Prohlášení týmů po akcí nabitém závodě v Bahrajnu: Mercedes nadšen z umlčení kritiků

Mercedes | foto: Daimler AG

O akci v Bahrajnu nebyla nouze a byla to bitva týmových kolegů jak se patří. Jak hodnotí své výkony ve třetím závodě sezóny jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Tohle je skvělé, úžasná devítistá velká cena a je skvělé vidět zde během nočního závodu tolik lidí. Jsem tak rád za tým, který tak tvrdě pracoval, aby nás sem dostal. Je to navíc poprvé, kdy jsem na tomto okruhu vyhrál a jsem tak pyšný.

Bylo to vzrušující. Nico jel opravdu dobře a byla to zábava. Udržet ho za sebou bylo náročné, bylo to na hraně po celou dobu, kdy byl na měkčí sadě a byl opravdu rychlý, i když jsem si vytvořil náskok. Byl to zabiják (to, že byl na tvrdé sadě pneumatik pozn.red.), na maximum.

Na konci byl rychlejší. Myslel jsem, že mě předjede. Já nyní musím být v tom dalším závodě lepší než on a zjistit, v čem to dnes bylo, protože já se trošku trápil. Když vyjel safety car, měl jsem náskok 9,5s a říkal jsem si, okey, snad je to dost, ale byl tak rychlý. Udržel jsem ho za sebou a když jsem přejel cílovou čáru, ulovilo se mi.

Skvělý závod a nemohu uvěřit, že jsem ho vyhrál, moje 24 výhra a každá byla speciální, je to požehnání. Máme ale před sebou dlouhou cestu. Je to skvělé i pro fanoušky, F1 takový závod potřebovala. Po opravdu dlouhé době to byl pravý závod a já jsem musel použít své schopnosti z motokárových dní.

Nico Rosberg, 2. místo
Dnes to byl den pro sport a pro Stříbrné šípy a doufám, že takových závodů budeme moci předvést víc a že si to všichni u televize užili. Pochopitelně ale nemám rád být druhý za týmovým kolegou. Od toho tu nejsem, ale dnes to tak dopadlo.

Pozitivní ale je, že to byl opravdový souboj, navíc skvělý souboj. To mě těší. Jsem trošku zklamaný, protože být druhý znamená být poraženým. Je to trpké, protože jsem byl rychlejší. Lewis ale odvedl o trošku lepší práci. V dalším závodu chci být opět v předu já. 

Toto Wolff, výkonný šéf týmu
Bylo to skvělé a takový závod si nepamatuji. Rozhodně to nebylo taxíkaření (naráží na komentáře o úrovní F1 od prezidenta Ferrari Di Montezemola). Bylo to fér, bylo to napínavé a mohlo se to pokazit. Je fajn předvést takový závod po všech těch kritikách. Musíme v tom dál pokračovat.

Viděli jsme dnes úžasný závod a Lewis a Nico jeli s respektem a předvedli skvělou show, ukázali, co v nich je. Kvůli tomu závodíme a je to skvělá reklama pro sport. Jsme nyní v silné pozici v tabulkách šampionátu. Ale přesto nepropadáme iluzi, že to bude zadarmo. Musíme tyto chvíle využít jako inspiraci a dál se zlepšovat, abychom docílili našich cílů.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 3. místo
Je to nějaká chvíle, kdy jsem byl posledně na pódiu. Je to pro mě speciální, děkuji všem v týmu. Opravdu skvělý závod, strategie byla na hraně a zvládli jsme za sebou udržet Red Bull po výjezdu safety caru.

Hodně to pro mě znamená. V McLarenu to byly těžké časy, ztrácel jsem a neměl jsem šanci bojovat o pódium. Když jsem tam přišel, byl to nejrychlejší tým a nerozmýšlel jsem se dvakrát, když přišla nabídka. Doufal jsem v boj o titul a vyhrávání závodů. Bylo to ale těžké a málokdo si uvědomuje, jak moc.

Nebylo pro mě lehké bojovat o pódium a proto je to tak skvělý pocit, že jsem to dnes a tady dokázal. Měli jsme proti vozům za námi nevýhodu, safety car to zkomplikoval. Snažil jsem se však udržet pozici před rychlým Red Bullem a zvládl jsem to.

Nico Hülkenberg, 5. místo
Když váš týmový kolega dojede na pódium, tak nejste šťastní. Upřímně řečeno se Massa bránil poměrně tvrdě a nenechal mi dostatek prostoru. Nakonec platí pravidlo, že jeden jezdec měl druhému nechat místo na šířku vozu, když vedle něj najede kolem.

To podle mého názoru v tomto případě neudělal. Zabil tím můj moment, já si správně nenajel zatáčku a na výjezdu tam byl najednou Checo. Závod jsem jel zezadu a musel jsem hodně bojovat. Nebyl to lehký závod. On [Pérez] měl volnou cestu a čistý vzduch, zatímco já jel neustále za ním ve špinavém vzduchu. To mě stálo výkon a šlo to na gumy.

Pak už to bylo poznat, když jsem se za někým nemohl udržet a Red Bully zezadu mocně tlačily. Red Bully najížděly do zatáček jako hasiči. Tam člověk neměl šanci. Navíc měly ještě měkké gumy a já se musel snažit utěsnit i tu poslední díru, protože jsem tam měl stále dva protivníky.

Vijay Mallya, šéf týmu
Dnes je to nejlepší den historie týmu. Bylo to delší dobu na spadnutí, ale je uspokojující vidět Force Indii zpět na pódiu po tolika těsných promeškaných šancích. Máme skvělou jezdeckou dvojici a Checo i Nico dnes ukázali to nejlepší, když bojovali o pódium. Bez safety caru by naše dvouzastávková strategie byla pohodlnější, protože jsme pak čelili silnému Red Bullu.

Nico odvedl skvělou práci, že je tak dlouho udržel za sebou a vybojoval si páté místo. To uvolnilo místo Checovi, který dojel třetí. Jsem na všechny pyšný a gratuluji. Rok 2014 je novou výzvou a už v Austrálii, Malajsii i zde jsme ukázali, že postupujeme kupředu. Nemohl by být šťastnější.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 4. místo
Byl to úžasný závod. Myslím, že v prvním stintu byl ve stylu: následuj lídra, ale od druhého stintu dál se to přiostřilo a vepředu i vzadu se bojovalo - bylo dobré být toho součástí. Pódium bylo dnes blízko, chyběla půl sekunda a já dělal co se dalo.

Byl to dobrý den, auto se zlepšilo jak závod postupoval a byl jsem spokojen s tím, jak jsem se posunul polem. Byla to zábava závodit se Sebastianem, bylo to těžké, ale férové a nechali jsme si dost místa. Tak to chceme  a od toho druhého to očekáváme a tak jsme si to předem prodiskutovali. Jsme závodníci a baví nás to.

Sebastian Vettel, 6. místo
Myslím, že se toho dalo dnes získat mnohem víc. Ke konci jsem si myslel, že se s měkčími gumami budu moci posunout více dopředu. Ale nebylo tomu tak. Nevím také, ale na rovinkách jsem byl až moc pomalý - a to nejen ve srovnání s Mercedesy, ale také ve srovnání s Danielem. Nevím, proč jsem tolik ztrácel. Snažil jsem se ho držet, ale zvládl to lépe a mohl se pak dostat ještě o něco více dopředu. 

Problémy s DRS byly nakonec jen v prvním úseku. Pak už to fungovalo dobře. Obecně řečeno to bylo těžké předjíždět. Je pro nás strašně těžké někoho předjet, i když jsme rychlejší. To jsme ale věděli už od začátku. I slepý s berlí by viděl, že Mercedes je teď děsivě silný, zvláště na rovinkách. Tam jsou o hodně rychlejší.

Christian Horner, šéf týmu
Dnes to byl velmi zajímavý závod a skvělá zábava. Myslím, že jsem na trati odvedli naše maximum. Naši jezdci na začátku závodu, když jeli odlišné strategie, spolupracovali jako tým a ke konci závodu spolu tvrdě závodili. Daniel jel skvěle a, pokud by byl závod delší, možná by se dostal na pódium.

Bylo pěkné vidět je, jak spolu čistě a spravedlivě závodí. Sebastian na rovinkách hlásil problém, který musíme prozkoumat, protože během celého odpoledne se mu na konci rovinky nikoho nepodařilo předjet. Dnes jsme získali dobré body a nyní máme pár dní na to, abychom zkusili zmenšit mezeru mezi námi a Mercedesem. 

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 7. místo
Start byl fantastický. Všechno jsem udělal správně a měl jsem dobrou přilnavost, takže šlo vše dobře. Měli jsme dobrou pozici a bojovali jsme, ale žel byla degradace pneumatik horší, než jsme očekávali.

Safety car nepomohl naši strategii, myslím si, že bychom jinak nebyli za Red Bully, nýbrž bojovali s Force Indií, je to škoda. Jinak to byl dobrý závod s několika dobrými souboji a dojet s oběma vozy na bodech je opravdu pozitivní. 

Valtteri Bottas, 8. místo
Po špatném startu byla naše strategie narušena. Potýkal jsem se s velkým prokluzováním a ztratil pár pozic, což je frustrující. Měli jsme problémy s pneumatikami, které byly horší, než jsme očekávali, ale pozitivní je, že jsme s oběma vozy skončili na bodech. Vždycky chceme víc, takže budeme i nadále tvrdě pracovat. Těšíme se na další závod. 

Rob Smedley, ředitel výkonnosti vozidla
Jsem velmi šťastný. Víkend jsme zakončili s oběma vozy na bodech a jsou to pěkné body. Pro Valtteriho je trochu frustrující odstartovat třetí a skončit osmý, ale tohle jsou závody a my to musíme přijmout.

Můžeme si odnést několik pozitivních věcí, ale jedna věc na které musíme zapracovat je závodní rychlost. Tým pracoval velmi dobře, od strategie až po zastávky v boxech. Změny z posledních dvanácti měsíců jsou velmi povzbudivé. Musíme udělat ještě hodně práce, ale jsem velmi spokojen s kvalitou lidí, kteří pro nás pracují. 

 


FERRARI

Fernando Alonso, 9. místo
Bylo to dobré. Auto jsme od včera vylepšili, ale pochopitelně nejsme konkurenceschopní jak bychom chtěli. Věděli jsme, že ten okruh nám nesedl, chybí nám rychlost a hodně nás předjížděli. Jsme devátí a desátí a neměli jsme nehodu ani potíže. Je to výsledek, na který jsme dnes měli. Třikrát jsem tu vyhrál. Není to tak, že by najednou zapomněl, jak tu jezdit. Jsme devátí a desátí, protože osm jezdců bylo lepších než my. Musíme to změnit a to už v Číně. Testujeme zde a budu dva dny jezdit a nezastavím se, dokud se situace nezlepší.

Kimi Räikkönen, 10. místo
Nejsme spokojeni, byl to špatný závod a bylo to obtížné. Neměl jsem rychlost na rovinkách a musíme to zlepšit. Vozy s motory Mercedes nás velmi lehce na rovince předjely. Jedna Force India mě dostala při výjezdu ze zatáčky č.8 a bylo to jako by byli z jiné ligy. Překvapilo mě to. Vyjel z boxové uličky a já měl na těch pneumatikách ujeto jen pár kol. Vyjel jsem ze zatáčky ok a on mě vnějškem jen tak předjel, nemohl jsem se bránit. A v další zatáčce měl výbornou trakci, není to jen o koňských silách. 

Stefano Domenicali, šéf týmu
Tenhle závod byl tečkou za víkendem, který byl tak náročný, jak jsme očekávali už před příjezdem. Tento okruh je pro naše auto náročný a jeho charakteristika odhalila slabiny v našich výkonech. Nyní na ten závod musíme zapomenout a dívat se kupředu, protože se mi nelíbí, že naši piloti musí všude tvrdě bojovat a potom nebýt schopni atakovat nebo se bránit na rovinkách. Máme před sebou důležitý test a čekám, že uděláme krok vpřed. Tým musí vytrvat, i když věci nejdou podle plánu. Musíme pracovat a zlepšit se co nejrychleji.

 

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 11. místo
Dnešek bohužel neprobíhal tak, jak bych si přál. Nebyl jsem spokojený s naší rychlostí a bylo frustrující vidět, jak mě ostatní auta předjíždějí. Start byl trochu chaotický a já ztratil pozici. Od té chvíle jsem se snažil co nejvíce tlačit, ale dnes to na zisk bodů nestačilo. Nyní budeme muset pečlivě zanalyzovat, co se dnes stalo, a doufejme, že se na další závod v Číně vrátíme silnější. 

Jean-Eric Vergne, nedokončil
V zatáčce číslo osm byl trochu zmatek, kolem mě byla spousta aut, ale zatímco ostatní měli špatný výjezd, já jsem měl na vnějšku dobrý. Když jsem se objevil vedle Lotusu, tlačil jsem co to šlo, ale on si uvědomil, že se ho chystám předjet a jednoduše mě zavřel.

To je důvod, proč se naše kola dotkla a moje auto se dostalo mimo kontrolu. Zadní křídlo i podlaha byli těžce poškozené, což nás stálo spoustu aerodynamické výkonnosti a proto nebylo možné pokračovat. Doufejme, že se nám v dalších závodech vyhne smůla. 

Franz Tost, šéf týmu
Vzhledem k naší rychlosti ve všech volných trénincích jsem očekával mnohem lepší začátek závodu, ale Jean - Eric se bohužel hned na startu dostal do kolize. Když jsme prozkoumali všechna data a uvědomili si, kolik přítlaku kvůli poškození podlahy a zadního křídla ztratil, rozhodli jsme se ho zavolat do boxů. Pokud jde o Daniila, ten zajel dobrý závod, ale dnes jsme neměli dostatečnou rychlost a pokud chceme mít v Číně lepší víkend, musíme zjistit důvod.  

 

LOTUS

Romain Grosjean, 12. místo
Nebyla to naše nejlepší Velká cena. Máme za sebou tři závody, a tak již mohu říci, že jízda s letošními vozy není žádné potěšení. Pořád přemýšlíte nad ekonomikou jízdy, nad baterií, mezitím přepínáte tolik tlačítek a ovladačů. Zatím jsme na body nedosáhli, ale nebyli jsme daleko. 

Spolehlivost už máme, je to proto, že jsme pochopili, kde byl problém. Pro všechny kluky z týmu je to zadostiučinění. Každý na světě by chtěl vidět jezdit svoje auto. Po závodu se s inženýry podíváme na to, kde jsme udělali chyby. V základu je auto dobré, ale je na něm pár věcí, které zatím nechápeme.

Pastor Maldonado, 14. místo
Přesně jak jsme čekali, dnes v závodu jsme měli lepší rychlost než včera v kvalifikaci. Zvolili jsme docela zajímavou strategii dvou zastávek v boxech. Ta fungovala až do osudného incidentu docela dobře.

Musíme prozkoumat, co se stalo. Zdálo se, že Esteban v nájezdu do první zatáčky vyjel ze své závodní linie, možná proto, že neodhadl brzdný bod. Ale opravdu nevím. Já jsem se v této zatáčce vracel na trať [zpět z boxů] a neměl jsem tam sebemenší prostor, kam bych mohl jet. Je jasné, že je to těžké k pochopení. Já jsem dostal defekt a myslím, že Esteban měl hromadu smůly. Raději bych ho viděl odjet ve jeho monopostu.

Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Jsme rádi, že oba vozy viděly šachovnicovou vlajku, protože se stále o tomto autě učíme a data dnes nasbíraná budou důležitá pro nadcházející test. Samozřejmě jsme zklamání, že nebojujeme o body, ale uděli jsme další krok vpřed. Budeme se v tom snažit pokračovat, abychom se dostali tam, kde chceme být.

 

MARUSSIA

Max Chilton, 13. místo
Včera nám kvalifikace nevyšla, ale věděl jsem, že to dnes bude těsné. Neměl jsem dobrý start, ale zvládl jsem se starat o pneumatiky a bojoval s Caterhamy. Safety car nám pomohl a nemyslím, že jsme museli šetřit palivo jako ostatní. Je to skvělé odjet se třináctým místem a s tím, že jsem ve své kariéře v F1 dokončil každý závod - 22! Nejlepší je však pocit, že jsme zpět na desátém místě tabulky konstruktérů. Ať už je tu Čína!

Jules Bianchi, 16. místo
Jsme opravdu zklamaný, byl to pro mě těžký závod - třetí po sobě. Měl jsem dobrý start a získal tři místa na konci prvního kola a první stint byl dobrý, užil jsem si souboj se Sutilem. Měl jsem šanci předjet ho a poškodil si při tom levou zadní gumu. Zajel jsem do boxů, ale auto už se chovalo jinak. Teď víme, že byla poškozena podlaha, což vyústilo ve ztrátu přilnavosti a auto se špatně ovládalo.

John Booth, šéf týmu
Po zklamání v Malajsii jsme získali zpět desáté místo v tabulce konstruktérů. Je skvělé to dokázat tak rychle. Náš výkon nebyl náhodou, je to výsledek tvrdé práce. Max měl těžký start a zasekl se za Ericssonem na pár kol, ale museli jsme zoptimalizovat ERS a on ho nebyl schopen předjet. Kobajaši potom po zastávce v boxech vyjel před ním a tak jsme změnili strategii na dvě zastávky. Safety car nám umožnil vyměnit pneumatiky a on Kobajašiho po restartu předjel.

Potom už se vzdaloval a zůstal před Maldonadem, když musel dávat pozor na palivo. Jules měl fantastický start a po zastávce v boxech bojoval se Sutilem a byl rychlejší. Co se stalo potom byla smůla a byl to vlastně konec jeho závodu. Ale dojel až do cíle a tým tak získal další cenná data. Udělali jsme pokrok a test, který bude tento týden, nám poskytne další možnost ke zlepšení.

 

MCLAREN

Jenson Button, 17. místo
Co se rychlosti týče, udělali jsme zde krok vpřed. Navíc byla degradace pneumatik dobrá a myslím, že jsme jejich chování dobře pochopili. Jen jeden tým byl jednoznačně rychlejší než my - Mercedes - ale bohužel jsou o hodně rychlejší. Naše závodní rychlost byla dobrá, zvlášť v těch posledních kolech, takže hádám, že jsme mohli závodit tvrdě až do konce, ale bohužel jsem nedostal příležitost.

Pro celý tým je to těžké, protože tvrdě, opravdu tvrdě pracují. Měli jsme na nejhůř páté místo a nejlépe pódium a to by byl nejpozitivnější výsledek. Sečteno a podtrženo, bylo to dobré závodění - ani nevím, kolik aut jsem předjel, bylo jich hodně - a myslím, že to platí pro všechny. Hodně jsem si to užil. F1 má nové motory a pravidla, ale rozhodně je stále tak dobrá jako kdykoliv předtím co se představení na trati týče.

Kevin Magnussen, nedokončil
Nebyl to pro mě skvělý závod. Start nebyl ideální, ztratil jsem tři pozice a potom jsem neměl dostatečnou rychlost, abych to vylepšil. Čekali jsme, že nám chladnější teploty pomohou, ale nevyšlo to dle představ, protože jsme byli slabší než v Malajsii, z nějakého důvodu. Zanalyzujeme to a jsem si jist, že se poučíme. Stále se něco učíme.

Je zklamání, že jsme nezískali body - dvě DNF není pro tým nikdy příjemné, ale do Číny jedeme s cílem vést si o něco lépe než v Bahrajnu.

Eric Boullier, závodní ředitel
Odjíždíme hořce zklamáni. Neměli jsme nejrychlejší vůz, věděli jsme to, ale kdyby naše auto ke konci nemělo problémy s převodovkou a museli jsme odstoupit, získali bychom body. Faktem je, že kdyby Jenson viděl šachovnicovou vlajku, byla šance, že bude bojovat o páté, čtvrté či potenciálně třetí místo a to bychom uvítali. Nicméně odtud jedeme zpět do Wokingu a budeme se snažit náš vůz vylepšit a budeme se v Šanghaji snažit o lepší výkon než jsme dnes předvedli.

 

CATERHAM

Kamuj Kobajaši, 15. místo
Povedl se mi solidní start, ale v nájezdu do první zatáčky jsem měl trošku obavy, protože několik jezdců nedobrzdilo a situace byla dost nahuštěná. Podařilo se mi z ní odjet docela rychle, předjel jsem Marcuse [Ericssona], takže jsem byl na 18. místě. Ještě v průběhu prvního kola jsem se dotáhl na Bianchiho a v 10. zatáčce jsem ho předjel.

První kolo se mi tedy hodně povedlo. S týmem jsme se rozhodli pro dvouzastávkovou strategii - takže jsem stavěl v 15. a 35. kole. Po zastávce jsem trošku šetřil palivo, ale nebyl jsem v situaci, abych závodil se zbytkem pole. Můj postup zde tudíž skončil. Dokončit závod na 15. místě sice není ideální, ale na lepší výsledek jsme dnes prostě neměli.

Marcus Ericsson, nedokončil
Měl jsem dobrý start, na konci třetího kola jsem byl sedmnáctý, svedl jsem souboj s Grosjeanem a pronásledoval jsem Bianchiho. Vyvážení auta nebylo nejlepší, Kamui měl v prvních kolech lepší rychlost než já a teplota pneumatik nebyla velká, proto jsem se rozhodli pro zastávku v 11. kole - ve stejné době jako Chilton -, kluci odvedli dobrou práci a já se na trať vrátil před ním. 

Ani na druhé sadě pneumatik auto nefungovalo nejlépe a já za sebou nemohl udržet Marussii nebo Kamui, který jel jinou strategii. Až do 26. kola, kdy jsme přezuli do třetí sady pneumatik, jsem se snažil tlačit a na trať jsme se opět vrátili před Marussií, ale o několik kol později jsem ztratil výkon a bylo mi řečeno, že mám zastavit auto, protože nám uniká olej. 

Nebýt schopen dokončit závod je samozřejmě zklamání, zejména proto, že s ubývající hladinou paliva jsem měl z auta lepší pocit. Přesto, pro mě je toto součást učebního procesu a s každým závodním kolem mé učení pokračuje. Nyní nás čeká několik dní testů v Bahrajnu a nyní jedeme do Číny, což je pro mě další nová trať. Chystáme se nasadit nějaké nové díly, takže musíme zapracovat na nastavení a v Číně znovu zabojujeme. 

Cedrik Saudohar, šéf podpory Renaultu
Opět oba piloti odvedli dobrou práci s nastavením a byli jsme schopni bojovat s Lotusy a Saubery. Zlepšujeme se a zjišťujeme naše slabiny a silné stránky. Bohužel Marcusův závod skončil kvůli protékání oleje, které bylo spojeno s potížemi s MGU jednotkou. U Kamujova vozu jsme na konci museli šetřit palivo. Nyní se těšíme na další závod.

 

SAUBER

Esteban Gutiérrez, nedokončil
Nejdůležitější je, že mi nic není. Všechna vyšetření vyloučila veškerá zranění a já mohl opustit nemocnici. Pokud se týká té nehody, byl jsem kompletně překvapený. Nečekal jsem, že by to Pastor vůbec zkusil. Byl jsem jasně vpředu, zatočil do zatáčky a pak ucítil silný náraz, který mě převrátil! Pak už jsem nemohl nic dělat.

Adrian Sutil, nedokončil
Bohužel můj závod skončil poněkud brzy. Jules zmeškal jeho brzdný bod a ve vracečce narazil do mého auta. Nemohl jsem s tím nic udělat. Moje auto bylo zničené. Celý závod jel dost agresivně, už na startu mě vytlačil z dráhy.

Svým přístupem zničil závod nejen mně, ale i sobě samému. Celé to bylo dost zbytečné. Celkově to pro nás byl těžký víkend. Jezdec chce vždy závod alespoň dokončit, aby získal informace a zkušenosti s vozem. V Číně to může být jenom lepší.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Začněme pozitivy - jsme moc rádi, že je Esteban po své hrůzostrašné nehodě nezraněný. V základu to byl víkend k zapomnění. Věděli jsme, že na této trati budou limity pohonné jednotky velký handicapem. To se také potvrdilo.

K tomu se přidal dvojitý výpadek po dvou nezaviněných nehodách. Trpký víkend. Tento víkend si tedy odškrtáváme a už se plně soustředíme na další závod v Číně. Tam bychom chtěli dosáhnout dalšího pokroku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 35 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy