Neznámý pisatel ohlásil, že Red Bull těsně před prvním závodem provedl ilegální test. Svůj dopis adresoval FIA, Ferrari, Mercedesu a Sauberu.
Red Bull podle něj šest dní testoval pohonnou jednotku na pohyblivé podlaze (běžícím páse) u rakouského konstruktéra motorů AVL v Grazu, proto po katastrofálních předsezónních testech předvedl v prvním závodě zázračné zlepšení - Daniel Ricciardo v něm původně dojel druhý (poté byl diskvalifikován kvůli nepovolenému přechodu na vlastní metodiku měření průtoku paliva). Dopisy byly odeslány ze Švýcarska.
Spekulace staví i na tom, že v daném období do Rakouska zavítal také testovací jezdec Red Bullu Antonio Felix da Costa, jenž to prozradil na Twitteru.
Podle německých médií však na pohyblivé podlaze šlo o šasi Toro Rosso bez předních a zadních křídel a nebyl zapnutý ventilátor - nejednalo se tedy o aerodynamický test. Vzrušení je tedy zřejmě být zbytečné, protože šlo v podstatě o testování na stolici, které je zcela v souladu s přílohou č. 8 sportovních pravidel FIA.
V ní je v článku 1.2 a) umožněno testování v aerodynamickém tunelu, které je zaměřeno na vývoj dílů souvisejících s chlazením, či provozování motoru ohraničeného sáním až po koncovku výfuku, pokud během testu nedochází k přímému či nepřímému měření aerodynamický sil.
Red Bull obvinění zatím nekomentuje (foto: Red Bull Racing)
Zástupci Red Bullu, Toro Rosso i Renaultu zatím obvinění nechtějí komentovat.