Systém HANS by měl svojí konstrukcí zaručit významnou redukci možných úrazů hlavy a především krční páteře při těžkých nehodách ve vysoké rychlosti. Systém je využíván v USA, kde se těší velké oblíbenosti. Naopak ve Formuli 1 je postoj k němu prozatím velmi rozpolcený. Kromě Jacquese Villeneuva, který ho od samého začátku odmítá se k jeho kritice přidali i piloti týmu Sauber Nick Heidfeld a Heinz Harald Frentzen.
Dle Petera Saubera si oba piloti stěžují na nepohodlnost systému a na to, že omezuje výhled z vozu. Největším otazníkem je pak to, jak se bude systém chovat při skutečné nehodě, která se nedá předem testy předpovědět. Sauber proto požaduje od FIA absolutní záruku na bezpečnost systému a jeho jednoznačný přínos k ochraně zdraví pilotů.
Peter Sauber žádá po FIA záruku
Šéf stejnojmenné stáje F1 Peter Sauber požaduje po Mezinárodní automobilové federaci (FIA) jednoznačnou záruku bezpečnosti systému pasivní ochrany HANS, který je dle pravidel pro všechny piloty již v letošním roce povinný.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Ukrajina pod tlakem ruské ofenzivy. Moskva využila čekání na dodávky pomoci ze Západu
-
Neústupná Kateřina Brožová: Chce spravedlnost kvůli smrti Jordyho!
-
Zákaz rozdělávání ohně ve středních Čechách: Ovlivní to pálení čarodějnic
-
Iveta Bartošová (†48) zemřela před deseti lety: PRAVDA o posledním telefonátu!
-
Tajemství Josefa Laufera (†84): Mladší bratr, který chtěl být jako on!
-
Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese
-
"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg
-
Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris