Prohlášení týmů po závodě v Silverstone

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Oslavy dalšího vítězství na domácí půdě pro Lewise Hamiltona. Jak hodnotí své dnešní výkony jednotliví jezdci a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Měl jsem rychlost a dojížděl Nica. Zvládl jsem jet délší první stint. Ale nechtěl jsem vidět svého týmového kolegu takhle odstupovat. Snad budeme mít v budoucnu další souboje. Chtěl jsem o tomto víkendu před domácími fanoušky přetáhnout štěstí. Snažil jsem se nahnat ztracené body z prvního závodu a potom dalším odstoupení. Je to těžké, něco jako když tenista ztrácí dva sety. 

Je potom těžké neztrácet body. Ale rychlost byla dobrá a snažil jsem se zůstat soustředěn do další části sezóny.

Nico Rosberg, nedokončil
Je to vždycky dobrý souboj, ale měl jsem vše pod kontrolou a proto jsem byl opravdu velmi zklamaný. První problém se ukázal po 20 kolech a zastávce a zhoršovalo se to. Snažil jsem se vymyslet, jestli bych nemohl použít nějaké záchranné nastavení, nebo jen řídit úplně jinak, abych dojel do cíle. Ok, pustil bych Lewise, ale získal bych cenné body, kdybych dojel. Nemohl jsem ale vůbec nic udělat.

Toto Wolff, výkonný sportovní ředitel
Pro Lewise to byl skvělý den, perfektní výsledek pro davy lidí. Nica je mi opravdu líto, dnes to byl ale Lewisův den. Necháme je závodit po celou sezónu, ať už se bude dít cokoliv. Vědí, že je pro nás důležité vyhrát šampionát konstruktérů, proto nebudou až do konce riskovat auta.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 2. místo
Věděli jsme, že máme rychlé auto, ale bylo až překvapivě rychlé. První stint byl ok a probojoval jsem se polem a trošku riskoval, ale zvládli jsme to. Jsem opravdu šťastný. Rychlost ukázala, že jsme dělali správné kroky.

Rozhodně jsme silnější tým než jakým jsme byli v Melbourne nebo když to srovnám s předchozími roky. Nebude lehké se dostat v každém závodě na pódium, ale míříme tím směrem. I já sám se stále zlepšuji a každým závodem se stáváme silnějšími. 

Předpoklady byly, že máme rychlost, ale mysleli jsme, že Red Bull a Ferrari nám budou blíž. Věděli jsme, že to vzhledem ke startovní pozici nebude lehké - dostat se na pódium a body vůbec. Pozitivní bylo, že to začao dobře, žádné omezení kvůli pneumatikám. Strategie byla skvělá a měnili jsme ji, kluci odvedli dobrou práci. Pozitivní předkvapení a jsem spokojen.

Felipe Massa, nedokončil
Byl to skutečně náročný víkend. Start byl špatný, ale pak jsem mohl všechny dohonit a předjet v první zatáčce. Vůz byl skvělý. Pak přišla nehoda. Kimi křižoval dráhu a neměl jsem šanci se mu vyhnout.

Žel poškození bylo příliš velké na to, abych mohl pokračovat. Naštěstí jsem zatočil, jinak to mohla být mnohem horší nehoda. Doufám, že je Kimi v pořádku, pro mě osobně jde ale o víkend k zapomenutí - nikoliv 200. velká cena, kterou jsem plánoval.

Rob Smedley, šéf výkonnosti vozidla
Šlo s smíšený víkend. Pro Valtteriho skvělý výsledek - po celý závod předváděl neuvěřitelné umění. Od pilota už nemůžete chtít nic více. Svůj závod po těch předjížděcích manévrech v prvním stintu úplně otočil.

Pro Felipeho to je skutečné zklamání, protože jsme očividně měli skvělé auto a mohli skončit na pódiu s oběma vozy. Dostane se z toho a má naši podporu k tomu, aby se dostal zpět. Všichni na to v týmu tlačí a jsou motivovaní.

Výsledkem je, že se posouváme kupředu, a to je hlavním cílem. Jsem opravdu hrdý na všechno, co jsme vykonali, a moc děkuji všem v týmu tady a v Grove za všechnu tu tvrdou práci.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 3. místo
Australané si tuto trať očividně užívají - je to příjemné stanout na pódiu. Tohle je pro mě dobrý okruh. Ještě jedno kolo a mohlo to být jiné - Jenson se blížil, ale pódium jsem dokázal uhájit.

Sebastian Vettel, 5. místo
Cítil jsem, že to bylo s Fernandem těsné - možná až moc těsné! Bylo to trošku šílené, když jsme si oba začali stěžovat, že ten druhý vyjíždí mimo. Nemyslím, že lidi zajímá, jestli je auto trošku víc napravo či nalevo, dostal jsem zprávu, že bych měl respektovat hranice a že si stěžuje, takže jsem udělal to samé.

Nejsem si jistý, kdo vyhrál. Myslím, že to bylo přísné v té začáčce 6, ale nakonec to bylo dobré. Očekával jsem třetí místo, rychlost jsme měli, ale strategie byla špatná. Těším se na svůj domácí závod.

Christian Horner, šéf týmu
Po přerušení jsme vyměnili oběma pilotům a věřili jsme, že to přinese širší možnosti pro strategie. Do boxů jsme zajeli brzy, abychom se dostali před McLaren, což se podařilo, ale bohužel nám to znemožnilo 1 zastávku u Sebastiana.

Propadl se za Fernanda a potom měli skvělou bitvu a nakonec ho předjel. Stálo ho to však dost času, takže páté místo je maximum. Daniel stavěl později a to mu umožnilo jednu zastávku a zvládl skvěle práci s pneumatikami. Je to pro něj skvělé.

 

MCLAREN

Jenson Button, 4. místo
Ztráta 0,8 sekundy [na třetího Ricciarda] není velká. Dal jsem do toho vše. Je to těžké, když vám závodní inženýr řekne, abyste do toho dali maximum, ale zároveň musíte šetřit palivo. Není to ale tak špatné skončit čtvrtý, myslím, že bychom měli mít radost. Je to krok kupředu a body bychom si měli užít.

Lewisovi jsem to neztížil. Musíte být v takové situaci opatrní, jinak ztratíte čas. Jak už jsem řekl dříve, pokud nevyhraju já, tak doufám, že se to povede Lewisovi. Jen jsem zklamaný tím, že jsem tam nebyl s ním.

Kevin Magnussen, 7. místo
Byl to pro tým dobrý den - 18 dobů - relativně spokojenost, protože se nadále zlepšujeme. Inženýři a mechanici odvedli skvělou práci. Zároveň se však zlepšují i ostatní týmy, takže naší výzvou je udělat pokrok rychleji než ostatní. Můj závod byl ok. Jsem rád za Jensona, který získal čtvrté místo. A chci poděkovat i fanouškům, kteří byli fantastičtí.

Eric Boullier, závodní ředitel
Jsme spokojeni, že jsme výkon z kalifikace byli schopni přetavit v pěkný výsledek. Mechanici a inženýři neudělali jedinou chybu a zaslouží ocenění za absolutní maxium. Rádi bychom získali více bodů, zvlášť když Jensonovi první domácí pódium zmeškal jen těsně. Jakmile Nico Rosberg odstoupil, cílem bylo třetí místo, ale nakonec to nebylo možné. I tak zajel skvělý závod a 12 bodů si zasloužil. Kevin také zajel velmi dobře. 

Neočekávali jsme, že zde budeme konkurenceschopní, takže jsme spokojeni. Navíc je jasné, že děláme pokrok, i když není tak rapidní, tak bychom chtěli, jsem si jistý, že to tak bude pokračovat. A nakonec bych jménem všech v McLarenu rád řekl, jak moc se nám ulevilo, když jsme uslyšeli, že je nás kamarád Kimi v pořádku.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 6.
V kole, kdy mě předjel Vettel, třikrát nebo čtyřikrát překročil limit. Ale zřejmě by mě přijel v příštím kole, protože jsme byli příliš pomalí.

Během seřazovacího kola to byl zmatek. Snažil jsem se najít mé číslo 14, viděl jsem 77 Bottas a 7 Kimiho a nenašel jsem ho. Snažil jsem se zacouvat, ale nemohl jsem zařadit zpátečku.

Předjíždění mě velmi potěšilo. Dvě kola před tím, než vyjel Sebastian, jsme přemýšleli o stažení vozu ze závodu, protože jsme měli problém s baterií. Museli jsme udělat tolil věcí, ale pro sledování to byla dobrá show.

Kimi Räikkönen, nedokončil
Bohužel můj závod skončil předčasně po dobrém startu, bojoval jsem o 11 místo a v zatáčce č.5 jsem musel najet na obrubník, ztratil jsem kontrolu a skončil v bariéře. Je to opravdu škoda, protože pocit jsem měl z vodu dobrý a chtěl udělat maximum pro dobrý výsledek. Jsem opravdu zklamaný, jak to dopadlo. Nyní to chci hodit za sebe a soustředit se na závod v Německu.

Marco Mattiacci, šéf týmu
Nejdůležitější je, že je Kimi v pořádku. Nyní bude odpočívat. Po kvalifikaci jsme věděli, že nás čeká těžký závod, ale mohli jsme počítat se závodní rychlostí, která nám dovolila dostat se na body. Fernando naplnil očekávání, předvedl skvělé předjížděcí manévry a myslím, že bez penalizace by mohl být výš. Demonstroval svoji agresivní povahu a tu musíme ukazovat i po zbytek sezóny.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 8. místo
Náročné odpoledne, ztratil jsem pár míst a potom už jsme neměli rychlost bodovat o více bodů. Trápil jsem se s vyvážením, což mohlo být kvůli větru. Měl jsem pár pěkných soubojů, zvlášť v úvodu, ale kvůli chybějícímu výkonu jsem nemohli víc bojovat. Je dobré zase bodovat, ale kvůli startu ze čtvrtého místa jsem doufal ve víc. Nyní musíme být v mém domácím závodě v Německu silnější.

Sergio Pérez, 11. místo
Nemůžeme zhodnotit, jaká byla naše pravá rychlost kvůli kontaktu s Vergnem na startu, což ovlivnilo závod. Propadli jsme se a bylo těžké to napravit. Trápil jsem se s pneumatikami ze začátku, kdy jsem mohl nějaké pozice získat. Po výměně pneu to bylo lepší, ale dost na to dostat se zpět na body. Je to zklamání, protože pozice po kvalifikaci byla dobrá a cítil jsem, že si body zasloužíme. Musíme se nyní soustředit na další závod, který nám bude vyhovovat více.

Vijay Mally, šéf týmu
Po tak silné kvalifikaci jsme očekávali víc. Včera nám okolnosti hrály do karet, dnes jsme neměli štěstí a Checův závod ovlivnil kontakt s Toro Rosso. Vrátil se vítr a to ovlivnilo Nicův výkon. Pozitivní je, že jsme opět bodovali a Nico přidal další 4 body. Znamená to, že tým a Nico skóroval v každém závodě sezóny. Nejsme ani v polovině a boje jsou velmi vyrovnaný, takže je důležité, že odpovíme silným výsledkem v Německu za pár týdnů.

 

Toro Rosso

Daniil Kvjat, 9.
To byl velmi náročný závod, zvláště v závěru, když jsem doháněl Hülkenberga. Byl jsem rychlejší než on a bylo to opravdu těsné, ale bohužel jsem nebyl schopen ho předjet. Celkově jsem spokojen s tímto závodním víkendem a opravdu se jsem si to užil na trati. Po několika náročných závodech je skvělé vidět, jak se tvrdá práce vyplácí a oba vozy jsme dostali na body.

Jean-Eric Vergne, 10.
Byl to dobrý závod pro celý tým, máme dva vozy na bodech. Jsem spokojen s mým závodem. Po červených vlajkách jsem startoval zezadu a předjížděl jsem vozy přede mnou, to byla zábava. Myslím si, že dneska jsem našel svou agresivnost, kterou jsem věděl, že mám. To mě hodně nakoplo. Nemohu se dočkat, až opět usednu do závodního vozu.

Franz Tost, šéf týmu:
S dnešním závodem můžeme být spokojeni, oba vozy dojely na bodech. Musím říci, že oba piloti odvedli dobrou práci při bránění pozic a předjížděli ostatní. Plánovali jsme odlišnou strategii. Daniil jel na dvě zastávky a Jen na jednu a to se vyplatilo. Dojeli na devátém respektive desátém místě. Tým ukázal solidní výkonost a zdá se, že jdeme správným směrem. Nyní se těšíme na německou Grand Prix, kde doufáme, že uděláme další krok kupředu. 

 

Lotus

Romain Grosjean, 12.
Já jsem měl těžký start. Měl jsem problém s přepínači, tudíž jsem byl omezen výkonem, ale přesto jsem měl dobré první kolo. Vyhnul jsem se nehodě s Kimim, ale můj vizor byl zničen od úlomků. Po restartu to bylo dobré a vůz se choval přívětivě. V závěru závodu, na středních pneumatikách, byla naše rychlost lepší. Dostali jsme se na dostřel bodům, ale startovali jsme z příliš zadních pozic. 

Pastor Maldonado, 17.
Můj první start byl dobrý, ale po restartu jsem se trápil s výkonem, proto jsem nemohl bojovat s vozy okolo mě. Snažil jsem se nejlépe, jak jsem mohl, ale udělat pokrok bylo náročné. Byl tam kontakt od Estebana Gutierreze, výsledek prý byl spektakulární, ale v autě to bylo příliš rychlé a udržel jsem se v závodě. Nejsme si jisti, zda to přispělo k mému odstoupení. Zadní křídlo se pohybovalo více než normálně, tudíž nevím, zda na něm bylo nějaké poškození. Nyní se těším na testování v úterý.

Federico Gastaldi, šéf týmu:
Opět jsme ukázali dobrou týmovou práci. Bohužel jsme nebyli schopni využít výhody, abychom byli konkurenceshopnější v těžkých včerejších podmínkách. Byl to zajímavý závod a díky bohu nikdo nebyl postižen nehodou na startu. Celkově naše výkonnost nebyla taková, jakou jsme očekávali, ale piloti dělali maximum. Nicméně bylo příjemné sledovat tolik fanoušků z naší továrny v Enstonu a děkuji jim za jejich tvrdou práci.

 

SAUBER

Adrian Sutil, 13. místo
Nebyl to pro mě dobrý závod. Trvalo pár kol než jsem předjel Julese, ale potom jsem se konstantně zlepšoval. Rozhodli jsme se pro strategii jedné zastávky. Potom jsem nedokázal dostat maximum z trvdé sady a nebyl dost rychlý. Bohužel jsem nemohl atakovat a většinu času se bránil.

Esteban Gutiérrez, nedokončil
Měl jsem dobrý start. Po restartu jsem bojoval s Pastorem a když jsem se ho snažil předjet v zatáčce 16, zabrzdil a nenechal mi dost místa. Byl jsem už vedle a nedokázal kolizi zabránit. Je mi líto týmu, protože takhle neměl závod skončit. Musíme se nyní dívat kupředu.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Tým pracoval dobře a v kvalifikaci během těžkých podmínek vše zvládl. Nebyli jsme však schopni ukázat plný potenicál. V závodě bylo jasné, co je naším problémem. Tvrdá sada nefungovala. Budeme se nyní v testech snažit zlepšit konkurenceschopnost C33.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 14. místo
Z desátého místa po restartu jsem si první stint užil. Věděl jsem, že za sebou rychlejší auta neudržím, ale bylo dobré otestovat naši ryclost, protože když byly za mnou, byla to zábava. Potom už jsem se jen snažil na to tlačit abych se jim udržel na dosah. Viděli jsem, že potřebujeme jen pár desetin, abychom udrželi rychlost se Saubery a Lotusy, takže na tom musíme zapracovat.

Max Chilton, 16. místo
Všechno to začalo Raikkonenovým incidentem. Mám štěstí, že jsem tady. Viděl jsem kus slitiny letět přes dráhu a zničilo mi to levý přední brzdový kanálek. Zajel jsem do boxů, ale nevěděl jsem o pravidle, že do nich při červené vlajce nesmím.

John Booth, šéf týmu
V prvním kole se toho dělo opravu hodně. Max měl v určitém směru štěstí. Musel do boxů pro nové křídlo a kontrolu zavěšení. Potom se objevila červená vlajka, ale kvůli problému s rádiem jsme to Maxovi nemohli říci. Následkem byla penalizace. Max tedy odvedl skvělou práci, že zůstal soustředěný a stahoval ostatní auta. Jeho rychlost byla dobrá, i přes zklamání z výsledku je s výkonem auta spokojen.

Jules měl dobrý úvodní stint, bojovat tvrdě s vozy za ním, některé rychlejší, ale on byl silný a udržel je za sebou. Ve chvíli, kdy jej předjeli, protože Caterham byl tak za námi, bylo to spíš o zmenšování ztráty na Sauber a Lotus. Bohužel jsme nebyli dost rychlí, takže nyní zaměřujeme pozornost na testování. Jeden den pro Pirelli, ale doufám,e že jeden den zaměřený na práci s nastavením nám přinese extra výkon do Německa.

 

CATERHAM

Kamuj Kobajaši, 15. místo
Start byl ok a dostal se před pár aut, ale potom jsem viděl Ferrari a musel vyjet mimo trať, abych se mu vyhl. Zvládl jsem to víceméně bez potíží. Trošku se poškodil nos, ale nic jiného, po restartu to bylo ok. Pro mě bylo hlavní, že je Kimi ok. Byla to vážná nehoda a já měl štěstí, že jsem se vyhnul, doufám, že je ok. Co jsem slyšel, není to nijak špatné, tak snad je to pravda.

Začalo se pod safety carem a byl jsem za svým týmovým kolegou a když odstoupil, zatlačil jsem na to. Auto bylo jiné než když jsem odstartoval - aero balanc se změnilo a ztratil jsem přítlak, ale snažil jsem se.

Začal jsem na střední sadě, vydržely až do boxů v 18 kole a potom jsem přezul na tvrdou směs. Bylo to ok, skupinka přede mnou měla velký náskok, za mnou byl Chilton, ale dost daleko, takže to bylo jen o tom dojet do cíle.

Marcus Ericsson, nedokončil
Měl jsem skvělý start, nejlepší v roce a předjel jsem auta v první zatáčce, takže když se objevila červená vlajka, byl jsem 16. O pět míst vepředu oproti startu. Moje auto bylo, potom jsem ale v zatáčce č.6 narazil na obrubník a poškodil zavěšení a to byl konec závodu. Je to škoda, protože ač kvalifikace nešla podle plánu, víkend byl ok a chtěl jsem dobrý výsledek. 

Cedrik Staudohar, šéf podpory Renaultu
Bylo to těžké a neměli jsme problém s motorem. Jeli jsme na maximum. Nyní se těšíme na testování, kam přivezeme pár zajímavých novinek a které bychom mohli využít v dalším závodě.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy