Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí australské kvalifikace

Mercedes | foto: Daimler AG

MELBOURNE - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Kdo byl nejrychlejší v jednotlivých sektorech městského okruhu v Albert Parku a jakých maximálních rychlostí piloti dosahovali?

Kvalifikaci v Melbourne dnes do značné míry ovlivnil déšť, proto v každé části panovaly odlišné podmínky, což znemožňuje hlubší analýzu jednotlivých časů. Nejrychleji se jezdilo v první části (Q1), na jejímž konci začalo pršet, nejpomaleji ve druhé (Q2), kdy bylo nejvíce vody, poté ve třetí (Q3) dráha začala po přeháňce osychat.

Nové mokré pneumatiky odvádějí letos 65 litrů vody za sekundu v plné rychlosti (loni 60 l/s)., přepracované byly také intermediálky. Během finálové části (Q3) panovaly podmínky pro přechod z mokrých na přechodné, na obou směsích se daly zajíždět konkurenceschopné časy.

Nejrychlejší čas v Q3 zajel Hamilton na nové sadě pneumatik do deště, stejný typ zvolili také třetí Rosberg, čtvrtý Magnussen, pátý Alonso, osmý Kvjat a desátý Bottas, jenž bude zítra kvůli výměny převodovky odsunut o pět míst.

Naopak druhý Ricciardo předvedl nejlepší čas v poslední fázi na nové sadě přechodných pneumatikách, podobně jako šestý Vergne, sedmý Hülkenberg a devátý Massa.


Přehled nejrychlejších sektorů (červeně) a skutečných časů (modře) - data kvůli počasí pouze z Q1

Velmi dobré výkony předváděli mladíci Ricciardo i nováčci Magnussen s Kvjatem. Australan předčil mistra světa sužujícího softwarové potíže kvůli vadnému senzoru a vyjel si první řadu, dánský jezdec s McLarenem se zítra postaví do druhé řady a Rus s vozem Toro Rosso do čtvrté.

Mimo jiné jeho týmový kolega Vergne, jehož závodním inženýrem je letos Xevi Pujolar, potvrdil dobrou formu svého týmu umístěním ve třetí řadě. Velký úspěch po návratu do F1 slaví Kobajaši, který se s Caterhamem dokázal probít do Q2.

Z pohledu maximálních rychlostí dokázalo narušit hegemonii Mercedesů v elitní desítce pouze Ferrari osmým a devátým místem, nejlepším z Renaultů byl Vergne na 11. příčce. Marussia tabulku uzavírá, doplácí na stále horší aerodyanamiku než soupeři.


Přehled maximálních rychlostí (v km/h)

Meteorologové předpovídají déšť i na zítřek, proto je vše otevřené. Za sucha by podle Pirelli byla nejrychlejší dvouzastávková strategie po startu na měkkých pneumatikách, přezutí na stejnou směs ve 23. kole a na středně-tvrdou v 51. kole z celkových 58, na které je vypsána Velká cena Austrálie.

"Jsme spokojeni s úrovněmi výkonnosti přechodných a mokrých pneumatik na vozech pro rok 2014. Přes složitost těchto revolučně nových strojů jezdily týmy v kvalifikaci spolehlivě a velmi dobře," uvedl po kvalifikaci sportovní ředitel Paul Hembery.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy