bezpečnosti. Má sloužit jezdcům, aby se v případě incidentu mohli přiměřenou rychlostí vrátit na trať.

O: Proč si vedení závodu nevšimlo, že Fernando Alonso přejel svoji startovní pozici. Nejsou na to nějaké senzory?
ChW: Senzory na startovním roštu měří pohyb, ne pozici. Dostali jsme informaci od dvou týmů a jednoho pozorovatele, který sledoval tuto pozici. Díky nehodě jen trvalo déle, než byla situace prošetřena.


Incidenty obou jezdců Ferrari neušly pozornosti Charlieho (zdroj: Scuderia Ferrari)

O: Proč byl Fernando Alonso potrestán? Felipe Massa vyvázl za stejný prohřešek ve Spa bez penalizace.
ChW: Massův prohřešek nám byl nahlášen až dva dny po závodu. To už bylo moc pozdě na to, abychom jej potrestali.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 19 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy