Druhý trénink v Austrálii: Double Mercedesu, rychlé Ferrari a katastrofa u Lotusu

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

AUSTRÁLIE - 2. TRÉNINK; Jasně nejrychlejší byly ve druhém tréninku v Melbourne vozy Mercedesu: Lewis Hamilton obsadil první příčku, Nico Rosberg se ztrátou jedné a půl desetiny druhou. Katastrofálně se vyvíjí víkend pro Lotus: Pastor Maldonado vůbec nevyjel, Romain Grosjean své auto rozbil.

Sutil byl odpoledne v Austrálii prvním, kdo vyrazil na dráhu i kdo po 4 min zajel první měřené kolo - 1:38,055. Stěžoval si však na velkou nedotáčivost svého Sauberu ve vyšších rychlostech. "Také výkon na rovinkách není moc dobrý a přišel jsem ke konci o bezprodlevové řazení," hlásil Adrian.

Máme potvrzeno, že Hamilton dopoledne zastavil kvůli "kalibračnímu problému čidla." V úvodu ujel několik kol s novým předním křídlem.

Po 18 min probrzdil v první zatáčce okruhu Vettel a musel zvolit únikovou cestu přes trávu. Jeho bočnice obsahovaly zvláštní "vybouleninu" ve spodní části u podlahy v místě, kde mechanici během testů vyřezali ručně otvor. Trápil se i Räikkönen se svým Ferrari na výjezdu z boxů, jeho týmový kolega je musel objet. Kimi nemohl zařadit první rychlostní stupeň a inženýr mu odpověděl, aby vypnul auto.

Lotus zaznamenal problém na ERS systému Maldonada, Grosjean zatím kroužil po Albert Parku. Po hodině předvedl velmi rychlé kolo Rosberg - 1:30,597 na měkkých pneumatikách, na druhé místo se krátce nato dostal Bottas - 1:30,920 min. Po 20 min svého týmového kolegu přeskočil Hamilton - 1:29,625.


Lotus s technickými problémy bojoval i ve druhém tréninku (foto: Lotus F1 Team)

Caterhamy se vrátili k černé barvě křídel, na jeho bočnicích ale přibylo více podkladové bílé barvy pod názvem týmu. S novým zbarvením nastoupil také McLaren - na bočnicích je více černé barvy a nápis Mobil 1, čímž se svým technologickým partnerem oslavují 20 let úspěšné spolupráce.

Stáj z Wokingu začala předsezónní testy velmi dobře, v Bahrajnu se ale propadla a stále jezdila v podstatě v původní konfiguraci z prezentace. Button v Austrálii uvedl: "Máme tady nějaké nové díly, tak uvidíme. Nevím, jak na tom jsme, tento okruh se od Bahrajnu velmi liší. Myslím, že Mercedes a Williams tady budou velmi rychlí, ale netuším, jak velké budou odstupy ostatních týmů."

Nováček Kvjat si stěžuje na náročné procedury. "To není možné takto zahřívat pneumatiky, dělám tolik věcí," hulákal svému inženýrovi do rádia.

Mercedesy jsou při brzdění do poslední 16. zatáčky stabilnější, Hamilton s Rosberem si užívají lepší ovladatelnost motoru. S důvěrou poté sešlapují plyn Naopak u Renaultu s výše položeným zvukem je výjezd méně čistý - piloti se trápí s tím, aby udrželi zadní část pod kontrolou.  Vozy s motory Mercedes jsou na rovinkách navíc o pár km/h rychlejší.


Valtteri Bottas po přezutí na tvrdší sadu pneumatik (foto: Williams F1 Team)

Ke konci se týmy zaměřili na přípravy na závod a jízdy s plnou nádrží, Maldonado se s Lotusem ale kvůli problémům s elektroinstalací neukázal, podobně jako Kobajaši s Caterhamem (oba zákazníky Renaultu).

Pět minut před koncem dostal smyk Hülkenberg a skončil ve štěrku v zatáčce č. 8, totéž se přihodilo o pár sekund později i Grosjeanovi v zatáčce č. 6, navíc přitom rozbil zadní část svého Lotusu. První trénink přitom prostál kvůli úniku oleje z převodovky.


Počty ujetých kol ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Na čele Mercedesy proto již nikdo nepřekonal, nejblíže jim byl Alonso s Vettelem a Buttonem. Ferrari, McLaren, Williams a překvapivě i Red Bull zřejmě budou bojovat o umístění za Stříbrnými šípy.

Maximální rychlosti: 1. Bottas - 317,8 km/h; 2. Magnussen - 316,9; 3. Hülkenberg - 316,8; 4. Pérez - 315,5; 5. Rosberg - 315,2; 6. Massa - 315,2; 7. Alonso - 315,1; 8. Räikkönen - 314,8; 9. Hamilton - 311,8; 10. Button - 310,7; 11. Vettel - 310,5; 12. Ricciardo - 310,4; 13. Vergne - 309,1 ... 19. Chilton - 298,8; 20. Ericsson - 169,3.

Přehled všech časů: zde (PDF).


Přehled nejrychlejších sektorů, jejich součtu a skutečných časů (modře)

GP Austrálie (Albert Park)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:29,625
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:29,782
3. 14 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari1:30,132
4. 1 Sebastian VETTEL deuInfiniti Red Bull Racing1:30,381
5. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Mercedes1:30,510
6. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:30,538
7. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:30,898
8. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team1:30,920
9. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren Mercedes1:31,031
10. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:31,054
11. 25 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso1:31,060
12. 19 Felipe MASSA braWilliams F1 Team1:31,119
13. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:31,283
14. 99 Adrian SUTIL deuSauber F1 Team1:32,355
15. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team1:32,468
16. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:32,495
17. 17 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team1:33,486
18. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:33,646
19. 4 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team1:34,757
20. 9 Marcus ERICSSON sweCaterham F1 Team-
21. 10 Kamuj KOBAJAŠI jpnCaterham F1 Team-
22. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 76 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy