Pirelli: Proč testy pneumatik s letošními vozy představují obrovský pokrok

Pirelli | foto: Pirelli

Testy pneumatik s aktuální generací monopostů F1 představuje podle sportovního ředitele Pirelli ohromný krok vpřed.

Každý tým musí jeden z osmi dnů testování uprostřed sezóny věnovat výlučně výrobci pneumatik a jeho programu. Při posledním testu v Bahrajnu tak učinil Caterham, Mercedes a Williams, v Barceloně to budou první den Sauber a Toro Rosso, druhý den pak McLaren a Force India.

Podle Hemberyho jim tato možnost přináší klíčový rozdíl ve vývoji pneumatik pro příští sezónu: "Mít možnost po závodě vyzkoušet několik řešení na současných vozech bylo monumentálním pokrokem oproti jízdám s tři roky starými auty."

"Hodně nám to pomohlo při ověřování několika specifických parametrů na aktuálním voze. Před příštím rokem se učíme a mohli jsme lehce nahlédnout na jízdu opět bez ohřívacích deček - o ní musíme napsat FIA technickou zprávu. Také jsme si vyzkoušeli [různé] profily a struktury," pokračuje sportovní ředitel italského dodavatele.

Prozradil, že jedním z cílů je rozšíření stopy pneumatik tak, aby zátěž nebyla soustředěna do příliš úzkého pásma: "Pokud auta budou [příští rok] jezdit tak rychle, jak si myslíme, pak bychom zřejmě rádi několik věcí ohledně stopy změnili, abychom snížili koncentraci v jejím středu."

"Také pracujeme na snížení množství žmolků, protože tyto [současné pneumatiky] jsou naším přechodným řešením," odhaluje další oblast, kterou chce Pirelli vylepšit.


Letošní pneumatiky do deště připravené pro Mercedes - každá v plné rychlosti dokáže odvést až 65 litrů vody za sekundu (foto: Pirelli)

Uvítal by ještě další možnost "mokrého" testu: "Budeme-li potřebovat dále pracovat na pneumatikách do deště, nevíme, jak to udělat, protože při simulaci toho zmůžete jen málo - stále potřebujete vyrazit na mokrý okruh."

"Dosáhli jsme letos s mokrými pneumatikami letos slušného pokroku, pokud bychom mohli ale udělat něco odlišně, zřejmě bychom zašli za týmy a řekli jim, že musíme zorganizovat další podobný test," dodává Hembery pro Autosport.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy