Sutil byl odpoledne v Austrálii prvním, kdo vyrazil na dráhu i kdo po 4 min zajel první měřené kolo - 1:38,055. Stěžoval si však na velkou nedotáčivost svého Sauberu ve vyšších rychlostech. "Také výkon na rovinkách není moc dobrý a přišel jsem ke konci o bezprodlevové řazení," hlásil Adrian.
Máme potvrzeno, že Hamilton dopoledne zastavil kvůli "kalibračnímu problému čidla." V úvodu ujel několik kol s novým předním křídlem.
Po 18 min probrzdil v první zatáčce okruhu Vettel a musel zvolit únikovou cestu přes trávu. Jeho bočnice obsahovaly zvláštní "vybouleninu" ve spodní části u podlahy v místě, kde mechanici během testů vyřezali ručně otvor. Trápil se i Räikkönen se svým Ferrari na výjezdu z boxů, jeho týmový kolega je musel objet. Kimi nemohl zařadit první rychlostní stupeň a inženýr mu odpověděl, aby vypnul auto.
Lotus zaznamenal problém na ERS systému Maldonada, Grosjean zatím kroužil po Albert Parku. Po hodině předvedl velmi rychlé kolo Rosberg - 1:30,597 na měkkých pneumatikách, na druhé místo se krátce nato dostal Bottas - 1:30,920 min. Po 20 min svého týmového kolegu přeskočil Hamilton - 1:29,625.
Lotus s technickými problémy bojoval i ve druhém tréninku (foto: Lotus F1 Team)
Caterhamy se vrátili k černé barvě křídel, na jeho bočnicích ale přibylo více podkladové bílé barvy pod názvem týmu. S novým zbarvením nastoupil také McLaren - na bočnicích je více černé barvy a nápis Mobil 1, čímž se svým technologickým partnerem oslavují 20 let úspěšné spolupráce.
Stáj z Wokingu začala předsezónní testy velmi dobře, v Bahrajnu se ale propadla a stále jezdila v podstatě v původní konfiguraci z prezentace. Button v Austrálii uvedl: "Máme tady nějaké nové díly, tak uvidíme. Nevím, jak na tom jsme, tento okruh se od Bahrajnu velmi liší. Myslím, že Mercedes a Williams tady budou velmi rychlí, ale netuším, jak velké budou odstupy ostatních týmů."
Nováček Kvjat si stěžuje na náročné procedury. "To není možné takto zahřívat pneumatiky, dělám tolik věcí," hulákal svému inženýrovi do rádia.
Mercedesy jsou při brzdění do poslední 16. zatáčky stabilnější, Hamilton s Rosberem si užívají lepší ovladatelnost motoru. S důvěrou poté sešlapují plyn Naopak u Renaultu s výše položeným zvukem je výjezd méně čistý - piloti se trápí s tím, aby udrželi zadní část pod kontrolou. Vozy s motory Mercedes jsou na rovinkách navíc o pár km/h rychlejší.
Valtteri Bottas po přezutí na tvrdší sadu pneumatik (foto: Williams F1 Team)
Ke konci se týmy zaměřili na přípravy na závod a jízdy s plnou nádrží, Maldonado se s Lotusem ale kvůli problémům s elektroinstalací neukázal, podobně jako Kobajaši s Caterhamem (oba zákazníky Renaultu).
Pět minut před koncem dostal smyk Hülkenberg a skončil ve štěrku v zatáčce č. 8, totéž se přihodilo o pár sekund později i Grosjeanovi v zatáčce č. 6, navíc přitom rozbil zadní část svého Lotusu. První trénink přitom prostál kvůli úniku oleje z převodovky.
Počty ujetých kol ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Na čele Mercedesy proto již nikdo nepřekonal, nejblíže jim byl Alonso s Vettelem a Buttonem. Ferrari, McLaren, Williams a překvapivě i Red Bull zřejmě budou bojovat o umístění za Stříbrnými šípy.
Maximální rychlosti: 1. Bottas - 317,8 km/h; 2. Magnussen - 316,9; 3. Hülkenberg - 316,8; 4. Pérez - 315,5; 5. Rosberg - 315,2; 6. Massa - 315,2; 7. Alonso - 315,1; 8. Räikkönen - 314,8; 9. Hamilton - 311,8; 10. Button - 310,7; 11. Vettel - 310,5; 12. Ricciardo - 310,4; 13. Vergne - 309,1 ... 19. Chilton - 298,8; 20. Ericsson - 169,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů, jejich součtu a skutečných časů (modře)
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:29,625 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:29,782 |
3. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:30,132 |
4. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:30,381 |
5. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:30,510 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:30,538 |
7. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:30,898 |
8. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | 1:30,920 |
9. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:31,031 |
10. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:31,054 |
11. | 25 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:31,060 |
12. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:31,119 |
13. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:31,283 |
14. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:32,355 |
15. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:32,468 |
16. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:32,495 |
17. | 17 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | 1:33,486 |
18. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:33,646 |
19. | 4 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | 1:34,757 |
20. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Caterham F1 Team | - |
21. | 10 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Caterham F1 Team | - |
22. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ