Zastávky v boxech a strategie: Nejrychleji pracovali opět u Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

SEPANG - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STRATEGIÍ; Který tým pracoval v průběhu Velké ceny Malajsie nejrychleji a jakými strategiemi do ní jezdci nastoupili?

Absolutně nejrychlejší zastávky dnes předvádělo Ferrari - Kimiho Räikkönena i Fernanda Alonsa zvládli jednou odbavit do 2,5 sekundy. Předvádělo konzistentně kvalitní práci během všech šesti výměn, proto si dnes jeho mechanici zaslouží pochvalu. Škoda, že za očekáváními zastává rychlost vozu F14 T - jezdci kvůli tomu nemohli bojovat na špici s Mercedesy a Red Bully.

S průměrem zastávek do tří vteřin se vešel také Red Bull v případě Sebastiana Vettela a Williams při přezouvání Felipeho Massy. Brazilec byl kromě jezdců Scuderie jediný, kdo se se na zvedáku nezdržel ani jednou déle než tři sekundy.

Všichni piloti dnes do Velké ceny Malajsie vypsané na 56 kol startovali na středně-tvrdých pneumatikách. Na tři zastávky vsadilo 13 z 15 klasifikovaných jezdců, dvakrát se v boxech objevili pouze Hülkenberg, který předvedl další ze svých působivých výkonů, když dojel na 5. místě, a Kobajaši, který srdnatě bojoval, aby dojel na 13. pozici a posunul svůj Caterham v šampionátu konstruktérů před Marussii.

Malajsie se řadí z pohledu pneumatik k těm nejnáročnějším okruhům v kalendáři kvůli vysokým teplotám a drsnému povrchu. Pirelli potvrdilo zlepšení životnosti, týmy se nepotýkaly s drolením ani s tvorbou puchýřů, pouze s teplotní degradací. Mezi středně-tvrdou a tvrdou směsí dosahoval rozdíl 1 sekundy na kolo, proto si druhou jmenovanou piloti nechávali až na poslední stint.

Nejdelší stint předvedl na středně-tvrdé směsi Kvjat s Räikkönenem: 21 kol představuje 37,5 % velké ceny. Na tvrdé směsi zvládl nejvíce okruhů Kobajaši - celkem 24 (42,9 % délky závodu).


Legenda:  

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy