Oprava svodidla po nepěkně vypadající nehodě Kimi Räikkönena o víkendu v Silverstone trvala jednu hodinu. Zatímco televizní diváci si mohli přepnout na finále tenisového Wimbledonu nebo cyklistickou Tour de France, na okruhu se během této pauzy nedělo samozřejmě nic. S tím nebyl spokojen Niki Lauda z Mercedesu: "To je přece všecko bláznivé. Že někdo Grand Prix na hodinu přeruší jen proto, aby opravil bariéry, je prostě směšné."
Za nařízením této hodinové pauzy stojí závodní ředitel, Charlie Whiting, který si o vyjádření Laudy nic nemyslí: "Komentář Nikiho nebyl nijak nápomocný, jen tím ukázal, že bezpečnosti nerozumí," řekl Brit pro německý 'auto motor und sport'. Jeho poznámku o tom, že by na tomto místě tak jako tak už žádný jezdec nehavaroval, bere Whiting jako absurdní. "Je směšné říci, že se nehoda na stejném místě už nestane. Když se to podařilo jednomu jezdci, tak se to stejně může povést i dalším."
Charlie Whiting (první zleva) všechny tratě pečlivě kontroluje
"Kdybychom si bývali po nehodě Felipeho Massy v roce 2009 v Budapešti řekli, že už pravděpodobně nikdy nebude žádný jezdec zasažen pružinou do hlavy, tak by nikdy nevznikla žádná kampaň za pevnější hledí." Při hodnocení hodinového přerušení závodu po Kimiho nehodě by se navíc měly brát v potaz další věci. Například to, že uvolněné kolo málem trefilo pilota Marussie, Maxe Chiltona, do hlavy.
Proč došlo k onomu uvolnění kola? Nezafungovala snad bezpečnostní lana? "Lana držící kola se osvědčila velmi dobře. Nic nemůže udržet pneumatiku na ráfku, pokud je ráfek při nárazu tak moc poškozen, jako tomu bylo v případě Räikkönena." Charlie navíc vyzdvihuje, že Fin po nehodě z auta vystoupil takřka nezraněn. "To je další důkaz toho, jak moc toho bylo v minulých letech uděláno pro bezpečnost aut."
Niki Lauda v sobotu s hodinovým přerušením spokojen nebyl
Je třeba si ale uvědomit, že kromě bezpečnosti samotných aut se pracovalo také na bezpečnosti tratí. Místo štěrku a trávy se ve výjezdových zónách stále častěji nachází asfalt. Räikkönena ale rozhodila především nerovnost na travnatém pásu trati, když se snažil co nejrychleji vrátit na trať. Na štěrkové výjezdové zóně by se mu nic podobného nestalo, Whiting to ale nevidí jako argument pro návrat ke štěrku.
"Asfalt je tam ze zřejmých důvodů. Slouží pro bezpečnost. V tomto případě by asi bylo lepší, kdyby se Kimi na trať vracel o něco obezřetněji. Zde můžeme jezdce nabádat, aby se v budoucnu při podobných případech na trať vraceli adekvátní rychlostí."