Jezdcům se pevné restarty po výjezdu safety caru nelíbí

Hülkenberg, Nico | foto: Sahara Force India

Sergio Pérez a Nico Hülkenberg současně přiznávají, že F1 musí být atraktivnější a budou se muset přizpůsobit.

Nové pravidlo o pevných restartech po výjezdech bezpečnostního vozu, které má platit od příští sezony, si získalo největší „popularitu“. K pravidlu se vyjádřili také jezdci týmu Force India Sergio Pérez a Nico Hülkenberg.

Sergio Pérez: „Jezdcům se pravidlo nelíbí, ale nemáme na výběr, musíme se s tím smířit a věřit, že změny pomůžou zvýšit počet diváků. Když jedete závod se strategií jedné zastávky, tak blízko ke konci Vám bude na restartu těžko, protože Vaše ojeté pneumatiky můžou být diametrálně jiné než ty, co mají soupeři. F1 nicméně potřebuje pravidla, s kterými budou závody zajímavější.“

Nico Hülkenberg: „Domnívám se, že fanouškům se budou pevné restarty líbit, ale týmům a jezdcům dost zkomplikují život. Představte si to – bojujete o co nejlepší pozici v závodě, máte šanci na dobrý výsledek a před koncem se na okruhu objeví bezpečnostní vůz.

Už teď přicházíte o velký náskok před soupeřem za Vámi, od budoucí sezony budete startovat nanovo, přičemž se při restartu může stát cokoliv. V každém případě nám nezbude nic jiného, než přizpůsobit se novým pravidlům.“


Pevný restart po výjezdu safety caru podle pilotů není dobrým nápadem (foto: Daimler AG)

Daniel Ricciardo před závodem prohlásil, že se tento nápad nelíbí jemu ani žádnému ze zbývajících závodních jezdců. FIA při schvalování nového pravidla na jejich zpětnou vazbu nedala.

Na otázku zda měli šanci se k tomu vyjádřit, pilot Red Bullu odpovídá: "Měli, všichni jsme s tím v podstatě nesouhlasili, pokud je mi známe. Nechám hovořit zkušenější jezdce. Řekl jsem, že to podle mě není ta nejlepší věc. Uvidíme, co na to budou ještě ostatní říkat."

Změna podle něj nebude bezpečná ani férová: "Když vedete o 20 sekund a vyjede safety car, přijdete o tu výhodu, v sázce je pak to, co vypadalo jako snadné vítězství. Pro lídra, který si usilovně vyjel takový náskok, to je velkou nevýhodou.

Když ho ale postavíte na start, může se při něm stát cokoliv - nejen nehoda, můžete také špatně odstartovat a z prvního místa se před první zatáčkou propadnout na čtvrté. Pro lídra to vypadá krutě," dodává Ricciardo.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy