Renault oznámil, že v dějišti Velké ceny Španělska mají nové verze svých pohonných jednotek s vylepšeným mapováním a ovladatelností, díky čemuž také dosahují vyššího výkonu. Je motor opravdu lepší než v předchozích závodech?
"Když se tento týden podíváme na maximální rychlosti, tak se zdá, že jsme [Mercedesu] blíže než v několika předchozích závodech. Samozřejmě, že rovinka tady není tak dlouhá jako v Šanghaji, ale přesto si myslím, že jsme v této oblasti náskok stáhli," odpovídá Ricciardo, který včera na Mercedes ztrácel kolem sekundy a vyjel si třetí místo hned za Hamiltonem a Rosbergem.
Jak jste mohli vidět v analýze sektorů (zde), tak na rovinkách již neztrácel kolem 20 km/h, ale pouze 13,5 km/h, přestože má Red Bull vůz nastavený pro vyšší aerodynamický přítlak, a proto také generuje větší odpor.
Maximální rychlosti dosahované na pomezí sektorů a na tzv. "speed trapu" během včerejší kvalifikace
Zlepšení Renaultu potvrdila dceřiná stáj Toro Rosso, která byla na rovinkách vůbec nejrychlejší, dokonce o více než 3 km/h rychlejší než Mercedes. Stáj z Faenzy však volí v nastavení aerodynamiky opačný přístup než Red Bull, tj. nízký odpor pro vyšší maximální rychlosti.
Ricciardo proto francouzské dodavatele pohonných jednotek chválí: "Myslím, že odvedli dobrou práci, Renault nám neustále pomáhá. Víme, že ještě něco musíme stáhnout, ale abych vám odpověděl: Ano, dosáhli jsme určitého pokroku."
Rychlost během dlouhých jízd byla u Australana v pátek velmi dobré, k potrápení Mercedesu by potřeboval odstartovat lépe než oni, jak přiznává: "Plánem je vždy dobře odstartovat. Pokusíme se odvést to nejlepší, abychom zítra s Lewisem a Nicem mohli něco udělat. Podařilo se nám dosáhnout toho, aby pneumatiky dlouho vydržely."
Daniel Ricciardo testuje v Barceloně nové díly (foto: Red Bull Racing)
"Myslím, že pokud budou nějaké potíže se dvěma zastávkami - pokud se závod pojede spíše na tři zastávky, pak bychom mohli stavět dvakrát, ale uvidíme, jak to půjde. Všechno budeme muset vyhodnotit po prvním kole a pak na to přitlačit, ale tady je to těžké.
Tlačíte na to, ale kvůli pneumatikám zároveň jezdíte v konzervativním módu. Jde o jednu z tratí, kde je opotřebení pneumatik hodně velké," dodává Ricciardo.