Systém HANS by měl svojí konstrukcí zaručit významnou redukci možných úrazů hlavy a především krční páteře při těžkých nehodách ve vysoké rychlosti. Systém je využíván v USA, kde se těší velké oblíbenosti. Naopak ve Formuli 1 je postoj k němu prozatím velmi rozpolcený. Kromě Jacquese Villeneuva, který ho od samého začátku odmítá se k jeho kritice přidali i piloti týmu Sauber Nick Heidfeld a Heinz Harald Frentzen.
Dle Petera Saubera si oba piloti stěžují na nepohodlnost systému a na to, že omezuje výhled z vozu. Největším otazníkem je pak to, jak se bude systém chovat při skutečné nehodě, která se nedá předem testy předpovědět. Sauber proto požaduje od FIA absolutní záruku na bezpečnost systému a jeho jednoznačný přínos k ochraně zdraví pilotů.
Peter Sauber žádá po FIA záruku
Šéf stejnojmenné stáje F1 Peter Sauber požaduje po Mezinárodní automobilové federaci (FIA) jednoznačnou záruku bezpečnosti systému pasivní ochrany HANS, který je dle pravidel pro všechny piloty již v letošním roce povinný.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Bývalka Bena Afflecka učinila v otázce Jennifer Lopez zásadní rozhodnutí!
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Polibek, který šokoval: Ana de Armas nachází štěstí po Benovi Affleckovi
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul