Prohlášení týmů po kvalifikaci v Bahrajnu

Mercedes | foto: Daimler AG

Jak hodnotí jezdci a hlavní aktéři týmů kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu?

MERCEDES

Nico Rosberg, 1.
Zkrátka to během víkendu dobře funguje. Našel jsem si svůj způsob, udělali jsme pokrok a překonali jsme některé potíže. Výzvou víkendu byly tréninky konající se za horkých podmínek a před kvalifikací jste toho museli kvůli nižším teplotám hodně odhadovat.

Dobře to vyšlo. Cítil jsem se pohodlně a svá kola jsem poskládal dohromady. Mám velkou radost. Na tuto trať mám dobré vzpomínky: vyhrál jsem zde šampionát GP2 a začal svou kariéru v F1. Užívám si to vždy, když sem jedu, a dnes to bylo stejné, sedí mi to tady.

Lewis Hamilton, 2.
Nejsem zklamaný. Nicovi gratuluji, tento víkend odvádí skvělou práci: zlepšuje se a zrychluje. Já jsem v posledním kole zablokoval, ale celkově mám za tým radost.

Paddy Lowe, technický ředitel
Bylo to hodně vzrušující a napínavé mít suchou kvalifikaci. Mohli jsme tak také ukázat potenciál auta a za krásných podmínek odvést dobrou práci. Skvělé je, že jsou obě auta na špici a mezi našimi jezdci probíhá soutěž.

Nico zajel v prvním pokusu v Q3 fantastické kolo. S Lewisem jsem ještě nemluvil, ale věřím, že viděl, kolik musí získat času a pak byl pod velkým tlakem a pak vyjel z dráhy. Nenapadá mě žádné jiné vysvětlení, že oba na sebe vyvíjejí enormní tlak, aby zajeli dobrá kola. Snad budeme moci vyhrát i závod. Všimli jsme si, že výsledky v kvalifikaci jsou vždy jiné, než ty v závodě. 

Toto Wolff, sportovní ředitel
Dnes to vypadalo hodně komfortně. Víc se k tomu nedá říct. Dnes to pro nás byl dobrý den.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 4.místo
Byla to dobrá kvalifikace, myslím, že jsem dostal z vozu maximum. Po penalizaci Red Bullu jsme třetí a po dvou závodech je dobré vidět plný potenciál auta (v sobotu). Neodjeli jsme během víkendu příliš kol, takže věci se stále mohou zlepšovat, ale pokud zvládneme strategii a využijeme příležitosti, které se naskytnou, měli bychom mít nakročeno k dobrému výsledku.

Felipe Massa, 8.místo
Nebyla to lehké kvalifikace. Udělal jsem pár chyb v mém kole v Q3, protože auto bylo přetáčivé, takže jsem ztratil čas a měl jsem být rychlejší. Startujeme zítra sedmí po Ricciardově penalizaci a je to dlouhý závod, může se stát cokoliv. Vypadá to, že jsme konkurenceschopní, což je dobré a zítra budeme bojovat.

Rob Smedley, šéf výkonnosti vozu
Tým odvedl skvělou práci během celé kvalifikace a jsme spokojeni. Máme dobrou závodní rychlost, kterou jsme ukázali při testování a po Ricciardově penalizaci jsme třetí a sedmí, což je krok vpřed tam, kde chceme být. Startujeme z čisté stopy, což je výhoda. FW36 je schopen předjíždět a cítíme se optimisticky. Celkově to byl dobrý den při mém startu u týmu Williams.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 5.místo
Myslím si, že po dnešku jsme mohli být na třetím místě, před Bottasem. Bohužel v mém zahřívacím kole to bylo obtížné, nemohl jsem zahřát brzdy na mé druhé sadě pneumatik a v první zatáčce jsem probrzdil. Trošku smůla, ale stále jsem pozitivně naladěn a myslím, že můžeme odvést dobrou práci.

Myslím, že jsme v té nejlepší možné pozici, které jsem mohli dosáhnout a doufejme, že to bude dobrý závod. Cílem musí být pódium. Byl to vlastně můj první víkend v týmu bez jakýchkoliv potíží s motorem či autem, takže jsme byli schopni během něj pracovat na zlepšování a to je rozdíl.

Nico Hülkenberg, 12.
Zcela jednoduše: Moje kolo nebylo dnes dostatečné. Už zatáčky jedna a dvě nebyly optimální. A pak v zatáčce 11, kde jsme dnes ve volném tréninku mohli vidět již několik probrzdění, jsem vyjel také trochu na obrubník. Když na něj vyjedete, tak to vypadá docela dobře, ale já tam pár desetinek ztratil. To byl bohužel ten rozdíl, o který jsme to nezvládli. 

Zatím to ale nebylo tak špatné a také dlouhé jízdy byly dobré. Co mě navíc ještě plní optimismem: Mám teď k dispozici ještě další dvě sady nových měkkých gum. To, alespoň teď myslím, nemá nikdo jiný, možná Williams, ale u těch záleží na tom, na jakých gumách jeli v Q3. S dobrým startem a dobrou strategií ještě není nic ztraceno.

Vijay Mallya, šéf týmu
Kvalifikace pod umělým osvětlením dnes vypadala skvěle a Force India předvedla dobrý výkon. Sergio byl celý víkend rychlý a jeho kvalifikace na dobré pozici mu umožní bojovat o skvělé umístění. Vypadá to, že bude startovat čtvrtý, což je nejlepší startovní pozice FI od Velké ceny Německa 2012 (Hülkenberg tam startoval čtvrtý).

Nico měl být také vepředu se Sergiem, v první desítce, ale udělal malou chybu v posledním kole Q2. Je to zklamání, ale zítra je ten důležitý den a doufejme, že předvedeme naši rychlost na dlouhou vzdálenost, kterou jsme zvládli včera v tréninku.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 3.
Jsem výkonností opravdu potěšen. Momentálně jde o to nejlepší, co kdokoliv může kromě těch dvou kluků vedle mě předvést. Stále je co zlepšovat, ale potěšilo mě, jak to v dnešní kvalifikaci šlo.

S rychle klesajícími teplotami to bylo večer těžké. Jak jste viděli, tak ve třetím tréninku jsme hodně zaostávali, ale dokázali jsme to otočit. Je hezké tu ztrátu stáhnout. Zítra samozřejmě [kvůli penalizaci z Malajsie] nezůstanu na roštu vpředu, máme tedy na čem pracovat.

Máme špičkové kluky v kancelářích, kteří budou pracovat na tom, aby mě dostali znovu dopředu. Je to těsné mezi dvěma a třemi zastávkami, existuje tedy trochu prostoru pro to, abych se tam znovu dostal.

Sebastian Vettel, 11.
Včera večer už to pro nás šlo docela dobře. Dnes to tak dobře nezačalo. Poté, co jsme se roztočili jsem měl na autě menší poškození. Bohužel to pak nešlo dobře ani v kvalifikaci. Nakonec to bylo hodně těsné. Bohužel jsem toho z auta nemohl dostat tolik, kolik bych chtěl. Mezi jednotlivými jízdami jsem neměl v autě klid. Zadní kola se blokovala. Bylo to stejné bohužel i v jízdě v Q2. S osmým stupněm bylo vše v pořádku. 

Nakonec ten rozdíl ale není tak velký a od třetího místa to bylo docela těsné. Něco ale musím vzít na svoje triko. Je totiž otázkou, do jaké míry nás ovlivnila událost z dnešního odpoledne. To se ale teď dá těžko říct. Myslím ale, že jedno kolo je něco jiného než celý závod. Myslím, že s nastavením, které v autě máme, toho zítra můžeme ještě hodně získat. Pak by to mělo jít o trochu lépe. Věřím, že zítra se bude hrát o hodně. Extra sada gum nám možná pomůže. Necháme se ale překvapit.

Helmut Marko, odborný poradce Red Bullu
Předjíždění je zde pro nás možné, takže s tím budeme muset něco udělat. Daniel dnes ukázal, že má silné nervy. Jeho kolo bylo prostě neuvěřitelné - to jsme neočekávali. Vidíte, že jsme v blízkosti Mercedesů, když to vše funguje, žel to ale není naprogramovatelné.


Nejrychlejší trojice kvalifikace v Bahrajnu (foto: Daimler AG)

FERRARI

Kimi Räikkönen, 6.
Byl to jeden z lepších dní. Auto jsme zlepšili a ačkoliv to stále není ono, byla to dobrá kvalifikace.Včera vypadaly dlouhé jízdy nic moc, ale najednou to na měkké sadě bylo dobré. Myslím, že jsme udělali změny k lepšímu a očekávám, že to bude ok.

Nevím, jestli však máme rychlost na to, bojovat o třetí místo a pochopitelně se musíme dostat přes první zatáčku a první kolo. Uvidíme, ale jsem relativně spokojen s tím, jak to šlo. Doufejme, že se dostanu bez potíží za první zatáčku, budu mít dobrý start a uvidíme.

Zajímavé bylo, že auto bylo ok v jedné, dvou zatáčkách a z ničeho nic se začalo chovat divně, takže nevím, proč jsme měli včerejší den tak náročný. Dnes ráno to bylo lepší, ale já nejel zrovna nejlépe. Ale pocit z auta mám lepší. Novinky, které jsem požadoval rozhodně pomohly a v kvalifikaci to bylo více méně dle mých očekávání. Jdeme správným směrem, ale stále nejsme tam, kde bychom chtěli být. Chce to čas.

Fernando Alonso, 10.
Nebyla to jednoduchá kvalifikace - ztráceli jsme výkon a auto se zdálo být na rovinkách pomalejší. Zajel jsem v Q2 1:34,5 min  a 1:34,9 v Q3 s menším množstvím paliva, takže se na to musíme podívat - jestli byla poškozená podlaha, protože na rovinkách jsme ztráceli hodně času.

Jsme téměř mimo body na devátém místě, takže nemáme co ztratit. Víme, že Motory Mercedes jsou tady dobré. Zezadu nás ohrožují Vettel a Hülkenberg, takže to nebude jednoduché. Není to ideální, ale zítra startuji z čisté stopy a uvidíme. Je to otevřené, musíme být agresivní co se strategie týče a nemáme co ztratit. Musíme tu pozici vylepšit.

Pat Fry, ředitel vývoje
Výsledek nás nepřekvapuje, protože jsme věděli, že se budeme muset bránit a že uvidíme větší ztrátu na Mercedes, kteří si jedou svou ligu. Charakteristika okruhu neprokazuje potenciál našeho vozu a dlouhé rovinky nahrávají týmům s nejvyšší maximální rychlostí. Zajet zde perfektní kolo je vždy náročné a Fernando a Kimi bojovali se čtyřmi týmy v rámci pár desetin.

Kvalifikace byla pro oba obtížná a Kimi zajel dobré kolo, potvrdil tak zlepšení, které jsme hledali, zatímco Fernando nedokázal dostat z vozu maximum. Díky Ricciardově penalizace oba startují z čisté stopy a musíme to zkusit využít. Vypadá to, že to bude těžký závod, boj až do konce. Důležitou roli budou hrát spolehlivost a spotřeba paliva.

 

MCLAREN

Jenson Button, 7.
Jako tým jsme z kvalifikace získali maximum možného. Na páté místo nám nechybělo mnoho. Podařilo se mi zajet velmi dobré kolo. Nemyslím si, že bych byl schopný z něj dostat ještě něco víc. V jiných oblastech se ale zcela jistě můžeme ještě zlepšovat. Snad se nám to povede co nejrychleji. Chtěl bych již brzy bojovat o lepší příčky.

Podium by zítra bylo skvělé. Obě dvě první místa jsou již pravděpodobně rozdána, pokud jejich auta vydrží. Naše rychlost při dlouhých jízdách je o něco horší jak jejich. Ale po penalizaci Ricciarda pojedu ze 6. místa, takže mi na podium chybí tři příčky. 

Kevin Magnussen, 8.
Nevěděl jsem, co mám očekávat. Jensonovi to dnes vyšlo o trošku lépe než mě. Ale počkejme si na to, jak to bude zítra vypadat. Naše tempo by mělo být s těžkým autem v závodním režimu konkurenceschopnější než to kvalifikační. Počkejme si tedy a uvidíme.

Eric Boullier, závodní ředitel
Pochopitelně nejste s sedmým a osmým místem na startu spokojeni a nepomůže ani posun díky penalizaci Ricciarda. Ale Jenson i Kevin odvedli dobrou práci a dostali se do Q3 a očekáváme, že z těchto míst zabojují o body. Časy byly hodně těsné a nyní čekáme boj o body.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 13.místo
Jsem trošku zklamaný a taky překvapený, že jsem se nedostal do první desítky, protože jsme na to měli. Bohužel ostatní byli rychlejší a nezvládl jsem se zlepšit, takže nejsem příliš spokojen. Musíme se na to nyní podívat a doufejme, že zítra budeme mít další silný závod.

Daniil Kvjat, 14.místo
Dnes tým opět odvedl skvělou práci a dal mi auto, které mi více sedlo, měl jsem v Q2 dobrý pocit. Udělali jsme proti včerejšku krok vpřed i když jsem cítil, že chybí výkon a musíme zjistit proč tomu tak je. Nicméně, musíme být optimisté a start ze čtrnáctého místa není tak špatný, možné je všechno. Musíme sklopit hlavy a zůstat soustředění.

James Key, technický ředitel
Upřímně řečeno jsme zklamaní s výsledkem, protože jsme měli na to dostat se do Q3, i když jsme věděli, že to bude těsné. Když se podíváte na rozestupy, je to těsné. Bohužel na JEVově motoru jsme museli udělat úpravy a to ho stálo čas a Daniil měl problém v první zatáčce a to mu uškodilo v prvním sektoru a nedostali se tak do první desítky. Je to smůla, ale počítá se až zítřek.

 

SAUBER

Esteban Gutiérrez, 15.místo
Jsem s výsledkem spokojen. Zvládli jsme pár rychlých kol. Chci poděkovat týmu: našli z mé zpětné vazby dobré vyvážení. Musíme se dívat kupředu a dál tvrdě pracovat, protože nám chybí rychlost. Dnes jsem z auta dostal vše. Při nižších teplotách se pneumatiky chovají odlišně. Cítím se pozitivně naladěn, ale s naší rychlostí momentálně nemůžeme být v první desítce. I tak věřím, že v budoucnu body získáme.

Adrian Sutil, 18.
Auto teď bylo tak neřiditelné. Bylo to docela OK, ale naše problémy leží z části někde jinde, a sice na rovinkách. Bohužel to zde vede takřka pořád rovně. Samozřejmě hraje určitou roli i nadváha, kterou si osobně vozím. Q2 ale byla možná, to si musíme upřímně říci.

Měl jsem jen jedno kolo. Ve druhém pokusu byl přede mnou Grosjean a trošku se mnou bojoval na cestě k poslední zatáčce. Chtěl bezpodmínečně dopředu. Musel jsem ještě změnit moje nastavení motoru. 

Při nájezdu do mého kola byl už ale přede mnou. Musel jsem tak hned do boxů, a tak jsem už nezvládl žádné kolo. Body ale nejsou mimo naše síly, ale pracujeme na tom, aby auto bylo lepší. Věřím, že od Evropy uvidíme jasné kroky dopředu.

Moniša Kaltenbornová, ředitelka týmu
S výkonnosti zatím ještě nejsme tam, kde bychom být chtěli. V kvalifikaci nás to sráží hodně dolu. Tato trať pro nás navíc i v minulých letech představovala velkou výzvu. V závodu se pokusíme z této situace vytěžit maximum. Chceme se ale maximálně zaměřit na velký vývojový pokrok, který nás posune opět zpět dopředu. 

Giampaolo Dall'Ara, hlavní inženýr
Tato kvalifikace ukázala, jak si stojíme. Technicky šlo všechno podle plánu. Momentálně je ale rozhodujícím faktorem chybějící výkonnost. Na té musíme i nadále pracovat. Na této trati mají vozy poměrně velkou spotřebu paliva. Proto bude v závodu hrát tato otázky důležitou roli.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 16.
Bylo to těsné dostat se do Q2. Věděli jsme už před tím, že se pohybujeme na rozhraní, takže to bylo skvělé postoupit. Kdybychom se ohlédli za celým víkendem, stále jsem se na trati trápili. Tento večer si auto více sedlo a bylo ovladatelnější.

Šestnácté místo není samozřejmě skvělé a my s ním nikdy nebudeme spokojeni, mám ale radost ze způsobu, jakým tým pracuje a jakým směrem na to tlačí. Musíme zkoušet věci a pochopit, proč jsme tam, kde jsme, a proč neodemykáme náš potenciál. Doufám, že závodní rychlost bude o něco lepší než tak kvalifikační a že v závodě předvedeme dobrý souboj.

Pastor Maldonado, 17.
Myslím, že máme náročný víkend. Je to o něco lepší než v dosavadních dvou závodech, ale naše výkony jsou ještě na míle vzdáleny od toho, kde bychom chtěli být. Musíme pracovat ještě tvrději, protože si myslím, že momentálně toho v autě moc víc není. Moje a Romainovi časy jsou si docela podobné, takže se toho v kvalifikaci nedalo moc víc získat. Ale v závodě to vždy jde o něco lépe, takže zítra snad bude jiný den.

Alan Permane, ředitel traťových operací
Očekávali jsme, že se budeme s rychlostí trápit, a také k tomu došlo. Oba piloti převáděli skvělé výkony ve voze, kterému schází rychlost na jedno kolo. Poprvé prožíváme víkend s dobrou spolehlivostí - zatím, takže jsme vozu mohli mnohem lépe porozumět. Chápeme, že kvalifikační rychlost je oblast, na kterou se musíme zaměřit.

Nesetkali jsme se s žádnými většími technickými problémy, díky tomu jsme se mohli stejně jako včera soustředit na porozumění výkonnosti vozu. Naší největší výzvou je odemykání rychlosti v kvalifikačních podmínkách. Máme samozřejmě velký prostor pro zlepšení v této oblasti, do příštího závodu se na to budeme hodně soustředit.

Domníváme se, že tento víkend je naše relativní závodní rychlost lepší ta kvalifikační. Večerní podmínky nám dnes vyhovovaly lépe, a závod se pojede večer, což je pozitivní. Večer budeme pracovat na nejlepších strategiích pro oba jezdce a snad zítra předvedeme solidní jízdu. Naším cílem je využít každou příležitost, která se v závodě naskytne.

 

CATERHAM

Kamuj Kobajaši, 19.místo
Ranní trénink byl o hodně lepší než ty včerejší. Kluci přes noc pracovali, aby vůz připravili a odvedli dobrou práci. Vůz byl dobrý, trošku přetáčivý, ale to jsem v takových teplotách čekal - nechtěl jsem však dělat změny, protože kvalifikace se jela za chladnějších teplot.

V kvalifikaci to bylo ok - nemyslel jsem si, že se ještě dokážu zlepšit, tak jsem zajel do boxů a čekali jsme, než zbývaly tři minuty a potom jsme znovu vyjeli zajet pár rychlých kol. Z auta jsem rozhodně dostal co se dalo, můj čas byl jen čtyři desetiny od Q2 - realistický odraz toho, kde jsme nyní výkonnostně.

Je to vůbec poprvé, kdy jsem z auta dostal maximum a je jasné, že se musíme zlepšit. Minulý týden v Malajsii jsme viděli, že máme dobrou rychlost, ale musíme snížit ztrátu, abychom mohli v kvalifikaci bojovat s Lotusy a Saubery - to je cíl. Myslím, že zítra budeme v lepší pozici než v prvních dvou závodech, zvlášť díky práci odvedené včera a pokud budeme pokračovat ve zlepšování spolehlivosti, závod pro nás může dopadnout dobře.

Marcus Ericsson, 21.místo
Rozhodně jsme udělali pokrok přes noc a za tu práci všem děkuji, protože to byl obtížný pátek. Zlepšili jsme vyvážení a brzy a do kvalifikace jsem šel pozitivně naladěn s tím, že mohu bojovat s nejbližšími soupeři.

Na začátku jsem probrzdil a to mě stálo čas. Nedokázal jsem se zlepšit, tak jsem zajel do boxů pro nové pneumatiky. Moje poslední kolo bylo to nejlepší z celého víkendu a jsem relativně spokojen s tím, jak proběhla sobota. Zatím to byl mnohem lepší víkend co se spolehlivosti a zlepšení týče a soustředím se nyní na solidní závod. Pořád se učím a s tím, kolik kilometrů jsem zde v Bahrajnu už ujeli, chci zítra předvést svůj zatím nejlepší závod. 

Cedrik Staudohar, vedoucí podpory Renaultu
Byla to dobrá kvalifikace z pohledu motoru, protože jsme dokázali jet na maximální výkon. Prokázali jsme, že naše auto může být konkurenceschopné a na vůz před námi příliš neztrácíme, naše rychlost na rovinkách je dobrá, což dokazuje, že jsme se od testů v Bahrajnu zlepšili. 

Měli jsme menší problémy se systémem ERS na Marcusově voze, ale to neovlivnilo výkon motoru. Bohužel Marcus nedokázal zvýšit výkon ve svém posledním kole a ztratil možná čtyři desetiny, ale nemyslím, že to na jeho finální pozici mělo nějaký vliv.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 20.místo
Balanc vozu byl dobrý. Ztratili jsme čas na rovince - 0,3s - což jsem si myslel, že už jsme vyřešili, ale stálo nás to místo před Kobajašim. Je to něco, na co se musíme podívat, protože se chceme dostat před Caterhamy, ne ztratit na ně. Bude to zítra těžké, ale doufejme, že pár pozic získáme.

Max Chilton, 22.místo
Jsem zklamaný, protože jsem si myslel, že jsme udělali dost na to, abychom byli blíž Q2. Když jde vše bez potíží, jsme blízko a když se podíváte na časy, udělali jsme pokrok. Dnes jsme nezvládli to, co bychom chtěli a myslím, že zítra to bude lepší.

John Booth, šéf týmu
Ačkoliv nálada v týmu nebyla radostná s ohledem na pozice, můžeme alespoň říci, že jsme byli zatím nejblíž Q2 (za sucha). Je to hodně těsné a i pár desetin udělá velký rozdíl v pozici na startu a zda postoupíte do Q2. Auto jsme zlepšili, piloti jsou spokojenější s vyvážením a můžeme se začít zaměřovat na nastavení. V tomto ohledu je test příští týden možností k dalšímu zlepšení, což by mělo v kvalifikaci pomoci. Nyní se však soustředíme na závod, který bude těsný a musíme do toho dát všechno.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy