Prohlášení týmů po kvalifikaci: Podle Hamiltona si Nico vlastní chybou pomohl

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

Lewis Hamilton byl v kvalifikaci na Grand Prix Monaka poražen svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem a žádnou radost z toho nemá.

MERCEDES

Nico Rosberg, 1.
Nebylo to ideální zakončení kvalifikace. Myslel jsem, že je konec - že se dráha zlepší a někdo můj čas překoná. Mám radost z toho, že to vyšlo. Pole position doma je fantastické - lepší to už být nemůže. Lewisovi se samozřejmě omlouvám. Nevím, kde se nacházel. Samozřejmě to nebylo skvělé.

Lewis Hamilton, 2.
Zdá se že vlastní chyba Nicovi pomohla, je to ironické. Jestli to udělal úmyslně, to nekomentuji. Bylo to OK, byl jsem o 2,5 desetiny rychlejší do té chvíle, bylo to OK. Zítra to bude zajímavý závod. Počasí je hezké, mám tady rodinu, bude to zajímavé podívaná.

Toto Wolff, sportovní výkonný ředitel
Podle mě se nejednalo o parkování. To v moderní formuli 1 neexistuje. Jsou to jen konspirační teorie. Vím, že novináři potřebují kontroverzní příběh, ale tohle jsou kecy. Probrzdil. V Monaku se to může stát. Na 120 000 procent to byla jezdecká chyba. Formule 1 není nudná, postarali jsme se o napětí a kontroverzi. S jezdci nemáme problém. Lewis byl absolutně v pohodě.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Z mého úhlu pohledu je ta situace jasná. Nico se snažil být rychlejší, protože na něj Lewis tlačil. Brzdil pozdě a skoro ztratil kontrolu nad autem. Kdyby se snažil zatočit, byla by z toho nehoda. Určitě se nejednalo o akci ve stylu Schumachera.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 3.
Myslím, že ani jeden z nás tří nevypadá, že je se sebou příliš spokojený. Všichni cítíme, že jsme na stole něco nechali. S vozem jsem po celou kvalifikaci bojoval. V zatáčce č. 8 mi to ujelo a pak už bylo v podstatě po kole.

Sebastian Vettel, 4.
Dnes jsem zklamaný. Zhruba v půlce první části kvalifikace jsme začali mít problémy s ERSem. Sice se to částečně spravilo, ale až do konce kvalifikace jsme neměli maximální výkon. Elektronická podpora jednoduše nedodala takovou podporu, jakou by měla dodat. Vyzkoušeli jsme několik věcí a nakonec jsme zůstali u nastavení, které je ve skutečnosti horší, ale dalo nám aspoň nějaký výkon.

Před začátkem kvalifikace jsem si myslel, že v případě perfektního výkonu budeme moci výrazněji promluvit do pořadí. Nakonec byl Mercedes o něco lepší, než jsme si mysleli. Určitě jsem ale mohl být třetí. Teď jen doufám, že to nebude stejný závod jako před rokem. Věřím, že vyřešíme náš problém a auto bude v pořádku. Naše strategie bude záviset na tom, co předvedou auta před námi.

Christian Horner, šéf týmu
Získat druhou řadu na startu je velmi pozitivní výsledek. Bohužel Sebastian měl problém s ERSem, takže jsme museli jet s omezením a to spolu se žlutými vlajkami znamenalo, že neměl šanci na zlepšení. Daniel na tom byl dobře celý víkend a odvedl opět skvělou práci a dojel třetí. Druhá řada nám dává šanci na souboj s Mercedesy.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 5.místo
Výsledek je odrazem rozložení sil a je víceméně takový, jaký jsme očekávali, ale nemyslím, že to šlo špatně, protože jsme zvládli dojet před soupeři, který zatím byli před námi jako Williams či Force India. A co je důležitější, jsme blíž Red Bullu. Udělali jsme více změn než obvykle, protože nás trápila nedotáčivost a měli jsme problémy při brzdění. Auto se dost zlepšilo.

Oproti očekávání byly problémem pneumatiky a trápili jsme se s jejich zahřátím. Pokud bude zítra sucho, bude to vytrvalostní závod a uvidíme, kdo vydrží na trati nejdéle. Nicméně pokud bude pršet, jak se předpovídá, bude dojetí do cíle dobrým výsledkem samo o sobě, jak jsme viděli z výsledků ve čtvrtek. Je to na limitu, jako jízda smykem na ledu.

Myslím, že to bude v závodě těsnější kvůli naší závodní rychlosti. Pamatuji, že loni Mercedes všechny brzdil a vytvořil se vláček aut. S výhodou, kterou letos mají na to zítra nebudou příliš tlačit. Zatímco pojedou úsporně, my pojedeme na 110% až do konce a to bude znamenat těsnější výsledky. Musíme zůstat soustředění, protože po startu a kol kolem zastávek v boxech bude těžké předjíždět.

Nikdy jsem nepomyslel, že budu o tolik rychlejší než Kimi. Moje kolo bylo dobré, nemyslím Nica, ale celkové kolo, protože Nicova nehoda to nezměnila. Bylo to stále lepší a lepší. V ranním tréninku jsem to vzal s klidem, měl jsem smolný zážitek z roku 2010, kdy jsem zmeškal kvůli nehodě kvalifikaci. V Q1 a Q2 jsem na to šel také lehce a nabíral rychlost a začal na to tlačit a v Q3 jsem byl na maximu. Dvě kola byla dobrá a jsem opravdu velmi, velmi spokojen s vyvážením vozu a mým kolem. Faktem je, že jsme jednu nebo dvě desetiny za Vettelem, což je překvapivé.

Kimi Räikkönen, 6.
Nejsem s kvalifikací spokojen, protože i přes tvrdou práci na nastavení a změnách na autě se můj pocit z něj nezlepšil. Od čtvrtka jsem musel bojovat, abych našel řešení a zmeškaný čas z druhého tréninku nepomohl. Navíc jsme nedokázali správně pracovat s pneumatikami a za takové situace není lehké dát dohromady dobré kolo, zvlášť na trati, kde nedostanete druhou šanci. Šesté místo není ideální, ale není to ani katastrofa a zítra uděláme, co to půjde, abychom z toho dostali co nejvíc.

Pat Fry, šéf vývoje šasi
Najít místo k rychlému kolu bez provozu je zde vždy klíčové. Pneumatikám zde trvá o pár kol déle dostat se na optimální výkonnost a to zkomplikovalo celý procest, ale naštěstí jsme neměli žádné větší potíže s autem. Ztráta na Red Bull a Mercedes se zmenšila, ale výsledek se od minulého závodu nezměnil.

V každém případě, Fernando a Kimi dostali z F14 T maximum a pokračují ve zlepšování. Bude to zítra náročný závod pro celý tým a stát se může cokoliv. Šance na déšť je sice menší, ale i tak chceme být připravení na každý scénář, abychom poskytli našim pilotům šanci na zisk co nejvíce možných bodů.


Nejrychlejší trojice monacké kvalifikace (foto: Daimler AG)

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 7.
Jsem celkem spokojený se 7. místem. Mysleli jsme si, že se budeme trápit podobně jako v Barceloně. V týmu je dobrá nálada.

Daniil Kvjat, 9.
Myslím, že kvalifikace je tady hodně důležitá. Q1 se mi povedla, v Q3 jsem měl smůlu. Musel jsem kvůli žlutým vlajkám ubrat, protože nikdy nevíte, co se před vámi děje. Nejsem spokojený. O incidentu s Maldonadem vůbec nic nevím. Zítra se to budeme snažit využít, dojet co nejlépe a získat co nejvíce bodů.

James Key:
Podle mého názoru můžeme být rádi, že máme oba vozy v Q3. V takový výsledek jsme doufali už po čtvrtečních trénincích. Během tohoto víkendu zkoušíme na autě mnoho nových věcí, vyzkoušeli jsme i nějaké mechanické změny, které autu podle všeho prospěli. Jedná se o první pozitivní krok našeho vývojového plánu pro další závody.

Dnes byly teploty odlišné od předchozích dnů a jen těžko se dalo předpokládat, jak se auto bude chovat. Tým i jezdci ale odvedli kus dobré práce. Oba odjezdili fantastické kola a já jim k tomu chci pogratulovat. Hlavně Daniilovi, protože ten je v Monaku poprvé. Důležitý bude až zítřek, ale dobrá kvalifikace je na tomto okruhu základ. 

 

MCLAREN

Jenson Button, 12.
Neměl jsem problémy s brzděním, jen jsme zkrátka neměli rychlost, nemám se na co vymlluvat. Bude to těžký závod, uvidíme, co zítra. Nikdo neví, co se stane v závodě. Problém je, že pneumatiky v tomto závodě hodně vydrží, takže se pojede ve vláčku. Možná někteří předvedou něco zajímavého a užijeme si zábavy.

Kevin Magnussen, 8.
S osmým místem sice nejsem příliš spokojený, ale v podstatě jsme z auta dostali maximum; možná jsme mohli získat sedmé místo. Je to městkrý okruh, asfalt je hrbolatý, zdi a bariéry jsou blízko. Děláme chyby, neustále máme pocit, že jsme mohli jet blíž u bariér. Auto se chovalo dobře, o to horší je vidět časy. Měl jsem pocit, že jsme výše. Zítra potřebujeme dobrý start a dobré první kolo. Pokud se vyhneme problémům, mohli bychom získat solidní body.

Eric Boullier, závodní ředitel
Jedno auto v nejlepší osmičce je výsledkem, který jsme dnes očekávali. Kevin odvedl skvělou práci. Celý víkend předvádí velmi jisté výkony a nedělá žadné chyby.

Jenson měl v druhé části smůlu - celý víkend má problémy s vyvážením, kterých se nedokáže zbavit. V závěrečném kole měl smůlu. Když měl pneumatiky v ideální kondici, nedokázal zajet dobré kolo a postup ho těsně minul.

Nyní se soustředíme na zítřek, chceme maximalizovat naše šance na zisk bodů s oběma vozy. Tento typ okruhu nás dokáže vždy překvapit. Budeme se snažit, abychom s oběma jezdci měli čistý závod. Kevina chceme etablovat v desítce a Jensonovi chceme dopomoct k zisku bodů.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 11.
Postup do třetí části kvalifikace byl dnes blízko - chyběla mi desetinka, možná ještě méně. Přesto se ale necítím moc zklamaný, protože jsem byl se svým kolem ve druhé části kvalifikace celkem spokojený. Jedenácté místo dobrá výchozí pozice pro získání nějakých bodů. Uvidíme, co se stane. Jelikož Pirelli předvedlo velmi konzervativní volbu pneumatik, pravděpodobně to budou velmi fádní závody s jednou zastávkou v boxech. Předjíždění je tu těžké. Nejdůležitější bude dobrý start.

Sergio Pérez, 10.
Pozice v nejlepší desítce je sice fajn, ale stejně jsem zklamaný, že jsem se nedostal výše. Moje rychlé kolo v Q3 bylo celkem náročné, v Nouvelle jsem dokonce zablokoval kola. Určitě jsem měl na lepší výsledek. Velkou výzvou bylo přimět pneumatiky perfektně pracovat. Myslím, že v této oblasti jsme měli rezervy.  Musíme najít způsob, jak zítra získat co nejlepší pozice. Protože příležitostí k předjíždění nebude mnohu, měli bychom zvolit agresivní strategii. Doufám,že to budou zajímavé závody.

Vijay Mallya, šéf týmu
Kvalifikace je v Monaku klíčová a vzhledem k okolnostem není start z desátého a jedenáctého místa vůbec špatný. Sergio předvedl dobrý výkon a dostal se do Q3. Nicovi se totéž bohužel nepodařilo, ale aspoň má pro zítřek dodatečnou sedu čerstvých pneumatik. Obě pozice znamenají, že naši jezdci mají velkou šanci získat body. Běhm víkendu jsme ukázali podobnou rychlost jako týmy kolem nás, takže pro zisk pozicí bude důležitá správná strategie.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 13.
Prý tým to není optimální výsledek. Problémem bylo, že jsme nedokázali zahřát pneumatiky. Auto bylo ok, ale neměl jsem přilnavost, jakou bych chtěl. Máme před sebou práci a musíme to do zítra napravit. Jsem však optimista a věřím v body, protože chybí jen pár míst a v Monaku se může stát cokoliv.

Felipe Massa, 16.
Udělal jsem maximum, ale nakonec do mě narazil Ericsson a to mi zničilo kvalifikaci. Doufal jsem v dobrou pozici a auto bylo ok. Byl by to boj dostat se do první desítky, obtížné, ale ne nemožné. Jsem zklamný, zítra to bude náročné, ale s tímto autem jsou body možné.

Rob Smedley, šéf výkonnosti vozu
Nebyl to lehký den, jak ukazují naše výsledky. Kvalifikace je zde velmi důležitá, ale máme před sebou 78 kol, máme čas to napravit a můžeme ještě získat body. Střed pole byl velmi těsný a bohužel kvůli specifikaci okruhu jsme byli na jeho konci a ne na začátku jako obvykle.

Chybělo pár desetin, abychom byli tam, kde bychom měli být. Musíme to zanalyzovat a ujistit se, že zítra budeme věcem více rozumět. Felipe měl smůli s incidentem s Ericssonem, je to škoda, protože to do té doby vypadalo dobře a Valtteriho vůz neměl takovou rychlost. Máme před sebou práci, abychom se dostali na body, ale je to určitě možné.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 14.
Bohužel jsme nebyli dostatečně rychlí. Doufali jsme v teplejší podmínky, to by nám možná pomohlo, ale nestalo se tak. Byla to náročná kvalifikace, ačkoliv vyvážení bylo OK. Trápil jsem se však v pomalých zatáčkách, přestože jsme se na toto zaměřovali. Musíme i nadále pracovat, protože vůz E22 je mnohem lepší v rychlých pasážích. Je těžké předpovídat, co se v závodě stane, ale já jako vždy budu bojovat až do konce.

Pastor Maldonado, 15.
Po pozitivním testu v Barceloně jsme doufali v lepší výsledek. Nicméně toto je trať, která nám o tomto víkendu nesedí. Trápili jsme se s teplotou pneumatik, protože zvolené gumy jsou pro Monako příliš tvrdé. Také jsem se trápil v provozu, což nepomohlo teplotám pneumatik a nešlo zajet rychlé kolo. Závod bude dlouhý, proto se budu snažit, abych měl čistá úvodní kola, využít dobrou strategii a pokusím se odvést to nejlepší.

Alan Permane, ředitel traťových činností
Zklamání, prostě jsme neměli rychlost v pomalých zatáčkách. Bohužel je hodně pomalých zatáček, což znamená, že se trápíme více než naši soupeři. Výsledkem je čtrnácté a patnácté místo. Neděle bude dlouhá a budeme mít šanci, abychom se posunuli nahoru.

Čelíme velké výzvě. Monako je nejnáročnější okruh sezony, co se týče předjíždění a pneumatiky jsou pravděpodobně příliš tvrdé, proto se budeme snažit o alternativní strategii. I safety car nám může pomoci. Musíme všechno přes zimu zvážit, abychom předvedli maximum.

 

SAUBER

Esteban Gutiérrez, 17.
Pro tým to nebyla pozitivní kvalifikace, takže nemůžeme být spokojeni s dnešním výsledkem. Jsme na hraně postupu do druhé části kvalikace, takže každý incident na trati se výrazně projeví v našem výsledku. Dnes bylo problémem zajet čisté kolo.

Zahřátí pneumatik na ideální teplotu trvalo několik kol, což není ideální situace. Musíme zanalyzovat data a zjistit, co se vlastně stalo. Pokud jde o závod, všichní víme, jak těžké je v Monaku předjíždění. Nicméně, dobrý start nás může dostat blíže k čelu startovního pole. Během závodu musíme využít každou příležitost, kterou dostaneme.

Adrian Sutil, 18.
Tahle kvalifikace byla zklamáním. První kolo bylo docela dobré, na konci první části kvalifikace jsme ale měli smůlu na žluté vlajky. Je to smůla, ale v Monaku se tohle může stát každému. Nebyli jsme schopni využít náš poteciál. Nyní se díváme kupředu. Závod je dlouhý a stát se může všechno. Na závod se těším a doufám, že z auta dostanu maximum.

Moniša Kaltenbornová, šéfová týmu
Kvalifikace nás zklamala. Ani jeden z našich jezdců nebyl zcela spokojen s nastavením vozu. Připočteme-li k tomu další faktory, jako byly žluté vlajky na konci první části kvalifikace, máme tu tento výsledek. Nemůže být pochyb o tom, že to pro nás bude těžký závod. Musíme se soustředit na práci a snažit se z této situace vyjít co nejlépe.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 19.
Bylo to velmi těsné s postupem do Q2, ale myslím si, že to bylo možné. Moje první jízda byla OK, ale ta druhá byla ovlivněna žlutými vlajkami a provozem, ztratil jsem tam půl sekundy, nebyla šance na zlepšení. Musíme se podívat na pozitiva, jsme šest desetin za Sauberem. Po celý víkend je to s nimi těsné, nyní musíme pracovat na tom, aby tomu tak bylo i v závodě. Myslím si, že zítra to bude zajímavý boj. 

Max Chilton, 20.
V porovnání s prvním tréninkem jsem u auta zaregistroval výrazné zlepšení. S průběhem kvalifikace jsem spokojený. Pokud vezmeme v úvahu všechny faktory, máme pro zítřek dobré auto a k závodu můžeme přistupovat optimisticky. Dnes jsme viděli několik incidentů, které nám připomněli, jaké může být Monako. Existuje šance na výjezd safety - caru. Mohou se nám naskytnout nejrůznější příležitosti, proto bude důležité, abychom je proměnili ve svojí výhodu.

John Booth, šéf týmu
Do třetího tréninku jsme nastoupili s odlišnou strategií, protože jsme ve čtvrtek toho moc neodjeli kvůli počasí. Dokončili jsme s oběma vozy dlouhé jízdy. Jules byl spokojen s vozem. Max nebyl tak šťastný a vůz se nechoval, jak byl zvyklý. Na konci třetího tréninku byl docela spokojený, protože ztráta na střed pole nebyla velká.

V kvalifikaci jsme u Maxe upravili nastavení, vůz se znatelně zlepšil. Jules nemohl kvůli žlutým vlajkám v druhém pokusu zajet dobré kolo, ale takové je Monako. Celkově je to zklamání, protože jsme nevyužili našeho potenciálu v této nejdůležitější kvalifikaci sezony. Zítra to bude dlouhý a náročný závod, nicméně doufám, že budeme moci bojovat s vozy před námi.


CATERHAM

Kamui Kobajaši, 21.
Ve druhém tréninku jsme odjeli jenom pár kol, s tím jsme šli do třetího tréninku, měli jsme odjeto 6 kol na měkkých pneumatikách. Vůz byl nedotáčivý o něco více než včera a stále máme problém s teplotou pneumatik, ale je to lepší než v prvním tréninku. Oproti běžnému třetímu tréninku jsme jeli na super měkkých pneumatikách, protože jsme toho moc dosud neodjeli.

V Q1 jsme dojeli dvě jízdy na super měkkých pneumatikách. První kolo bylo OK, ale potřeboval jsem trochu přidat na předním křídle. Když jsem opět vyjel, výkonnost se nezlepšila a dojel jsem 21. Je fér říci, že to je dosud velmi náročný víkend, ale zítra se počítá, ale předpověď je všelijaká, může se stát cokoliv. Soustředím se na svou práci, ačkoliv je to pro nás náročné.

Marcus Ericsson, 22.
Po většinu třetího tréninku jsem se trápil s trakcí a velmi nízkou úrovní přilnavosti obou směsí pneumatik. Odjeli jsme tři jízda, jednu na měkké sadě a dvě na super měkké s rozdílnou úrovní benzínu, abychom věděli, jak se vůz bude chovat v kvalifikaci.

V Q1 jsem měl ten samý problém s trakcí, přestože od třetího tréninku se teploty zvýšily – neměl jsem dostatečnou přilnavost a v posledním sektoru mě zpomalilo pár aut. Nemohl jsem zajet čisté kolo. Při mém posledním pokusu jsem byl za Massou při nájezdu do páté zatáčky a on jel mimo ideální stopu, musel jsem využít šanci při brzdném bodu. Zablokoval jsem kola a naboural, byla to moje chyba. Bohužel jsem ho vzal s sebou.

Cedrik Staudohar, vedoucí podpory Renaultu
Opět jsme se plně snažili v rámci pohonné jednotky, z ICE jsme dostali maximum, stejně tak z MGU-K a neměli jsme žádné problémy. Jsme připraveni na zítřejší boj. Bude to strategická bitva.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy