Massa v boxech přezut za 2,5 sekundy, Grosjean s nejdelším stintem - 54 kol

Massa, Felipe | foto: Williams F1 Team

MONAKO - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Který tým pracoval během Velké ceny Monaka v boxech nejrychleji a jaké strategie naordinoval svým pilotům?

Nejrychlejší přezutí jsme viděli u Massy, který jako jediný nevyužil výjezdu safety caru k návštěvě svých mechaniků - trvalo 2,5 sekundy.

Pod 3 sekundy se v Monaku dostali již jen oba jezdci Mercedesu při dvojité zastávce ve 26. kole. Hamilton po přezutí a položení vozu na dráhu kousek popojel, ale pak musel dávat přednost kolem projíždějícímu Ferrari, proto pak v boxové uličce strávil skoro o 3 sekundy více. Samotná výměna pneumatik však byla stejně rychlá jako u jeho týmového kolegy.

Do Velké ceny Monaka vypsané na 78 kol startovala většina na super-měkké směsi, měkkou na začátku využili Bianchi, Ericsson, Hülkenberg, Chilton, Maldonado a Sutil.

Devět z 14 jezdců vsadilo na jednozastávkovou strategii, dvakrát se v boxech ukázali Ericsson, Grosjean a Kobajaši, třikrát Chilton a Räikkönen.

Massa se díky své inovativní strategie, kdy na super-měkké směsi vydržel až do 45 kola, posunul z 16 místa na roštu až na konečné sedmé. Hülkenberg využil startu na tvrdší směsi a v závodě si pomohl o šest příček.

Nejdelší stint předvedl Grosjean s Lotusem, který včera nemohl pneumatiky dostat do provozního rámce. Dnes na jedné sadě super-měkkých pneumatik zvládl 54 kol za sebou (69 % závodu). Na měkké sadě ujeli 52 kol (67 %) Alonso, Button, Hamilton, Ricciardo i Rosberg.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy