Mercedes bude po Bottasově závadě v Monaku upravovat své pohonné jednotky

Motory | foto: Mercedes AMG F1 Team

Také Mercedes není bezchybný. V Monaku odstavil Valterri Bottas svůj kouřící Williams vedle svodidel. Také Kevin Magnussen ztratil čtyři místa díky poklesu výkonu pohonné jednotky. Mercedes na tyto problémy zareaguje u všech nových ještě nezapečetěných motorů.

Při pohledu na stavy použitých jednotek napříč polem (více v tomto článku) je jasně vidět, že monoposty poháněné Mercedesem jsou v rámci plánu. Všichni jezdci s motory Mercedes byli před Monakem na číslovce 2. Konkurence používající Ferrari nebo Renault je u různých částí občas na stupni 3, někteří dokonce na stupni 4. 

Po Monaku však již ani štít Mercedesu není čistý. Kevina Magnussena na McLarenu zbrzdil v závěru VC problém s pohonnou jednotkou. U nováčka však byl problém pouze dočasný. I tak ale Dán přišel ve výsledku o 4 pozice, protože elektoromotor dával malý výkon. Na vině byl vadný senzor. Magnussenovi se podařilo problém ale ještě z auta pomocí přenastavení motorových programů odstranit.

Vážnějšího rázu byly problémy, které obraly Valtteriho Bottase o osmé místo. Problém s ložiskem v MGU-K vyřadil z provozu i spalovací motor. Bottas tedy bude muset nasadit v Kanadě již třetí motor i MGU-K. Ke konci sezony by situace u Fina mohla být těsná, MGU-K mu bude muset vydržet minimálně 3 600 kilometrů.


Mercedes sice může být na poli pohonných jednotek momentálně na čele, avšak rozhodně nespí
(zdroj: Mercedes AMG F1 Team)

Mercedes v reakci na tento problém zkontroloval všechny motory, které jsou momentálně v oběhu a jsou již zaplombované, aby tak předešel případným problémům. U všech nových motorů, které se do oběhu teprve dostanou, podnikne protikroky. FIA dovoluje zásahy do motorů ze strany výrobců, pokud vedou ke zvýšení spolehlivosti.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy